וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צופים ערבים נגד אדיר מילר: "לא הגעתי מנצרת על חמור"

6.7.2016 / 15:49

הפרק השני בסדרה הקומית החדשה של אדיר מילר, "צומת מילר", פגע ברגשותיהם של צופים ערבים. "הבורות והגזענות מעליבה ומעצבנת כי הוא לא באמת מכיר אותנו". מילר בתגובה: "כל כוונתי היא להצחיק ולעשות טוב על הלב"

צילום מסך

לא תקין פוליטית: אדיר מילר עורר תגובות נעלבות בשל סצנות בפרק השני של הסדרה החדשה שלו. הפרק ששודר ביום חמישי האחרון ונקרא "לשמח חיילים" מתרחש לכאורה בימי הכניסה הקרקעית לעזה במהלך "צוק איתן", אז גם מילר נקרא אל הדגל כסטנדאפיסט שמוזמן לשמח חיילים ברחבי הארץ בחינם. אחת ההופעות מתקיימת בבריכת שחייה בפני גדוד של חיילים בדואים, ואז מגלה מילר כי החיילים שבפניהם הגיע להופיע לא מכירים את הקונספט המכונה "סטנדאפ" וגם לא אותו.

בלית ברירה הוא מקבל את הצעתם לנגן על גיטרה ומתחזה לשלמה ארצי תחת שם הבמה "שלמה בילאדי". ההופעה קוצרת שבחים ומעוררת עניין במגזר, בעקבותיה מוזמן מילר להופיע בשלל יישובים בדואים כמו תל שבע, ערערה ורהט.

"שימו לב איך התקשורת מציגה את הערבים. זהירות, דעות קדומות", פתח הצופה אמיר בשאראת את הפוסט המאוכזב שלו מהפרק. "אדיר מילר וקשת בחרו לצחוק על ערבים. לגיטימי ואף רצוי. אך בפרק השני של 'צומת מילר', לאדיר אורגנה הופעת סטאנדאפ מול חיילים בדואים. הבדואים שהוצגו בפרק הם כל כך פרימיטיביים, שהם בכלל לא יודעים מה זה סטנדאפ", כתב.

"...אילו אדיר מילר היה בודק היה מגלה שרהט היא עיר (העיר הבדואית הגדולה בישראל, והעיר הערבית השנייה בגדולה בישראל, מקבילה לבאר שבע אצל היהודים), תל שבע זה כפר בדואי שבו התושבים חיים בבתים רגילים, אבו סנאן זה כפר מעורב בגליל, בערערה אין בדואים וראס אל עין זה יישוב מעורב בתחום שיפוטה של מועצה אזורית משגב", המשיך בשאראת. "בפועל, בחרו אדיר מילר (היוצר והכותב של הסדרה צומת מילר) וקשת (הערוץ שהסכים לשדר את התכנים הגזעניים) להציג את הערבים ככאלה שחונכים פיתה בטאבון, עורכים טקס הכנסת נרגילה וקבלת גמל, ועורכים טקס ל'קידום' מעמד האישה (כשברקע הוא שר משהו על ביגמיה). אצל כולם כמובן לא היו כיסאות, אין אולמות, אין מבנים - כולם באוהלים ורוכבים על גמלים וחמורים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בשאראת, שעובד במחלקת הגזברות של עיריית רהט, חי בבאר שבע וגדל בנצרת. "אני בדרך כלל צופה בכל הסדרות ובסטנדאפ. כל מה שישראלי אני צופה", הוא אומר בשיחה עם וואלה! תרבות. "אני מכיר את שתי האוכלוסיות של הגליל והדרום. זה באמת לא ככה. אין להם טקס שהם מכניסים פיתה בטאבון או נרגילה או לא יודע מה. חיים רגילים. חיים בעיר אפילו כמו בבאר שבע ותל אביב. הבורות והגזענות מעליבה ומעצבנת כי הוא לא באמת מכיר אותנו".

"תכלס ערערה זה בכלל ליד אום אל פאחם, לא בצפון", ממשיך בשאראת. "ואין שם בדואים. באבו סנאן לא גרים באוהלים ותל שבע זה כפר כמו כפר שמריהו. לא הצלחתי להבין למה מילר התנהג ככה ולמה ערוץ 2 בכלל משדר את זה בפריים טיים. כתבתי לא ענו לי ואני שוקל לפנות לרשות השנייה".

מאז פרסם בשאראת את הפוסט (יום שני) הוא מדווח שלא פנו אליו מקשת או מהפקת התוכנית ומוסיף, "שלא יתבלבל מילר, אני עם תואר ראשון במשפטים ושני במינהל ומדיניות ציבורית. לא באתי מנצרת על חמור".

"אנחנו יודעים שאין פרות קדושות ואפשר לדבר על הכל ולהקצין", אומר בשאראת, שבמקרה אחותו רנין מופיעה בימים אלה עם סטנדאפ משל עצמה, "אבל הוא מציג אותנו כרוכבי גמלים וכאלה שכל מה שאיכפת להם זה להכניס נרגילות ולעשות פיתה עם טאבון. בכלל, פיתה בטאבון זה לכל הערבים ולא משהו רק של הבדואים. זה לא מתוך אי ידיעה או בורות שלי שאני מבקר סטנדאפיסטים, אבל לפחות תציג את הערבים בצורה נורמלית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק לעשות טוב על הלב. אדיר מילר מתוך "צומת מילר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאדיר מילר נמסר בתגובה: "במשך שנים אני עושה קומדיה, מתוך מטרה אחת בלבד והיא לשמח ולבדר אנשים. אני מתנצל בפני כל מי שנפגע מהסדרה (או ייפגע ממנה) כל כוונתי היא להצחיק ולעשות טוב על הלב".

  • עוד באותו נושא:
  • אדיר מילר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully