וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורית הירש היא כלת פרס ישראל בתחום הזמר העברי לשנת 2016

13.3.2016 / 14:32

שר החינוך נפתלי בנט הודיע כי החליט לקבל את המלצת ועדת הפרס, ולהעניק לפזמונאית והמלחינה את הפרס היוקרתי השנה. בנימוקי השופטים נכתב כי לחניה של הירש הפכו לפס הקול של מדינת ישראל

נורית הירש. קריאטיב קומנס , צילום: אילן בשור, מערכת וואלה! NEWS
נורית הירש/מערכת וואלה! NEWS, קריאטיב קומנס , צילום: אילן בשור

הפזמונאית והמלחינה נורית הירש (73) היא כלת פרס ישראל בתחום הזמר העברי והאמנות העממית לשנת תשע"ו. שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום (ראשון) כי אישר את המלצת ועדת הפרס בראשותו של ד"ר נתן שחר, להעניק את הפרס להירש.

הירש הלחינה לאורך השנים למעלה מאלף שירים. בין הבולטים שבהם: "בשנה הבאה", "ללכת שבי אחריך", "אתה לי ארץ", "פרח הלילך", "חשמל זורם בכפות ידיך". ב-1973 ייצג "אי שם" בהלחנתה את ישראל באירוויזיון. השיר הגיע למקום הרביעי, כשהירש מנצחת על המקהלה בעצמה. היתה זו הפעם הראשונה שבה אישה מנצחת בתחרות היוקרתית. "אבנבי", השיר הישראלי הראשון שזכה באירוויזיון, נכתב אף הוא על ידי הירש. לאחר הזכיה הוא תורגם לשפות רבות והפך ללהיט בינלאומי.

זהו הפרס הרביעי שמוענק להירש השנה. לפני כחודש הוענק לה פרס מפעל חיים מטעם אמ"י, פרס אקו"ם בגין תרומתה המיוחדת לתחום היצירה לילדים יוענק לה ב-4 באפריל, ובנוסף פרס אריק איינשטיין לאמנים ותיקים מטעם משרד התרבות יוענק להירש בחודש יוני.

בנימוקי ועדת הפרס צוין כי "נורית הירש היא מהמלחינות הבולטות והמוכשרות של הזמר העברי. פעילותה המוזיקלית התמקדה בהלחנת שירים ופזמונים שהפכו לפס הקול של מדינת ישראל... נורית הירש מנסה לתאר בצלילים את המילים והדימויים המופיעים בתמלילי השירים. לחניה מותאמים לקהלי היעד המגוונים, לדוגמה: שירי ילדים, נוער ומבוגרים.

ביצירותיה ניתן למצוא שילוב הולם בין מזרח ומערב, בין חסידי והמזרחי-הים תיכוני, בין הקצב המדוד לבין גיוון רתמי, בנוסח הלטיני לדוגמה. הפשטות מצד אחד והשילוב מהצד השני, אלה הם האפיונים המוסיקליים המייחדים את יצירתה המוסיקלית של המלחינה נורית הירש".

בשיחה עם וואלה! תרבות סיפרה הירש ששרשרת ההישגים לא תיעצר בפרס ישראל. "אני מקבלת השנה פרס נורא חשוב אבל עוד לא הכריזו עליו. קודם כל היה לי פרס אמ"י, פרס אריק איינשטיין ופרס אקו"ם עוד חודש על היצירה שלי לילדים. ויש עוד פרס שעוד לא הכריזו עליו שאני עוד לא יכולה לציין, פרס מאוד חשוב".

יותר מפרס ישראל?

"לא אבל בדרך. פרס ישראל זה פרס מאוד מכובד וחשוב. רק נודע לי עליו לפני שעה וחצי ומאוד שמחתי. אין לי מה להגיד יותר חוץ מזה שאני מאוד שמחה ומרוצה. לא למעלה מזה. כן, זה נעים. אות הוקרה לעבודה קשה של 50 שנה. נעים לי.

איך זה שאמנית אחת מקבלת כל כך הרבה פרסים?

"אני לא יודעת, אני לא מתעסקת בפרטים. אני עסוקה בעבודה. יש לי תוכנית "שרים מורשת" שכל בתי הספר משתתפים בה. זאת תוכנית מטעם משרד החינוך שהילדים גדלים על השירים שלי שקשורים למורשת ישראל ותרבות ישראל, וזה הפרוייקט שחשוב לי בעצם. הפרס הוא נקודתי ונעים אבל המפעל ממשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully