וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשעה טובה: פרסי אופיר יוענקו רק לסרטים שהופצו מסחרית

27.12.2015 / 0:00

יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, מוש דנון, חשף הערב בפייסבוק כי רק סרטים שהופצו מסחרית בישראל יוכלו לקבל מועמדות לפרסי אופיר. עם זאת, ההחלטה לא תיכנס לתוקף לפני 2017

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוכה פרס אופיר לשנת 2015, "באבא ג'ון", שגרף את הפרס עוד לפני שיצא לאקרנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפוסט שפרסם הערב (מוצ"ש) בפייסבוק חשף יו"ר האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה, מוש דנון, שהנהלת האקדמיה החליטה כי רק סרטים שהופצו מסחרית בישראל יוכלו לקבל מועמדות לפרסי אופיר. שינוי חד מהמצב הקיים כיום, שבו רבים מהסרטים המועמדים לפרס כלל לא מוכרים לקהל הרחב. עם זאת, מדגיש דנון, לשם המעבר הזה הוקמה "ועדת תקנון הפרס" שתבחן כיצד לבצע את המעבר הזה ואת השלכותיו, כך שההחלטה לא תיושם לדבריו לפני 2017.

"ביום חמישי האחרון קיבלה הנהלת האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה החלטה אמיצה חסרת תקדים", כתב הערב דנון. "'לא יתחרה סרט עלילתי בתחרות לפרס אופיר אלא אם יצא בהפצה מסחרית לפני כן'. להחלטה זו ישנן כמובן השלכות תכנוניות וכספיות והיא משפיעה ישירות על מסלול ההפצה שמפיץ/מפיק/במאי מתכננים לסרטם. אולם המשמעות הגדולה יותר היא שהנהלת האקדמיה החליטה לשנות כיוון, לשנות דרך, לצאת מהבועה המצומצמת של תעשיית הקולנוע ובכך בין היתר לעזור למספר גדול יותר של סרטים להיחשף בפני הציבור הישראלי הרחב".

"בעקבות זאת", הוסיף דנון, "עולות שאלות רבות ומגוונות הנוגעות לאיך תתקיים התחרות, איך מונעים השתלטות עוינת בנושא הפצה ואיך באמת מגיעים למספר מקומות רב ככל האפשר לבצע את ההקרנות. לשם כך הקימה הנהלת האקדמיה ועדה 'ועדת תקנון הפרס' בראשות המפיק חיים מקלברג אשר תדון ותבחן את כל ההשלכות תוך התייעצות עם גורמים מקצועיים שונים. ומכאן יתכן שאפשר יהיה ליישם את ההחלטה רק בשנת 2017. על כך נדע בשבועות הקרובים מאד. בנוסף התחייבה הנהלת האקדמיה לעצמה לפעול וללוות את הסרטים בכל דרך אפשרית לאורך המסלול בכדי לאפשר למפיקים וליוצריהם להפיצם בצורה נכונה וטובה.

"אני משוכנע שהחלטה זו תשנה את פני תעשיית הקולנוע ובעיקר תנגיש את כלל הסרטים לציבור הישראלי הרחב מדן ועד אילת. בהצלחה לכולנו!"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully