וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לאיגוד האמנים הפלסטיים: יפורסמו שמות נתמכי קרן רבינוביץ'

13.6.2015 / 15:00

בזמן שהרוחות בתרבות הישראלית סוערות בענייני תקציבים ותמיכה, הצליח השבוע איגוד האמנים להשיג את אישורה של קרן רבינוביץ' לחשוף את שמות נתמכי הקרן לאמנות פלסטית, שמות השופטים בוועדות התמיכה, סכום התמיכה וכן את החללים שבהם הוצגו הפרויקטים המיוחדים

השבוע הועבר לאיגוד האמנים הפלסטיים תיעוד המאגד את שמות נתמכי הקרן לאמנות פלסטית במסגרת קרן רבינוביץ' לאמנויות. הנתונים, המפרטים עשור לאחור, כוללים גם את שמות השופטים בוועדות הקרן, את גובה הסכום שקיבל כל אמן לטובת הפרויקט וכן את החללים בהם הוצגו הפרויקטים המיוחדים.

התהליך התחיל בינואר האחרון בשל פנייה של האמן רעי דישון לאיגוד האמנים. דישון ביקש להיעזר בנתוני האמנים והפרויקטים הנתמכים בשנים קודמות, כדי לדעת להיערך טוב יותר בבקשת התמיכה השנה. האיגוד פנה למנהלת המחלקה לאמנויות, צלילית בן נבט, ולמרכזת תחום האמנות הפלסטית במחלקה לאמנויות, מעין נבו, וביקש לקבל את הפרטים ואישור כדי לפרסמם באתר האיגוד.

קרן יהושע רבינוביץ לאמנויות תל-אביב היא עמותה שמאגדת מספר קרנות ותומכת באופן עצמאי ותוך שיתוף גופים ציבוריים נוספים, במגוון רחב של פרויקטים, מפעלים ומיזמים בתחומי היצירה והאמנויות השונים. בין הקרנות האלה מצויה גם כזו המסייעת לאמנים פלסטיים, ותומכת בסיוע והפקת קטלוגים לתערוכות בתחום האמנות הפלסטית. מסלול התמיכה הזה שנעשה בשיתוף עם מחלקת האמנויות של עיריית תל אביב-יפו מיועד ליוצרים תושבי העיר בלבד, או ליצירות שיש להן זיקה לעיר תל אביב-יפו. את בקשות התמיכה ניתן להגיש כל השנה ללא הגבלה למועד מסוים, ועד עתה הוועדות המקצועיות שאישרו את התמיכה ופרטי התמיכה עצמה נותרו סגורים וחסויים בפני קהילת האמנים הצמאה לתקציבים.

גלעד אופיר. באדיבות המצולמים
"מירי רגב צריכה לפתוח גם עיניים וגם אוזניים וגם את התודעה". גלעד אופיר, יו"ר איגוד האמנים/באדיבות המצולמים

ביום רביעי התקבלו הנתונים במשרדי איגוד האמנים והחל ממחר (ראשון) ניתן יהיה לעיין ברשימה המלאה של הזוכים, השופטים וחללי התצוגה באתר האיגוד. יצויין גם שבעקבות המהלך, במרץ האחרון פורסמה באתר קרן רבינוביץ' רשימה חלקית הכוללת את שמות הנתמכים, גובה התמיכה והמטרה שלשמה נתקבל התקציב בין השנים 2010-2014.

גלעד אופיר, יו"ר איגוד האמנים, מסר בתגובה: "האיגוד עשה משהו שהאמן הבודד לא ייכנס אליו או שזה יתיש אותו. זה היה הליך ארוך עם הרבה התכתבות על כל פרט ופרט וזה באמת היה שווה את זה. צריך בהחלט לבקש מהרשויות פרטים כאלה ושקיפות כזו ואני חושב שזה תקדים מעולה. הרבה עיריות אחרות מסתכלות על מה שקורה בתל אביב. ברגע שהארנונה הנדרשת מאמנים יורדת בתל אביב, אפשר לדרוש את זה מעיריות אחרות. אם יש תמיכה באמנים זה משפיע.

"למרות השמחה וההצלחה, איגוד האמנים הפלסטיים ישתתף במפגש החירום שייערך מחר אחר הצהריים במחסן 2 בנמל יפו. המפגש אליו הוזמנו איגודים, ארגונים, מוסדות וגופי תרבות, יוצרים ואמנים, נקבע בעקבות אירועי השבוע האחרון והצהרותיה של השרה מירי רגב הנוגעות לאי תמיכה באמנים שיצירותיהן עושות כלשונה 'דה לגיטימציה למדינת ישראל'".

אופיר, שיפגוש את השרה רגב בסוף החודש ומתכוון להשתתף מחר במפגש החירום, אומר: "השרה מירי רגב היא אחד מהקודקודים שגורם להרבה אי נחת בהתייחסות שלה אל האמנות והתרבות בכלל. צריך איזה מין חינוך מחדש בעניין הזה. אנחנו הולכים לכנס חירום מצד אחד, ומצד שני אני הולך להיפגש איתה. מירי רגב צריכה לפתוח גם עיניים וגם אוזניים וגם את התודעה ולהבין שאי אפשר לכפות על תרבות שום דבר. אף משטר לא הצליח בזה ואנחנו לא רוצים להתקרב למשטרים שניסו"
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully