וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת המועמדויות לאוסקר 2016: "אם אין סרטים של שחורים, למה כבר יש להצביע?"

24.1.2016 / 10:51

אחרי שדבריה עוררו זעם רב, חזרה בה שרלוט רמפלינג מדבריה בנושא המועמדויות לאוסקר: "אני מרוצה מאוד מהשינויים שהוכרזו על ידי האקדמיה". במקביל ממשיכים שחקנים ואנשי קולנוע למחות: "אנחנו חבורה של גזענים", קבע דני דה ויטו

יח"צ - חד פעמי

(בוידאו: הטריילר של "קריד")

seperator

האקדמיה האמריקאית לקולנוע מנסה ככל יכולתה להשקיט את הסערה המתחוללת בהוליווד מאז פורסמו המועמדויות לטקס האוסקר 2016. נשיאת האקדמיה שריל בון אייזקס הכריזה על רפורמה בתהליך החברות בארגון (שיחודש מעתה כל עשר שנים על פי קריטריונים שונים), שמועות בהוליווד מדברות גם על שינוי שיטת הבחירה לקטגוריות המשחק בטקס (מעבר לפורמט של עשרה מועמדים במקום חמישה כיום) ואפילו על האפשרות לחייב בחוק בחירה בסרט אחד של יוצר שאינו לבן. ולמרות הכל, נראה ששום דבר לא מצליח להביא לרגיעה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שרלוט רמפלינג. GettyImages
עכשיו היא כבר בעד שינויים. שרלוט רמפלינג/GettyImages

ביום שישי האחרון הביעו שרלוט רמפלינג ומייקל קיין תמיכה באקדמיה וטענו כי לא היו הופעות טובות מספיק של שחקנים שחורים שהיו ראויות למועמדות. כמו כן טענו השניים שהצבעה על פי צבע עור ולא על פי איכות משחק היא גזענית. כצפוי, ההתבטאויות האלה עוררו על השניים את זעמם של רבים, שהחלו לתקוף אותם ברשתות החברתיות. רמפלינג כבר החליטה לקחת את דבריה בחזרה: "אני מתנצלת על הפרשנות הלא נכונה לדבריי בריאיון לרדיו Europe 1", אמרה השחקנית שמועמדת השנה בעצמה לאוסקר, "מה שהתכוונתי לומר הוא שבעולם אידיאלי כל הופעה של כל שחקן תקבל הזדמנות שווה. אני מרוצה מאוד מהשינויים שהוכרזו על ידי האקדמיה".

דני דה ויטו. Frederick M. Brown, GettyImages
"כולנו גזענים". דני דה ויטו/GettyImages, Frederick M. Brown

בינתיים התגובות בהוליווד ממשיכות, כאמור, לזרום. "זה מאוד מצער שהמדינה הזאת היא מדינה גזענית", אמר השחקן דני דה ויטו בריאיון שנערך בפסטיבל סאנדנס. "אנחנו חיים במדינה מפלה עם דפוסים קבועים של גזענות, לפעמים זה מתבטא בדברים כאלה שזוכים להבלטה בתקשורת, אבל באופן כללי אנחנו פשוט חבורה של גזענים". גם זוכת האוסקר ריס ווית'רספון ביקרה את המועמדויות הלבנות לחלוטין של הטקס הקרוב. "כל כך מאכזב אותי שכמה מהסרטים והקולנוענים הכי טובים של 2015 לא זכו לקבל הכרה", כתבה בעמוד הפייסבוק שלה. "שום דבר לא יכול להעיב על איכות עבודתם, אבל מגיעה להם הכרה. בתור חברת אקדמיה, אני מאוד אשמח לראות גיוון גדול יותר במועמדויות".

כוכב "אימפריה" מאליק יובה העלה לעמוד האינסטגרם שלו צילום מסך של שער הניו יורק פוסט, שדיווח כי התחזית לימים הקרובים תהיה "לבנה יותר מהאוסקר". יובה המשיך את טענתה של ווית'רספון וקבל על חוסר ההכרה ביוצרים ושחקנים שחורים. "לעבוד בעסק הזה זה אומר שהרבה מאוד פעמים עסוקים באתגר ולא רואים את התמונה הגדולה. אנחנו נמשיך כאינדיבידואלים לעבוד קשה ולסלול את הדרך שלנו ולספר את הסיפורים שלנו. שום דבר מזה לא קל וכל הכרה קטנה נחשבת".

זוכת האוסקר ויולה דיוויס סיכמה את הכל בציטוט אחד: "אתם יכולים לשנות את האקדמיה, אבל אם לא מפיקים סרטים של שחורים, אז מי בעצם אפשר להצביע?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully