וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות צנזור ציור העירום של איילת שקד: מנהל מחלקת האמנות התפטר

18.7.2016 / 16:05

לאחר שציור העירום שבו מופיעה אישה שדומה לשרת המשפטים איילת שקד צונזר בתערוכת הבוגרים של מכללת שנקר, הגיש לארי אברמסון, מנהל מחלקת האמנות, את התפטרותו. צפו בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

סערת צנזור ציור העירום בתערוכת הבוגרים של שנקר, בו מופיעה אישה שמזכירה את שרת המשפטים איילת שקד, שפורסמה לראשונה בוואלה! תרבות, מגיעה לשיא חדש: ראש בית הספר לאמנות רב-תחומית במכללת שנקר, לארי אברמסון, הגיש אתמול (ראשון) להנהלת שנקר מכתב התפטרות, אולם לפי שעה התפטרותו הושהתה לפי בקשת השרה לשעבר ונשיאת שנקר, פרופ' יולי תמיר, לפחות עד ליום רביעי, בו צפוי להיערך כינוס חירום במכללה.

"התפטרתי ביום חמישי אחרי פתיחת התערוכה, ברגע שהצנזורה בוצעה בניגוד לדעתי, על אפי וחמתי", אומר לוואלה! תרבות אברמסון, "התפטרתי מכיוון שאני לא יודע ללמד אמנות בבית ספר שבו מצנזרים צנזורה עצמית של יצירות סטודנטים. התפטרתי בחמישי במייל, אמרתי לפרופ' יולי תמיר שאגיש בראשון מכתב חתום. כשהגעתי ביום ראשון התקיימה שיחה ביני לבין פרופ' תמיר ופרופ' ירום ורדימון ובה ביקשו שלא אתפטר. הציעו לי לנצל את הוויכוח בינינו כמנוף לדיון ציבורי פתוח על הסוגיות של חופש הביטוי, ולשם כך כינסתי ליום רביעי הקרוב כינוס חירום עם מרצים, סטודנטים, פרופ' תמיר, פרופ' ורדימון ועוד כדי לקיים דיון פתוח בכיוונים שונים בסוגיות של חופש הביטוי וצנזורה. במסגרת הפתיחה של הדיון אני גם הפסקתי מלהימנע מלהגיב לתקשורת".

"אם אני ארגיש שהכוונה האמיתית בשנקר היא לערוך דיון שיש בצדו גם הסקת מסקנות כלפי העתיד ויצירת מנגנונים שמונעים התערבות מנהלתית בשיקולים האקדמיים, מערכת חיץ בין האקדמיה למנהלה, כפי שקיים באוניברסיטאות מחקר גדולות, תהיה סיבה להישאר ואפשר יהיה להגיד שמעז יצא מתוק. אמנם בוצעה צנזורה בלתי נסבלת ביצירה של סטודנט אבל אולי נקדם את ההגנה על חופש הביטוי האקדמיה ובחברה בכלל. אני לא בחרתי את העיתוי ולא התכוונתי לסיים את תפקידי באמצע בניה של בית ספר לאמנות שמאד משגשג ובעל תכנית לימודים ייחודית".

משנקר נמסר: "לארי אכן הגיש מכתב התפטרות, זה לא סופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully