וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת על ביטול חוק הספרים: מניעיה של רגב פופוליסטיים

1.6.2016 / 10:22

שרת התרבות והספורט לשעבר התייחסה בטוויטר לביטול חוק הספרים. "תוצאות הביניים של החוק סתרו את כל הנבואות השחורות והוכיחו את חשיבותו", צייצה

עריכת תוכן: לירן מוסלי, סיגל סיריוס, הפקה: תום רוכלין, תחקיר: אסתי סדקה, עומר שליט, עריכת וידאו: ניר חן, סטילס: תום רוכלין

(בסרטון: יו"ר התאחדות המו"לים רחלי אידלמן באולפן וואלה! NEWS, מאי 2016)

seperator

לימור לבנת, שרת התרבות והספורט לשעבר שחוק הספרים הוא חלק ממורשתה המיניסטריאלית, התייחסה בטוויטר לביטולו בדיאלוג שניהלה עם העיתונאית מיה סלע.

סלע פנתה ללבנת ושאלה אותה מה דעתה על ביטול החוק. לבנת השיבה תוך זמן קצר: "תוצאות הביניים של החוק סתרו את כל הנבואות השחורות והוכיחו את חשיבותו". "אני מנסה להבין מה היה כל כך דחוף לה לבטל אותו. יש לך מושג?", שאלה סלע וזכתה למענה "משאירה לך את הפרשנויות". סלע תהתה האם יש רקע פלילי אפשרי לביטול ולבנת סתרה תאוריה זו: "לא להגזים מאיה, בטח לא פלילי. נסי אולי אותן אותיות בסדר אחר? פופולי... הצליח לך".

seperator

מליאת הכנסת אישרה ביום שני בקריאה שנייה ושלישית את ביטול חוק הספרים (החוק להגנת הספרות והסופרים בישראל). 34 חברי כנסת הצביעו בעד ביטול החוק, 18 חברי כנסת הצביעו נגד וחבר כנסת אחד נמנע. ביטול החוק, שייכנס לתוקף ב-1 בספטמבר, הינו תוצאה של הצעת חוק פרטית שהגיש ח"כ יואב קיש אשר מאוחר יותר זכתה לגיבוי ולתמיכת שרת התרבות והספורט מירי רגב. אתמול (שלישי) אמרה יו"ר התאחדות המו"לים רחלי אידלמן לוואלה! NEWS כי החלטת חברי הכנסת נבעה מנתונים שגויים, שהועברו אליהם על ידי השרה רגב. "הוועדה המייעצת של החוק אספה מהמו"לים את המאזנים שלהם, את נתוני המכירות שלהם, את התשלומים שלהם לשכר סופרים, את כל הפיצולים לסוגים השונים של הספרים ואלה הנתונים. מחירי הספרים ירדו אחרי שנכנס חוק הספרים", טענה אידלמן. "אני מוכרחה לומר שהשרה רגב שיקרה במצח נחושה בכנסת גם בקריאה הראשונה וגם בקריאה השנייה, בנוגע לנתונים שהיא הציגה לחברי הכנסת ובגללם הם הצביעו נגד החוק. אם היא היתה מציגה להם את הנתונים האמיתים של שתי הוועדות האלה, אז החוק היה נשאר על כנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully