וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2016: ישראל חוזרת לתחרות הרשמית - ופוגשת שם את גדולי הבמאים והכוכבים

14.4.2016 / 13:04

"מעבר להרים ולגבעות", סרטו החדש של ערן קולירין ("ביקור התזמורת") יערוך את הבכורה העולמית שלו בפסטיבל קאן, כמו גם "עניינים אישיים", עבודת הביכורים של מאהא חאג' אסל. עוד בפנים: החדשים של ספילברג, אלמודובר ורבים אחרים

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: טריילר "העי"ג")

seperator

מנהלי פסטיבל קאן הכריזו היום (חמישי) על המשתתפים במסגרת הרשמית של האירוע, הנחשב היוקרתי והחשוב בעולם הקולנוע. במהלך מסיבת העיתונאים החגיגית, שנערכה בצהריים בפריז, הכריז המנהל האמנותי של הפסטיבל, תיירי פרמו, על כמה עשרות סרטים שנבחרו, מתוך כמעט אלפיים שהגישו מועמדות.

בין הזוכים המאושרים, גם סרטים ישראלים. ערן קולירין, שכבר כבש את הריביירה עם "ביקור התזמורת", יחזור לקאן עם "מעבר להרים ולגבעות". כאן, הוא מציג סיפור על גבר המשתחרר מן הצבא לאחר כמעט שלושה עשורים של שירות קבע, ושובו לחיים האזרחיים מכניס אותו ואת משפחתו למערבולת החושפת את הצדדים האפלים של החברה המקומית.

הסרט יוקרן ב"מבט מסוים", מסגרת הצד החשובה ביותר של פסטיבל קאן וחלק מן התחרות הרשמית שלו, ומבחינת התעשייה המקומית מדובר בשיפור ניכר לעומת השנה שעברה, בה אף סרט מקומי לא הוצג במסגרת תחרותית ("היורד למעלה" ו"סיפור על אהבה וחושך" הוקרנו בפסטיבל, אבל מחוץ לתחרות). בין השאר, הוא יתחרה ב"עניינים אישיים", עבודת הביכורים של מאהא חאג' אסל, שהופקה בשיתוף קרן הקולנוע הישראלית.

כמו כן, יוצג בפסטיבל הסרט הקצר "אנה", פרי עטה של אור סיני, תלמידת סם שפיגל, בכיכובה של יבגניה דודינה. הוא יתחרה במסגרת סרטי הסטודנטים, הנחשבת אף היא חלק מן התחרות הרשמית של קאן.

בשבוע הבא יוכרזו המשתתפים ב"שבוע הביקורת" ו"השבועיים של הבמאים", שתי מסגרות צד של הפסטיבל, ולפי ההערכות יהיו בהם לפחות שני סרטים תוצרת הארץ, כך שבסך הכל מדובר בשנה מוצלחת מנקודת מבט מקומית. כמו כן, יש לציין כי הבמאי נדב לפיד יהיה בחבר השופטים של "שבוע הביקורת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מעבר להרים ולגבעות. שי גולדמן,
האם ישחזר את ההצלחה של "ביקור התזמורת"? מתוך "מעבר להרים ולגבעות"/שי גולדמן

מעבר לצד הפרובנציאלי, ההכרזה סיפקה שלל כותרות מעניינות. התחרות הרשמית תציג השנה תפריט מרהיב, ובו סרטיהם החדשים של כמה מן היוצרים המוערכים בעולם, בהשתתפות שלל כוכבים. מדובר, בין השאר, ב"חולייטה" של פדרו אלמודובר; "הבחורה הלא ידועה" של האחים דארדן; "זה רק סוף העולם" של קסבייה דולן, עם ליה סיידו ומריון קוטיאר; "Personal Shopper" של אוליביה אסייאס, עם קירסטן סטיוארט; "Elle" של פול ורהובן, עם איזבל הופר; "אני, דניאל בלייק" של קן לואץ'; "The Last Face של שון פן; "The Neon Demon" החדש של ניקולס וינדינג רפן ("דרייב")" "ו"פטרסון" של ג'ים ג'רמוש, עם אדם דרייבר.

Elle.
מיאו. איזבל הופר ב"Elle"

מחוץ למסגרת תחרותית, יוצגו בהקרנת בכורה עולמית כמה סרטים גדולים, ובהם "העי"ג" של סטיבן ספילברג על פי רואלד דאל; "מפלצת הכסף" של ג'ודי פוסטר בכיכובו של ג'ורג' קלוני ו"בלשים בע"מ" של שיין בלאק (מי שהיה התסריטאי האגדי של "נשק קטלני") בכיכובם של ראיין גוסלינג וראסל קרואו. ג'ים ג'רמוש יככב גם פה, והפעם עם דוקו על איגי פופ, שאמור לכבד בנוכחותו את הפסטיבל.

הפסטיבל ייפתח ברביעי, 11 במאי, בהקרנת הבכורה העולמית של "קפה סוסייטי", סרטו החדש של וודי אלן, בהשתתפות ג'סי אייזנברג וקירסטן סטיוארט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully