וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת "הכוכב הבא": "אסי עזר והראל סקעת, קחו אחריות. תתפטרו"

אימרי קלמן וחן אריאלי

27.12.2015 / 14:42

כל הומו שהיה חשוף לסרטון, כל לסבית שראתה את הדבר הדוחה הזה לפני שהוא פורסם ולא מנעה את זה בגדו בקהילה. טור מיוחד מאת היו"ריות שותפות של אגודת הלהט"ב

צילום מסך

אנחנו מאשימות:

בגידה

ללא ספק סעיף האישום החמור ביותר. צריך להיזהר בשימוש במינוחים כאלה בימים שבהם הרשת היא קרקע פוריה להסתה ושנאה. אבל קשה שלא להשתמש בביטוי הזה בדיוק, כשהעומדים מאחורי "הכוכב הבא לאירוויזיון" הרשו לעצמם להשתמש במתודה של עידוד הסתה ולעג על הקהילה הגאה.

מטרת התוכנית היא לייצר זמר/ת שיצא לייצג את ישראל באירוויזיון. בשל הפופולריות הגדולה של הארוויזיון אצל הומואים, הנציג הזה ייסע לייצג את ההומואים של ישראל. השיר הזה, שזיכה את הזמר בקידום לשלב הבא, לא רק שלא מייצג אותנו, הוא משפיל אותנו, בז לנו וזורק חומר בערה ללהבה שרחוקה מלהיכבא.

בגדתם בנו.

כל הומו שהיה חשוף לסרטון שלועג עלינו, כל לסבית שראתה את הדבר הדוחה הזה לפני שהוא פורסם ולא מנעה את זה בגדה בקהילה שלה. מי שנתן את הרשות להפוך את הזהות שלנו לבדיחה זולה, כדי לקדם יחסי ציבור ואינטרסים כלכליים, צריך לעשות חשבון נפש.

אסי עזר והראל סקעת ועוד חברי קהילה נוספים ששותפים לתכנית, הם אותם האנשים שגם מקדמים את הנראות שלנו ומביאים תוכן ראוי וייצוג חיובי ואנחנו אסירי תודה על כך. אלא שכמו שאשמתו של נציג ציבור שמואשם בשחיתות או אונס לא מתנקה כי הוא עשה דברים אחרים טובים, גם אתם לא תזוכו בגלל הדברים היפים שעשיתם. אולי לא חשבתם לעומק, אולי לא הבנתם את המשמעויות של הדבר הזה- אבל הנזק נעשה. עכשיו קחו אחריות. תתפטרו, תתנצלו, תפצו.

seperator

ניצול

כנראה הסעיף המרגיז והמקומם ביותר. ניצלו אותנו. ניצלו את עזר ואת סקעת, ניצלו את ההומואים שעובדים בהפקה וניצלו את פאות קדושות שיצרו קרקע בטוחה לעשות את המהלך הזה. אנחנו כמו אוגרים בגלגל מסתובב, עשינו בדיוק את מה שהם רצו שנעשה.

לא מדובר בשידור חי. לא מדובר בטעות ספונטנית, מדובר בתוכנית מוקלטת וערוכה. שום דבר לא עולה לשידור אם הוא לא נבדק ונבחן ועובר מספר נקודות ביקורת. זאת לא טעות, זו מדיניות. יואב צפיר והחברים שלו לתוכנית ניצלו את כולנו כדי לקדם את התוכנית, להעלות רייטינג ולהגדיל את ההכנסות מפרסומות. הם בחרו בקהילה שהיא קטנה מפסיק כדי שלא תאיים עליהם בחרם (דמיינו את אותו סרטון בדיוק על מזרחים, על שמנים או על נשים), אבל כן חזקה מספיק כדי לעשות רעש תקשורתי שיקדם את התוכנית. אנחנו כלי במשחק המלוכלך הזה.

תתביישו לכם על המהלך הנצלני הזה. את הרווחים האדירים שאתם תגרפו על חשבוננו - תעבירו לנו. זה שייך לנו וזה ישמש אותנו כדי להשקיע עוד משאבים בעבודת שטח, מפגשים, קבוצות נוער, הדרכות וסיפורים אישיים, ננסה לתקן את הנזק ולהסביר לציבור בישראל שאנחנו רגישים ואוהבים, שאנחנו גם מקיימים יחסי מין, אבל לא עם בננות ועמודים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקיימים יחסי מין עם אנשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רידוד

בשבוע שעבר פרסם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודעה מיוחדת לסיכום ההישגים של ממשלו בחמש השנים האחרונות. בנושא של קידום שוויון זכויות לקהילת הלהט"ב, אמר "אין גאה ממני בהישגים שהשגנו יחד, אבל העבודה שלנו עוד רחוקה מסיום. מחדר הישיבות לחדר המלתחות, אמריקאים מקהילת הלהט"ב עדיין חשופים לדעות קדומות בחיי היומיום".

באותו השבוע יצאנו לפגוש את שוטרי מרחב מוריה להרצאה על קהילת הלהט"ב. השאלות שחזרו על עצמן היו "אתם באמת חושבים שאתם לא חולים?", "איך אתם מסבירים את זה שאלוקים גזר עליכם גזר דין מוות?", "אתם יודעים מה יותר גרוע מהומו? ערבי הומו".

גם בישראל חדרי הישיבות, המלתחות ובתי הספר הם לא מרחבים בטוחים עבור להט"בים. המאבק היומיומי לקיום שיח בוגר, רגיש וכן על הזהות שלנו נמצא בחיתולים.
ואתם, אנשי תוכן ותרבות, יוצרים, כותבים ואנשי טלוויזיה, בחרתם לרדד את השיח לשפל המדרגה. בדיחות קרש מהזן הנחות ביותר מוגשות בלחן קליט, עשרות מצלמות וקהל מריע.
מבחינה מקצועית, טלויזיונית, תרבותית – תתביישו לכם.

עוד באותו נושא

סערת "הכוכב הבא": "מה יקרה אם ישירו לי את השיר הזה בבית הספר?"

לכתבה המלאה
seperator

האשמנו אתכם בסעיפים חמורים אבל אנחנו לא נשפוט אתכם. ההיסטוריה תשפוט אתכם.

טור דעה שפורסם מוקדם יותר נשא את הכותרת "קהילה חזקה יודעת לצחוק על עצמה". כמה שזה נכון. אנחנו קהילה כל כך חזקה שאנחנו נדע להתמודד עם הנזקים האדירים כמו שידענו להתמודד עד עכשיו. באמצעות פעילות הארגונים הגאים, המתנדבות, השותפים לדרך בתקשורת ובכל מקום. אנחנו קהילה כל כך חזקה שבחריה גם יודעים מתי צוחקים עלינו ולא איתנו, ואנחנו גם יודעים לדרוש פיצוי.

אנחנו נגיש עשרות תלונות לרשות השנייה, אנחנו קוראות לחברים שלנו להמנע מצפייה בתוכנית הזו ואנחנו נפעל בכל אמצעי שיתאפשר כדי לדרוש פיצוי על הביזיון הזה.

אימרי קלמן וחן אריאלי, יו"ריות שותפות של אגודת הלהט"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully