וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדוד ושטחי: חבל שכל מה שנשאר מ"האח הגדול" זה שי חי

טל גלבוע

17.3.2016 / 16:08

עם רייטינג מטורף מגיעה אחריות גדולה, אבל בקשת בחרו שלא להשתמש בתוכנית הדגל כדי למנף שינוי חברתי אמיתי או להציג לציבור אנשים מעוררי השראה עם אג'נדות ברורות. טל גלבוע, זוכת העונה הקודמת, מאוכזבת ממה שקרה לתוכנית שהיתה נס תרבותי

צילום מסך

בשבוע האחרון שלי בבית "האח הגדול", ארז טל ואסי עזר נכנסו לבית ושאלו אותי מה יקרה אם אני אזכה. עניתי בפשטות: "זה יחזיר לי את האמונה במין האנושי".

אני מודה. לא צפיתי ב"האח הגדול" בעבר, ואני לא צופה בה בהווה, בעיקר בגלל שאין לי טלוויזיה כבר 15 שנים. במהלך העונה האחרונה, כשהתקשרו לראיין אותי בנוגע לתופעת ה"שי חי" כשהוא עוד היה בבית היה ברור לי שקורה משהו ממש גדול עם מישהו שעדיין בפנים. וגם היה לי מעט לא מובן, ערוץ 2 מקדיש תוכניות למי שעדיין נמצא בבית? איך זה אמור להיות בכלל הגיוני?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאן נעלמו האנשים עם האג'נדות? טל גלבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז שאלתי מי זה? מה הוא מייצג? על איזה אייקון תרבות בדיוק מדובר? וגיליתי שכלום. שום אמירה. שום מסר. רק שונאים אותו ממש או מעריצים את האדמה שהוא דורך עליה. עצוב מה שקורה בתוכנית הזו, קשת שיש לה את הפורמט היחיד בו הדברים עוברים ללא פילטרים, בלי עריכה (ערוץ 26) על כוחה האדיר בחרה להכניס אנשים שלא מוסיפים או גורעים מהעולם הזה דבר. קשת על תקציביה המטורפים יכולה למנף את התוכנית הזו לשינוי חברתי אמיתי. לפני הכניסה שלנו לעונה השישית, עורך התוכנית יורם זק אמר לי באופן חד משמעי "הליהוק השנה שונה אנחנו רוצים להחזיר מצביעים שאבדו בדרך" .

אז נכון, התוכנית הזאת יכולה ללמד הרבה, ומזכירה לנו כי יצר לב האדם רע מנעוריו. בעיקר כי זה קשה, הסיטואציות הן כמעט בלתי אפשריות ונוגדות כל התנהגות טבעית שלנו, ניתן להתייחס אליה כמחקר אנתרופולוגי אבל וואלה, זה די מבאס. אפשר ויש צורך ענק בפתיחת עיניים לאנשים ובכל תחום. אפשר ורצוי להביא אנשים מעוררי השראה עם אג'נדות ברורות. השאלה היא האם יש איזהו מנגנון שדוחק לא לפתוח עיניים לאנשים? יש אינטרס ויד מכוונת להשאיר אותנו בשטחי וברדוד? ובסוף אנחנו נשארים עם דברים כאלה: כן בעט לה במיצג, לא בעט לה, היא מכשפה, היא לא - ושיישרפו הקנאים!

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי זאת אור? ומה מייצג שי חי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומי זאת אור? התקשרו אליי מערוץ 2 אמרו לי "יש אנשים שמשווים ביניכן על כך שהיא עוצמתית ולא מפחדת להגיד את כל שיש לה", ובאותה נשימה אני מקבלת עשרות הודעות על סטטוסים שלה נגד בעלי חיים. היא לא מבינה איך אנשים מגדלים כלבים, השאירה פעם חתול דרוס איפשהו, רוצה לקחת ליונה "מכוערת" את הנוצות שלה ועוד פנינים. איך אפשר להשוות ביני לבין אדם כזה? כי יש לה פה? וואוו, התרשמתי ממש מהפה שמדבר על צדק נשי וחברתי אבל לועס אחרים בדרך. אין דבר שאני יותר מתעבת מצביעות ואי התאמה בין הפה להתנהגות.

אין יום שבו אני לא מודה ליורם זק על ההזדמנות להשתתף בתוכנית הזו, זה עשה ועושה מדהים בכל כך הרבה מישורים. ההשתתפות בתוכנית היא נס גדול עבור בעלי החיים ועבורנו בני האדם, היא עשתה שינוי משמעותי במדינה וזו הייתה זכות גדולה. זה הראה שאנשים כן מעוניינים למידע שלא היו חשופים לו ומוכנים להשתנות ולשנות. זו השורה התחתונה, זה פורמט מעולה להעשרה חבל לפספס אותו.

יורם זק. אתר רשמי
מה הוא עושה עם הכוח שלו? יורם זק, העורך הראשי של האח הגדול/אתר רשמי

אז הסיכום שלי לעונה השביעית של האח הגדול בלי לצפות ולו בפרק אחד:

א. שאפו לשי חי שכנראה אין אדם שלא יודע את שמו בישראל. עובדה שאפילו אני יודעת במי מדובר וגם מכירה את זה מקרוב. "טל הטבעונית מ'האח הגדול'", "טל שאוהבת חיות מ'האח הגדול'", "טל המשוגעת עם החיות מ'האח הגדול'". רק שלשי חי מצטרפות המילים "שי חי חרם, לא חרם" ותו לא.
( ד"א הוא חתיך הורס - מה לעשות? קעקועים עושים לי את זה)

ב. בבקשה, אל תשוו אותי לאישה שאין לה ולו גרגר אמפתיה לחלש ממנה, אני לא כזו, מה? לא צפיתם באח הגדול? ;-)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully