וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי קירשנבאום הלך לעולמו בגיל 76

25.9.2015 / 11:24

העיתונאי, מנחה הטלוויזיה והרדיו וחתן פרס ישראל מוטי קירשנבאום, נפטר בגיל 76 לאחר שסבל מהתקף לב קשה בזמן עבודה על פינה ב"גלי צה"ל". קירשנבאום היה ממקימי הערוץ הראשון, ביים סרטי טבע מצליחים ואת תוכנית הסאטירה "ניקוי ראש"

יח"צ - חד פעמי

(בוידאו: קטע מתוך "גב האומה" בהשתתפותו של מוטי קירשנבאום)

seperator

העיתונאי, מנחה הטלוויזיה והרדיו וחתן פרס ישראל מוטי קירשנבאום, נפטר הבוקר (שישי) לאחר שסבל מהתקף לב קשה במהלך עבודה על פינה בתוכניתו של מולי שפירא ב"גלי צה"ל". רק אתמול חגג קירשנבאום את יום הולדתו ה-76. קירשנבאום נמנה על מקימי הערוץ הראשון, ערך את "מבט" והפיק את תוכנית הסאטירה הראשונה בישראל "ניקוי ראש". ב-13 השנים האחרנות הנחה את תוכנית האקטואליה "לונדון את קירשנבאום" בערוץ 10, לצד עמיתו ירון לונדון. הלוויתו תתקיים ביום ראשון בשעה 10:00 במכמורת.

מוטי קירשנבאום נולד בכפר סבא ב-1939. את לימודיו עשה בבית הספר החקלאי בפרדס חנה. לאחר שהשתחרר משירות בחטיבת הצנחנים, יצא ללוס אנג'לס ללימודי קולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת UCLA, שם השלים תואר שני. בתקופת שהותו בלוס אנג'לס קיבל את עבודתו הראשונה בתחום העיתונות, ככתב "ידיעות אחרונות" לענייני הוליווד. עם שובו לישראל נקרא לסייע בהקמת השידור הציבורי ושימש לאורך השנים בשורה של תפקידים בערוץ הראשון, ביניהם מנכ"ל הערוץ ועורך מחלקת החדשות.

עוד באותו נושא

"שיר הלל לשפיות ולנורמליות": עולם התרבות נפרד ממוטי קירשנבאום

לכתבה המלאה

עיקר עבודתו העיתונאית והטלוויזיונית של קירשנבאום התמקדה בתיעוד סיפורים אנושיים בתוך אירועים היסטוריים. זכורים בעיקר סרטיו על קו הפסקת האש לאחר מלחמת יום הכיפורים, הסדרה "אל בורות המים" והסדרה ההיסטורית "תקומה" אותה קידם במהלך תקופתו כמנכ"ל הערוץ הראשון.

לאורך השנים הפגין את יכולתיו גם ביצירה סאטירית, כאחד ממפיקי וכותבי "ניקוי ראש" המיתולוגית בערוץ הראשון. בשנה החולפת ביים את המחזה "רואים את הסוף", אותו כתב בצוותא עם ב. מיכאל ואפריים סידון. ההצגה כללה שורה של מערכונים המעלים ביקורת על הפוליטיקה הישראלית משמאל ומימין. קירשנבאום אף השתתף כפאנליסט בתוכנית הסאטירה "גב האומה" ובתפקיד בסרט "זוהי סדום" לצידם של כוכבי "ארץ נהדרת". בנוסף נודע קירשנבאום כחובב טבע וביים מספר רב של סרטי טבע, בהם כיכב ואותם צילם בצוותא עם בנו.

בשנת 2009 הוענק לקירשנבאום פרס מפעל חיים מטעם אגודת העיתונאים על תרומתו לתקשורת הישראלית. במהלך תוכנית האקטואליה "לונדון את קירשנבאום" נהג לבטא לא אחת בגלוי את דעותיו הפוליטיות, ואף להתעמת עם האורחים באולפן בנוגע אליהן. תוכניתם של קירשנבאום ולונדון הפכה לאחת מתוכניות האקטואליה האהובות והמוערכות בישראל, בה התארחו על בסיס קבוע עיתונאים בכירים, פוליטיקאים ואנשי תרבות. בשנת 2012 קיבל פרס מפעל חיים גם מטעם האקדמיה הישראלית לטלוויזיה.

קירשנבאום היה אלמן ואב לארבעה. הוא התגורר בישוב מכמורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully