וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנית מירה עווד: "שרת התרבות רודפת אמנים כמו במשטרים אפלים"

13.6.2015 / 14:15

כעס רב על השרה רגב נשמע אמש מצד שחקנים ואנשי תקשורת במסיבת יום ההולדת המשותפת של נורמן עיסא ואשתו גדעונה רז, בתיאטרון אלמינא ביפו, בעקבות סערת עיסא-רגב. "יש מקום לאי הסכמה, אבל אין מקום לרשימות שחורות ורדיפה", אמרה מירה עווד. צפו

כתב: שגיא בן נון, צילום: דייב שחר, עריכה: שניר דבוש

סערת נורמן עיסא מסרבת לדעוך. כעס רב על שרת התרבות מירי רגב בא לידי ביטוי מצד שחקנים, אנשי תיאטרון, אמנים ואנשי תקשורת אותם פגשנו אמש (שישי) במסיבת יום ההולדת המשותפת של עיסא ואשתו גדעונה רז, בתיאטרון אלמינא ביפו. השבוע איימה שרת התרבות והספורט מירי רגב להפסיק את תמיכת משרדה בתיאטרון הילדים אלמינא ביפו, שהשחקן נורמן עיסא ייסד עם רעייתו גדעונה רז ומשמש כמנהלו האמנותי, בשל סירובו להופיע בבקעת הירדן עם הצגת "בומרנג" של תיאטרון חיפה. בפגישת נציגי מוסדות התרבות עמה התברר לשרה רגב כי תיאטרון אלמינא נענה בחיוב להזמנה להופיע בבקעת הירדן. לאחר הסערה שהתעוררה, חזרה בה ביום חמישי השרה רגב מאיומה.

בפגישת האמנים נציגי מוסדות התרבות עם השרה רגב הוצג מכתב של שח"ם שטוען כי תיאטרון חיפה ביקש לפגוע בעיסא בגלל שהשחקן נטש אותו לטובת תיאטרון הבימה. ערוץ 10 פירסם כי במהלך הפגישה תקפה השרה את האמנים המזוהים עם השמאל: "אנחנו קיבלנו 30 מנדטים, אתם קיבלתם בסך הכל 20 (...) אני קובעת את הקריטריונים, אני יכולה להחליט שהמוסדות לא מקבלים כסף, שכל הכסף עובר רק לפריפריה וליהודה ושומרון. הממשלה לא חייבת לתמוך בתרבות".

"עצוב לי, כי שרת התרבות מנסה לעוות מציאויות ולהציג דברים כפי שהם לא", אמרה לוואלה תרבות השחקנית, המגישה והזמרת המוערכת מירה עווד. "זה עצוב גם ביום שאנחנו מגיעים למצב ששרת תרבות מבצעת רדיפה אחרי אמנים ואנשי רוח. רשימות שחורות ורדיפות אנחנו מכירים ממשטרים שלא בא לנו להיזכר בהם ולא בא לנו להשוות את ישראל אליהם. אני עדיין מאמינה שהציבור הישראלי ברובו מבין שיש פה משהו שהוא לא כשורה. יש מקום לביקורת, יש מקום לאי הסכמה, אבל אין מקום לרשימות שחורות ורדיפה".

בנוסף לדברים שאמרה עווד, שמענו דברים נוקבים גם מצד השחקנית יעל הדר, שאמרה בין השאר על צעדיה של השרה רגב "זה ניסיון למצוא חן בעיני אלה שהצביעו לה, זה עלוב, זה פתטי, זה מכוער, זה מגעיל"; את השחקן דוד קיגלר שאמר, "יש ועדות שמחליטות, יש נהלים, אם נבטל את הוועדות אז אפשר לבטל את הדמוקרטיה"; את השחקנית לירית בלבן שאמרה "כל צורת הדיבור הזאת, של להגיד אנחנו ניצחנו והם הפסידו, זה חמור ביותר ואנטי דמוקרטי"; ואת איש התקשורת וחבר הכנסת לשעבר דניאל בן סימון שאמר "שרת התרבות ירתה תחמושת גרעינית על בעיה קטנה וזה היה לא מכובד. בקעת הירדן שנויה במחלוקת, זה לא שטח ישראלי".

צפו בביקורות הקשות של האמנים ואנשי התקשורת כנגד השרה רגב בכתבת הווידאו למעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully