וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהלי סובול על קמפיין "שתולים בתרבות": "זו הסתה לרצח"

28.1.2016 / 17:07

הזמר והיוצר יהלי סובול מגיב בחריפות לקמפיין "אם תרצו", שיצא נגד בכירי האמנים בישראל, ובהם המחזאי והסופר יהושע סובול, אביו של יהלי. "המסיתים לרצח צריכים לתת את הדין"

צילום: ליאור נאור, עריכה: מאיה בן ניסן

"הקמפיין הזה הוא הסתה לרצח", אומר לוואלה! תרבות הזמר והיוצר יהלי סובול על קמפיין "שתולים בתרבות" של תנועת "אם תרצו". הקמפיין נחשף אמש בוואלה! NEWS ויצא נגד בכירי האמנים בישראל, בליווי דו"ח חדש המסמן מאות אמנים ישראלים שחברים או קשורים לארגוני שמאל. בקמפיין החוצות שיעלה בקרוב מוצגת מודעה "המקדמת" כמה מהאמנים הבולטים ביותר בישראל ולצדה נכתב: "זו דרמה סוחפת על חבורת אמנים התומכים בארגונים שתולים". כמו כן נאמר כי "נמאס לממן אמנים התומכים בארגונים אלו". אחד מאותם אמנים הוא המחזאי והסופר יהושע סובול, אביו של יהלי, ולצדו בין השאר הסופרים א.ב יהושוע, עמוס עוז, דויד גרוסמן ורונית מטלון, השחקנית גילה אלמגור והזמרות רונה קינן וחווה אלברשטיין. בנוסף, הקמפיין הציג את המחזאית ענת גוב כאמנית שתומכת בארגוני שמאל, וזאת למרות שגוב נפטרה לפני כשלוש שנים.

"אני חושב שזו פרשה חמורה", אומר סובול. "אני רואה שיש גינויים מימין ועד שמאל. ממייסד 'אם תרצו' ועד בנט. אני הבנאדם האחרון שיש לו משהו נגד חופש ביטוי, גם כשמדובר בביטויים ימניים קיצוניים אין לי בעיה. אבל כשאנשים אומרים 'שתולים'... המלה שתולים נבחרה באופן מחושב, זה קמפיין מחושב, זה לא איזה משהו שנזרק בלהט של ויכוח כמו איזה קללה או משהו. אנשים ישבו וחשבו על זה. המילה שתולים יש לה משמעות מאוד מאוד ברורה ואחת: סוכנים כפולים, בוגדים. ובוגדים דינם מוות. זה אפילו בספר החוקים של המדינה. לכן אני חושב שיש פה הסתה לרצח. והסתה לרצח לא חוסה תחת ענייני חופש הביטוי. אני חושב שהיועץ המשפטי לממשלה חייב להעמיד לדין את מי שמאחורי הקמפיין הזה בגין עבירה פלילית על חוקי מדינת ישראל. הסתה לרצח, בפעם האחרונה שאני שמעתי, זו עבירה פלילית. ואנשים צריכים לתת את הדין כשהם מסיתים לרצח".

מאז שפורסם, ספג הקמפיין גינויים רבים מכל קצוות הקשת הפוליטית. ארז תדמור, אחד ממייסדי "אם תרצו", אמר לראשונה לוואלה! תרבות: "הקמפיין הוא טעות וגורם עוול לאנשים. אי אפשר לשים את רבקה מיכאלי ודרור פויר באותה סלסלה עם 'שוברים שתיקה'. זה לא נכון", שר החינוך נפתלי בנט אמר כי הקמפיין "מביך, מיותר ומבזה" וח"כ בני בגין אמר כי "סימון של בוגדים הוא סממן פאשיסטי ותיק ומסוכן". בתנועת "אם תרצו" טענו היום (חמישי) כי כרזת "שתולים בתרבות, אינה קמפיין וכי חבריה "מאמינים שזכות הציבור לדעת מי עומד בראש הארגונים שעושים דה לגיטימציה למדינת ישראל, ובפרט אם אלה אנשים בעלי בולטות בשיח הציבורי כגון אנשי תרבות ואמנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully