וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לפרסומים: אשרת הכניסה שנשלחה לאלטון ג'ון סטנדרטית לחלוטין

28.3.2016 / 21:31

המסמך שבגינו נטען כי אלטון ג'ון נדרש "להצהיר נאמנות למדינת ישראל", הינו בקשת אשרה סטנדרטית הנשלחת לאמנים הנדרשים להסדיר את כניסתם מראש. במסמך נדרש המבקש לחתום על הצהרה לפיה לא פעל נגד מדינת ישראל או העם היהודי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא נדרש להצהיר נאמנות. אלטון ג'ון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הצהרת הנאמנות" שאלטון ג'ון "התבקש לחתום עליה", לדבריו של המפיק שוקי וייס הערב (שני) בוועידת "ידיעות אחרונות" ואשר קודמה על ידי העיתון, מתבררת כלא יותר מאשר אשרת עבודה סטנדרטית המוגשת לכל אמן או מומחה זר שמבקש להגיע לישראל (ותושבי מדינות אשר למדינותיהם אין הסכמי ויזה עם ישראל).

ממשרד יחסי הציבור של נידר עוז אליו הפנה וייס את התקשורת כדי לחזות במסמך, התקבל מסמך מקוטע שלא כולל את המילה נאמנות לכל אורכו. האשרה שסימנה ק/1 מיועדת לאדם אשר שהייתו בישראל אושרה לתקופה מוגבלת. אשרה זו מקבלים בין השאר מומחים ואמנים והיא ניתנת אך ורק באישור משרד הפנים. האגרה משולמת על-ידי המזמין בעת הגשת הבקשה באחת מלשכות הרשות למנהל אוכלוסין של משרד הפנים בישראל.

עם קבלת אישור משרד הפנים, הנציגות תנפיק את אשרת העבודה ק/1 לאחר שראיינה את הפונה וקיבלה ממנו את המסמכים הבאים:

1. תעודת יושר מאומתת.
2. אישור על בדיקות רפואיות שבוצעו במרפאות או בבתי חולים המוכרים לנציגות (האישורים יהיו בין היתר על תקינות הבדיקה בכל הקשור במחלות שחפת, צהבת ואיידס). כמו כן יוגשו תוצאות בדיקת דם.
3. הצהרה על נטילת טביעת אצבע (מדינת ישראל החלה בנטילת טביעת אצבע מעובדים זרים הנכנסים לעבוד בתחומיה) וכן צילום.
4. מילוי טופס בקשה לאשרה (להורדת טופס הבקשה לאשרת כניסה לישראל לחץ על קישור זה).
5. שתי תמונות דרכון 5X5 ס"מ.

לדברי דוברת משרד הפנים סבין חדד, ספורטאים ואמנים שמגיעים לישראל לתקופה שלא עולה על 30 יום נדרשים בכלל למלא אשרת תייר רגילה מסוג ב/2. "כחלק מתהליך שנועד להקל על אמנים וספורטאים ובעלי מקצוע דומים הם אינם נדרשים לעבור את התהליך הבירוקרטי הסבוך ונכנסים לישראל כתיירים. הטענה שאנחנו מנסים להקשות היא פשוט מגוחכת".

הנה המסמך שנשלח מיחסי הציבור. ללא המילה "נאמנות".

דחוף. שוקי וויס,
ההצהרה עליה נדרש לחתום אלטון ג'ון/שוקי וויס

והנה המסמך השלם כפי שהוא מופיע באתר משרד הפנים.

מוייס עצמו נמסר בתגובה: "הדוגמה ניתנה כאחת ממיני דוגמאות הבאות להמחיש את חוסר התאום והתמיכה של המדינה בקיום אירועי תרבות בינלאומיים בישראל - עלויות האבטחה הגבוהות המושתות במלואן על המופעים, חוסר היכולת לבטח את המופעים, ועלות אישורי העבודה שהוצע להעלותם באופן משמעותי יחד עם דרישה לחתום על התחייבויות מצד אמנים, שאינן מקובלות בשום מקום אחר אליו היינו רוצים להשוות את עצמנו. למען החידוד, האמנים המגיעים אינם בגדר "עובדים זרים", ואם יורשה לי אלה בדיוק המקומות בהם המדינה יכולה לסייע במקום להקשות, ואני שמח שהנושא תוקן", מוסיף וייס.

  • עוד באותו נושא:
  • שוקי וייס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully