וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר התאחדות המו"לים: "השרה רגב שיקרה במצח נחושה בכנסת"

31.5.2016 / 11:49

רחלי אידלמן, מו"ל הוצאת שוקן, הגיבה בריאיון באולפן וואלה! NEWS לביטול חוק הספרים שעבר אמש בקריאה שנייה ושלישית. "השרה הציגה נתונים לא נכונים לחברי הכנסת ובגללה הם הצביעו נגד החוק"

עריכת תוכן: לירן מוסלי, סיגל סיריוס, הפקה: תום רוכלין, תחקיר: אסתי סדקה, עומר שליט, עריכת וידאו: ניר חן, סטילס: תום רוכלין

ביטול חוק הספרים, שהפך רשמי אתמול (שני) לאחר שעבר בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, ממשיך לעורר זעם בקרב מו"לים וסופרים. רחלי אידלמן, יו"ר התאחדות המו"לים בישראל ומו"ל הוצאת שוקן, שהתנגדה לביטול החוק במהלך הדיונים בוועדת החינוך, סיפרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי החלטת חברי הכנסת נבעה מנתונים שגויים, שהועברו אליהם על ידי השרה.

"הוועדה המייעצת של החוק אספה מהמו"לים את המאזנים שלהם, את נתוני המכירות שלהם, את התשלומים שלהם לשכר סופרים, את כל הפיצולים לסוגים השונים של הספרים ואלה הנתונים. מחירי הספרים ירדו אחרי שנכנס חוק הספרים", טוענת אידלמן. "אני מוכרחה לומר שהשרה רגב שיקרה במצח נחושה בכנסת גם בקריאה הראשונה וגם בקריאה השנייה, בנוגע לנתונים שהיא הציגה לחברי הכנסת ובגללם הם הצביעו נגד החוק. אם היא היתה מציגה להם את הנתונים האמיתים של שתי הוועדות האלה, אז החוק היה נשאר על כנו".

חוק הספרים - רחלי אידלמן בראיון אולפן. מערכת וואלה!
רחלי אידלמן באולפן וואלה! NEWS/מערכת וואלה!

אידלמן טוענת כי ביטול החוק יוביל להחזרת הכאוס שהיה קיים בשוק לפניו. "היום את נכנסת לחנויות ספרים, יש לך שולחנות שבהם מוצגים כל הספרים החדשים והקורא יכול לבחור מה לראות. לפני כן ראית בכל החנויות מבצעים, לא חשוב אם ישן או חדש, הכל היה מעורבב ביחד. לא ידעת מה חשוב ומה לא חשוב. החנויות בכלל לא ניסו להציג את הספרים בצורה שיש לה קשר למציאות חיינו, אלא רק לפי ההנחה הגדולה שהם קיבלו ממישהו במבצע התורן".

מלשכת השרה רגב לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully