וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות צנזור ציור העירום: תלמידי שנקר הציפו המכללה בתמונותיה של איילת שקד

21.7.2016 / 16:45

במחאה על החלטת המכללה להקים ועדה שתבחן עבודות שנויות במחלוקת לפני תערוכות עתידיות, הדביקו תלמידי המכללה את תמונותיה של שקד ברחבי המוסד

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

סערת דיוקן העירום בתערוכת הבוגרים של מכללת שנקר מסרבת לשכוח. אחרי החלטת הנהלת המכללה להקים ועדת אתיקה שתאשר עבודות שנויות במחלוקת לפני תערוכות עתידיות, הוצפו היום מסדרונות המכללה וחללי הלימוד בתמונות פניה של שרת המשפטים, איילת שקד.

כזכור, הסערה החלה עם פתיחת תערוכת הבוגרים של המכללה ביום חמישי שעבר. דיוקן שצייר האמן ים עמרני והוצג בתערוכה, הציג אישה שניכר דמיון רב בינה ובין שקד, כאשר היא בעירום מלא. רגע לפני תחילת התערוכה הוחלט לצנזרו בשל חשש שיתפרש כהטרדה מינית.

מחאת תלמידי שנקר. טלי קיים, מערכת וואלה! NEWS
תמונת הציור במעלית מכללת שנקר/מערכת וואלה! NEWS, טלי קיים

בעקבות צנזור הציור, הגיש מנהל מחלקת האמנות של המכללה שנקר, לארי אברמסון את התפטרותו. לאחר התערבותה של נשיאת שנקר, הפרופ' יולי תמיר, ניאות אברמסון להשהות את התפטרותו וביום רביעי החליט להישאר בתפקידו.

הוועדה שתאשר עבודות שנויות במחלוקת תכלול את תמיר עצמה, דיקן הפקולטה הרלבטית, 3 מרצים מדיסציפלינות שונות מהפקולטה, נציג הוועד המנהל, נציג אגודת הסטודנטים וכן היועץ המשפטי, אולם לאחרון לא תהיה זכות הצבעה. עוד נקבע במסגרת ההסכמות כי ראשי המחלקות יציגו בפני המועצה לאתיקה אקדמית עבודות הראויות לדיון המועצה כשבועיים לפני תערוכת הבוגרים וכי מכללת שנקר תקיים סדנאות על אתיקה בתחום העיצוב והאמנות כחלק מתוכנית הלימודים לסטודנטים משנה ד' ותקים קרן להגנה על הסטודנטים מפני תביעות הקשורות לעבודתם המוצגות בתערוכות שנקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully