וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדנה קנטי תובעת את "האח הגדול": "אנשים בטוחים שאני מרביצה לחיילים"

15.3.2016 / 14:04

בית המשפט בתל אביב הפך היום (שלישי) לזירת התגוששות בין עדנה קנטי וסער שיינפיין, בוגרי "האח הגדול", לתוכנית הריאליטי. "אני רוצה לחזור לחיים שלי לפני התוכנית", אמרה קנטי לוואלה! תרבות

כתב: שגיא בן נון, צילום: מאצ'י הוף, עריכה: אביב אירגז

לאחר שנכשל ניסיון הגישור בין הצדדים, החל הבוקר (שלישי) שלב דיון ההוכחות במשפטה של עדנה קנטי, יוצאת "האח הגדול", נגד קשת וחברת ההפקות של התוכנית, בבית משפט השלום בתל אביב. קנטי טוענת בתביעתה לכליאת שווא בבית "האח הגדול", לפגיעה חמורה בפרטיותה הרפואית ובנוסף להוצאת לשון הרע על יד קשת וקופרמן-הפקות. בכתב התביעה שהוגש לפני שלוש שנים טענה קנטי כי הפקת "האח הגדול" פנו אליה כדי שתיכנס לבית בעונה השנייה בשל היותה בעלת דעות שמאלניות ומתוך כוונה שיעוררו קונפליקט בתוכנית. לטענתה, התחייבו בהפקת התוכנית לאפשר לה לצאת מהבית בכל זמן, אבל בפועל כשביקשה לעזוב בהפקה דחו שוב ושוב את העניין.

"כמעט כל יום ולעתים יותר מפעם ביום, נכנסה התובעת לחדר 'האח הגדול' וביקשה לצאת ולקבל את המזוודה שלה", נטען בין השאר בכתב התביעה, "ההפקה סירבה לתת לתובעת את המזוודה, ואף הטעתה באופן מודע ומכוון, ומסרה לה כי יציאתה תפגע באהדה הציבורית הרבה שהתעוררה כלפיה. לאחר סיום התוכנית התבררה לתובעת כי המציאות היתה הפוכה לגמרי וכי הפכה לדמות שנואה (...) בהמשך ארזה התובעת את כל חפציה בציפה, גררה אותם לחדר 'האח הגדול' ודרשה את שחרורה לאלתר, אבל לשווא (...) על סף ייאושה, טיפסה התובעת על החומות של בית 'האח הגדול' ושברה את אחד הפנסים. בהמשך ביימה ההפקה הפסקת חשמל, קנטי ניסתה לפתוח את הדלתות ולצאת מהבית, אולם שני טכנאים החזיקו את הדלת (...) הגיעו הדברים כדי כך שהתובעת ישבה על כיסא שעות וימים מול דלת 'האח הגדול', בתחינה נואשת כי ייתנו לה להיכנס ולשטוח בקשתה לעזוב את הבית שבו מצאה עצמה כלואה כנגד רצונה". עוד טענה קנטי בכתב התביעה לפגיעה בפרטיותה. לאחר בדיקה ש"העלתה כי מדובר בגידול שפיר, וכי אין חשש למחלה ממארת, החליטו קשת וקופרמן הפקות להעלות לשידור עשרות פעמים פרומו שלפיו סובלת הנתבעת מגידול מסוכן בראשה".

הבוקר, כאמור, נפתח דיון ההוכחות בין הצדדים, אליו הובא סער שיינפיין שהתמודד גם הוא בעונה השנייה של "האח הגדול". קנטי הגיעה לדיון בליווי עורך דין שמייעץ לה אולם אינו מייצג אותה, ולמעשה קנטי ייצגה את עצמה. לפני עדותו של שיינפיין, ביקש עורך הדין של קשת מהשופט, אביים ברקאי, להורות שהדיון יתקיים בדלתיים סגורות. השופט דחה את הבקשה. קנטי ביקשה משיינפיין לתאר איזה שיחות היו לו עם פסיכיאטר התוכנית, אילן רבינוביץ', במפגשים שלו איתו במהלך התוכנית (גילוי נאות: רבינוביץ' הוא בעל טור בוואלה! NEWS).

"במפגשים שלי עם אילן רבינוביץ' בחדר האחד הגדול הייתי מוציא קיטור על כך שעדנה הוכנסה לבית", העיד שיינפיין, "הוא אמר שעדנה מהווה בשבילי מנוף, וכי החיכוכים איתה מוציאים הרבה סימפטיה כלפי. הוא אמר, האישה הזאת מגעילה אותי, אם אני הייתי אתה, הייתי נכנס בה לפחות כמוך".

שיינפיין התבקש על ידי קנטי לתאר שיחות אחרות שלו עם אנשים מההפקה הנוגעות אליה. "אווירת החיכוכים היתה ברורה", טען שיינפיין, "כל השיחות עם האח הגדול היו בעידוד של הקונפליקט הזה ואף פעם לא הנמיכו את הלהבות". בהמשך אמר לקנטי מעל דוכן העדים: "לא צפיתי בעונה שבה השתתפתי. אני זוכר את ההתנהגות שלי אליך היום ואני די מתבייש בה. שיחקו לי במוח. נתנו לי כדורים, אמרו לי שאלה כדורי שינה ואלה היו כדורים להפרעת אישיות וסכיזופרניה (...) כל המכלול הזה ביחד עם מה שאני חווה בתוכי גרם לי להיות כמו רוטוויילר והיא (עדנה – ש.ב.) היתה כמו חתלתולה". קנטי העירה לשיינפיין: "אני לא הרגשתי כחתלתולה", וביקשה מהשופט שאמירתה זו ("לא הרגשתי כחתלתולה") תישאר מחוץ לפרוטוקול. "הדריכו אותי איך להתנהג עם דיירים אחרים, לא רק עם עדנה", הוסיף שיינפיין. בעת שקנטי הפנתה לשיינפיין שאלות, היא ספגה הפרעות רבות מצד עורך הדין של קשת. בשלב מסוים קנטי הגיבה להפרעות אלה בפניה אליו: "סליחה, בשבע אני צריכה להיות בכרמיאל!".

seperator

קנטי ביקשה לשמוע מה דעתו של שיינפיין על תצהירו של רן תלם, שהיה סמנכ"ל תוכן של קשת, שהוקרא על ידה בבית המשפט: "טענת התובעת לפיה ישבה במשך ימים שלמים ליד דלת הכניסה לחדר האח הגדול מעולם לא הובאה לידיעתי. לו התובעת היתה נוהגת כך הרי שזה מצב חריג אשר בהכרח היה מובא לידיעתי (...) חדר האח הגדול הוא אחד המקומות החשובים ביותר בבית האח הגדול. העובדה שהדבר מעולם לא הובא לידיעתי מעידה כי לא כך היו פני הדברים מעולם". שיינפיין אמר בתגובה לתצהיר זה: "רן תלם לא אומר אמת בתצהיר. בפרשה שלי בכנסת הוא לא אמר אמת. הוא התראיין אצל עמנואל רוזן ולא אמר אמת" דבריו נקטעו על ידי השופט ברקאי "אתה לא צריך לחסל פה את כל החשבונות". שיינפיין הגיב: "הוא לא אומר אמת! אני אומר שרן תלם לא אומר אמת. (פונה לעדנה – ש.ב.) אני ראיתי אותך באופן אישי, זאת אחת הסיטואציות מבית האח הגדול שאני לא אשכח לעולם, את ארוזה עם כל הדברים שלך באיזה ציפית, לוקחת כסא מהמטבח או מחדר האוכל, יושבת מול הכניסה לחדר האח הגדול, במשך שעות מביטה, כמו במצב נפשי לא טוב. מביטה רק ישר. זה משתמע לשני פנים. לא יכול להיות שמישהו לא ראה את זה, כי כל הדיירים בבית האח הגדול ריחמו עליך והתלחששו על זה. אז לטעון שזה לא קרה זה שקר. כמה שהלב שלי יצא אליך שם. כמה שלא סבלתי אותך שם, יצא אליך הלב שלי על זה שכולאים אותך בבית האח הגדול. אני לא מדבר על זה שתיפסת על הגדרות. את זה גם לא ראו? את זה גם לא ידעו?".

לאחר מכן, ביקשה קנטי להקריא לשיינפיין קטע מתצהיר עדות של עורך התוכנית יורם זק ולשאול אותו לדעתו. השופט ביקש להקריא קטע נרחב יותר ממה שתיכננה קנטי לקרוא מהתצהיר. אלו הדברים המלאים שהוקראו: "התובעת במהלך שהותה בבית האח הגדול הפגינה דפוס פעולה שחזר על עצמו פעם אחר פעם. התובעת היתה מגיעה לחדר האח הגדול, אומרת שהיא רוצה לצאת מהתוכנית, משוחחת עם האח הגדול, משנה את דעתה וחוזר חלילה. הרושם הברור שנוצר היה כי התובעת אינה מגובשת בדעתה, וכי דבריה נעדרים כל כוונה אמיתית וברורה לעזוב את התוכנית. הוכחה מוחלטת לכך היא התעקשותה של התובעת לחזור לבית האח הגדול, לאחר שהתגלה גידול בראשה, והפקת התוכנית היתה זו שביקשה למנוע זאת ממנה".

שיינפיין, שהתבקש להתייחס לתצהיר זה, אמר: "אני לא יודע מה היה בחדר האח הגדול, הרושם שאני קיבלתי ושלדעתי שאר הדיירים קיבלו שהתובעת רוצה לעזוב את הבית, נקודה. והיא עשתה כל מאמץ. אם נגיע לזה שהיא טיפסה על גדרות, זה כבר המסלול האחרון בנושא הזה". עוד אמר שיינפיין על אירוע הטיפוס על הגדר: "זה היה ארוע שאם אדוני היה נוכח בו, לראות אישה בגילה מטפסת על החומות שם.. אין סולמות. זה דרך ספסל על זה על פה על שם. תפסתי אותה פיזית על הרצפה. האישה הזאת רצתה לצאת מהבית בכל מחיר. לטעון שהיא לא רצתה לעזוב את הבית זה לא לומר אמת".

במהלך החקירה הנגדית, אמר עורך הדין של קשת "לגבי הסיבה להמתנה מחוץ לחדר האח הגדול..." ואז שיינפיין קטע את דבריו ואמר: "זה צער בעלי חיים!". עורך הדין של קשת: "לא יפה להגיד בעלי חיים". שיינפיין: "צער. היא בעלת חיים. וזה צער. זה נורא. לכלוא אדם! אנשים צריכים לשבת בכלא על זה. אין סכום שיפצה אותה על האונס הנפשי הזה, להשאר במקום שאתה לא רוצה להיות בו".

מהפקת "האח הגדול" נמסר לוואלה! תרבות בתגובה: "טענותיה של הגברת קנטי יתבררו בבית המשפט".

(עדכון אחרון: 14:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully