וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל תיאטרון אלמידאן התפטר במפתיע

4.7.2015 / 21:44

עדנאן טראבשה, מנכ"ל תיאטרון אלמידאן, הודיע אמש ליונה יהב, ראש עיריית חיפה, על התפטרותו מהתפקיד לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים. כך לפי גורמים בתיאטרון

כתבת: טלי קיים, צילום: דייב שחר, עריכה: מאיה בן ניסן

(בוידאו: ההצגה "הזמן המקביל" בתיאטרון אלמידאן)

נמשכת הטלטלה בתיאטרון אלמידאן. לאחר הסערה בה נמצא התיאטרון בשל העלאת ההצגה "הזמן המקביל", הודיע עדנאן טראבשה, מנכ"ל התיאטרון, כי הוא עוזב את תפקידו. ממלא המקום הזמני של טראבשה, שעבד בהתנדבות, יהיה גסאן אבו ורדה, היועץ המשפטי של התיאטרון. סלווה נקארה, המנהלת האמנותית של התיאטרון, מסרה לוואלה תרבות כי התפטרותו של טראבשה ביום שישי הגיעה על רקע תאונת דרכים בה היה מעורב.

"אין לי שום ספק. אנחנו כולנו בלחץ נפשי", השיבה נקארה כשנשאלה אם לדעתה יש קשר בין תאונת הדרכים בה היה מעורב טראבשה והלחץ הנפשי בו היה שרוי בעקבות פרשת "הזמן המקביל". "זה לא נעים. לא מגיע לנו היחס הזה. חוץ מזה שכל התנאים מסביבנו השתנו. פעם היינו בממשלות יותר נעימות. הממשלה היום יותר ויותר אגרסיבית כלפינו ואלו התוצאות. אנשים ניזונים משקרים. צריך לעצור ולחשוב מה באמת קורה שם".

מוקדם יותר השבוע דווח כי בעקבות המלצת ועדה מיוחדת שהוקמה, עיריית חיפה החליטה להחזיר את מימון התיאטרון שהוקפא עקב הסערה שהתעוררה סביב ההצגה "הזמן המקביל", המבוססת על כתבי מתכנן הרצח של החייל משה תמם. לאחר מכן נודע כי שי בלומנטל, חבר הוועדה לבדיקת התמיכה העירונית בתיאטרון שהוחתם על ההמלצה, טוען שלא היה במצב לתת את אישורו, משום שהיה מאושפז אחרי ניתוח.

שרת התרבות מירי רגב מסרה הערב: "החשיפה הערב של ערוץ 10 בנוגע להתפטרותו המפתיעה של מנכ"ל תיאטרון אלמידאן, מחייבת אותנו לבדיקה מעמיקה ויסודית בכל הנוגע למתרחש מאחורי הקלעים של התיאטרון. קיימות שתי עובדות מעניינות שניגלו לפנינו במהלך החודש האחרון. אחת: תיאטרון אלמידאן עבר לניהולה של עמותת 'עדאללה', אותה עמותה שהייתה אחראית להעביר את החומרים לוועדה אשר חקרה את אירועי צוק איתן, אותו ארגון קרא לאו"ם להכריז על צה"ל ומדינת ישראל פושעי מלחמה. עובדה שנייה: עתה הנהלת התיאטרון לא מסתתרת מאחורי הכוונה לפנות למדינת קאטר, מי שעומדת מאחורי ארגון החמאס ומממנת את מנהרות הטרור והטילים שנורים כלפי ישראל. אם קבוצת ברצלונה ידעה לקבל החלטה ולסיים את הקשר שלה עם קאטר שהייתה נותנת החסות הראשית, גם מדינת ישראל יכולה לעצור רגע ולחשוב האם מקובל עליה שלאותו חשבון בנק יוזרם כסף גם מקאטר וגם ממשלת ישראל. הוריתי לצוות המיקצועי במשרדי להמשיך לבחון את המשך הקפאת התקציבים, ולבדוק באופן מקיף ויסודי את חומר הראיות שהצטבר על שולחני בחודש האחרון".

ממרכז עדאלה נמסר בתגובה: "פרסומים אלה הינם חסרי כל בסיס. מדובר בהמשך ההסתה נגד התיאטרון, אשר כל מטרתה היא סתימת פיות ופגיעה בחופש הביטוי ובחופש האמנותי. מנהל התיאטרון, מר עדנאן טראבשה, לא אמר את מה שיוחס לו, והוא לא ניהל כל שיחה עם ראש העיר חיפה בנושא. מרכז עדאלה מייצג את תיאטרון אל-מידאן מול משרד התרבות, משרד החינוך ועיריית חיפה בעניין שלילת התקציבים שהרשויות צריכות להעביר לטיפולו של התיאטרון. הוועד המנהל של אל-מידאן, שבראשו עומד מר ואליד פאהום, אחראי על ניהול התאטרון, והוא הגוף היחיד שמנהל את התיאטרון."

בנוסף, מדגישים במרכז עדאלה ובתיאטרון אל-מידאן כי בניגוד לדברים שפרסמה השרה רגב, לא נעשתה כל פנייה לממשלת קטאר מצד התיאטרון במטרה לקבל סיוע כלכלי. "הטענות המופרכות בנושא זה מעידות אף הן כי אין בכוונת השרה לנהל דיון ענייני בנושא, אלא להמשיך ולהסית נגד התיאטרון ואנשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully