וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר גבי שושן שם קץ לחייו בגיל 66

6.2.2016 / 15:06

שושן, שכיכב גם בסרטים וסדרות בשנות ה-70 וה-80, זכה להצלחה עם להיטים כמו "שש עשרה מלאו לנער" ו"להשתטות לפעמים". נחשב לאחד מחלוצי הרוק של המוזיקה הישראלית. בשנים האחרונות סבל שושן מדיכאון, והיום (שבת) שם קץ לחייו

צילום: דוד קורן, עריכה: ניר חן

הזמר גבי שושן הלך הבוקר (שבת) לעולמו בגיל 66. שושן נמצא תלוי בדירתו שבחולון כשהוא ללא רוח חיים. צוותי החייאה שהוזעקו למקום קבעו את מותו. בשנים האחרונות סבל שושן מדיכאון קשה.

שושן פרץ לתודעה הציבורית בתחילת שנות ה-70 עם הלהיט "בראשית", מתוך אלבום הבכורה "נער שחור עיניים". השיר המצליח ביותר מתוך האלבום היה "שש עשרה מלאו לנער", שהפך את שושן לאחד הזמרים האהובים בישראל באותה תקופה. בעקבות ההצלחה הגדולה של האלבום, שחרר שושן אלבום שני בשם "שירים שאהבנו", שכלל להיטים רבים נוספים, ביניהם "להשתטות לפעמים", ילדה קטנה" ו"לילה בחוף אכזיב" שכתבה נעמי שמר.

שושן נולד בקזבלנקה ב-1950 ועלה לישראל עם משפחתו ב-1961. את הקריירה המוזיקלית שלו החל בלהקת הפופ "הגולדפינגרז" לצדו של הזמר והגיטריסט ניסים סרוסי. בהמשך היה חבר גם בשלישיית "שוקולדה", לצידו של צביקה פיק, הופיע במחזמר "שיער" והיה חבר בהרכב "אחרית הימים", הנחשב לאחד מחלוצי ז'אנר הרוק בישראל. בנוסף לקריירה המוזיקלית הופיע שושן גם בסרטים "השוטר אזולאי" ו"קזבלן".

גבי שושן. באדיבות המצולמים
גבי שושן/באדיבות המצולמים

בין השנים 1975 ל-1985 בילה שושן בארה"ב, שם הופיע בפני קהילות יהודיות. כשחזר לישראל המשיך לשלב בין קריירה מוזיקלית למשחק בקולנוע ובטלוויזיה. להיטיו הגדולים בשלהי שנות ה-80 היו "הולך לי לאיבוד", "רק אלייך" ו"את ואני". ב-2005, אחרי 13 שנים של הפסקה בעשייה מוזיקלית, הוציא שושן את האלבום "בחושך ובאור", שכלל בין היתר את הלהיט "קו 5". ב-2010 שחרר את הסינגל "לינה לינה" וב-2013 הקליט את השיר "מלאך" והשיר "זכרונות" שנכתב במסגרת פרויקט "פנסים".

בחודש ספטמבר האחרון הוציא שושן את האלבום "מקום לשינוי", שמומן במסגרת קמפיין "הד סטארט". שושן גייס 130 אלף שקלים במהלך 60 ימים, וחזר ליצור אחרי תקופה ארוכה שבה סבל מדיכאון.

שושן, גרוש בשנית, הותיר אחריו שני ילדים.

עוד באותו נושא

אנשי תרבות מספידים את גבי שושן: "היה לו קשה מאוד להתפרנס"

לכתבה המלאה
  • עוד באותו נושא:
  • גבי שושן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully