וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרלי הבדו: לא נפרסם יותר קריקטורות של הנביא מוחמד

19.7.2015 / 13:30

לורן סוריסו, המו"ל והעורך הראשי של העיתון הסאטירי, טוען כי המטרה הושגה: "ציירנו את מוחמד כדי להגן על העיקרון שכל אחד יכול לצייר כל דבר שהוא מעוניין לצייר"

השער של גיליון "שרלי הבדו", הראשון שייצא לאחר רצח העיתונאים, ינואר 2015. טוויטר, צילום מסך
השער הראשון של העיתון אחרי הרצח/צילום מסך, טוויטר

שבעה חודשים אחרי מתקפת הטרור האכזרית על מטה העיתון, במהלכה נרצחו 12 עיתונאים, מכריז היום המו"ל והעורך הראשי של "שרלי הבדו" כי קריקטרות של הנביא מוחמד לא יתפרסמו עוד בעיתון. לורן סוריסו אמר את הדברים במהלך ריאיון שהעניק למגזין הגרמני "Stern".

"עשינו את שלנו", ציירנו את מוחמד כדי להגן על העיקרון שכל אחד יכול לצייר כל דבר שהוא מעוניין לצייר", הסביר סוריסו. בהמשך סיפר המו"ל על הצביעות המסוימת שבה הביטו אנשי תקשורת על העיתון ופועלו "זה קצת מוזר: מצופה מאיתנו לקיים חופש ביטוי שאף אחד אחר לא מעז לבטא. הגנו על זכותנו לצייר קריקטורות. אנחנו עדיין מאמינים שיש לנו הזכות להביע ביקורת כלפי כל הדתות, כל דבר שאפשר להאשים בו את האסלאם ניתן למצוא גם בדתות אחרות".

בהמשך הריאיון חזר סוריסו ל-7 בינואר, יום המתקפה על מערכת העיתון בפריז. "היה אדם שעמד חצי מטר ממני וירה. כשקולות הירי נפסקו ולא נשמע שום קול, שום תחינות, שום בקשות, אז ידעתי שרובם המוחלט של האנשים נרצחו. ידעתי שעכשיו הם יבואו אלי". סוריסו ניצל לאחר שנפגע מכדור בזרועו והעמיד פני מת.

  • עוד באותו נושא:
  • שרלי הבדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully