וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן אהרן איפלה הלך לעולמו

27.6.2016 / 15:33

השחקן הישראלי עם הרקורד הבינלאומי המפואר, שבין השאר כיכב בצד ג'וליה רוברטס, טום הנקס, דסטין הופמן ובכל סדרה אפשרית, הלך לעולמו והוא בן 75

אהרן איפלה, אחד משחקני הקולנוע הישראלים עם הרקורד הבינלאומי הזוהר ביותר, הלך לעולמו היום (שני) והוא בן 75.

איפלה נולד במרוקו, עלה לילדותו בישראל, ואז שוב נדד והחל להשתתף בהפקות הוליוודיות ובריטיות. לאורך השנים הופיע בשלל סרטים בינלאומיים וכן בפרקים של סדרות טלוויזיה. בין השאר השתתף בשני הסרטים הראשונים של "המומיה" וכן ב"מלחמתו של צ'רלי ווילסון" בכיכובם של ג'וליה רוברטס וטום הנקס, ב"אישתאר" עם וורן בייטי ודסטין הופמן, ב"כנר על הגג" ורבים אחרים. על המסך הקטן אפשר היה לראותו כמעט בכל סדרה אפשרית, מ"ספינת האהבה", "המלאכיות של צ'רלי", "מיאמי וייס", "שושלת" ו"מקגיוור" ועד "ריי דונובן", "היחידה", "חוק וסדר" ו"זהות בדויה".

בארץ גורלו של איפלה פחות שפר עליו. הוא כיכב רק בסרט אחד, "גשר צר מאוד" של נסים דיין מ-1985, אך מעבר לכך לא זכה להערכה הראויה מן הבמאים והמפיקים. עם זאת, אלה שהכירו אותו מעידים בפני וואלה! תרבות כי התרשמו מן התשוקה הגדולה שלו לאמנות המשחק ומהליכותיו הג'נטלמניות, שהיו כה יוצאות דופן בנוף המקומי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שחקן וג'נטלמן. אהרן איפלה ז"ל ב"המומיה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות חזר איפלה להתגורר בארץ, העביר סדנאות אמן בסינמטק והמשיך להיות מעורב בפרויקטים. לאחרונה אף קיבל זימון לאודישן לקראת הגלגול המחודש של סדרת "המומיה", אך למרבה הצער כבר לא יספיק להגיע אליו.

אחד מחבריו הקרובים של איפלה היה אלון גרבוז, עד לא מזמן המנהל האגדי של סינמטק תל אביב. "לפני שנה ערכנו לו ערב הוקרה בסינמטק, ונדהמתי לראות עד כמה הקריירה מעבר לים היתה עשירה ומכובדת", הוא אומר. "הוא היה אדם שאהב מאוד את משפחתו, וזו הסיבה שחזר לגור בארץ. היתה לו סימפטיה מיוחדת לאחיינים שלו ועשה את הכל לעזור להם. מעבר ליכולות המשחק שלו, הוא היה פשוט איש טוב לב, נפלא ומיוחד במינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully