וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הוגשה תביעה ייצוגית נגד מפיקי הופעתה של סיה בישראל

15.8.2016 / 12:06

הטענות ברשתות החברתיות בעקבות הופעתה של סיה בפארק הירקון הובילו להגשת בקשה לתביעה ייצוגית הבוקר (שני). "יש תחושה כאילו חברות ההפקה חושבות שבכל פעם צריך להודות להם על כך שהם הביאו אמנים לישראל"

צלמים זמניים מורשים

הביקורות השליליות שספגה הופעתה של סיה הולידו בקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי מעריצים מאוכזבים. לפי התביעה, טנדי הפקות, החברה שהפיקה את המופע, מתבקשת להשיב לרוכשי הכרטיסים מחצית מהסכום שבו נרכשו, לרבות דמי הטיפול. סכום התביעה הייצוגית עומד על 8,930,000 ש"ח. בכתב התביעה נטען ל"הטעיה" ול"מפח נפש". עוד נטען כי הקהל שרכש כרטיסים להופעה, ציפה לסוג הופעה שונה, כזה שהורגל אליו מהופעות בינלאומיות קודמות. בכתב התביעה אף מוזכרת הופעתה של ריהאנה שהובילה לתביעה ייצוגית ולפיצוי כספי.

"בניגוד למצופה ולמקובל, ההופעה ארכה שישים וחמש דקות בלבד (!), וכללה שלושה-עשר שירים בסך-הכל, אשר הושמעו על רקע מוזיקה שהוקלטה מראש ולא נוגנה בזמן אמת, כנדרש ב"הופעה חיה", בפני קהל מעריציה בישראל. אם בכך לא די, קטעי הווידאו שאמורים היו להציג את המתרחש על הבמה, הציגו קטעים מוקלטים מראש, כך שאנשים שעמדו רחוק מהבמה כלל לא יכלו לראות את המתרחש על הבמה, אלא קטעי "ארכיון" מוקלטים, בהם - עם כל הכבוד - יכלו לצפות גם באינטרנט מביתם", נכתב. "דומה, כי פארק הירקון לא היה המקום הנכון לערוך בו את ההופעה, שלא תוכננה לכמות של כארבעים אלף צופים... התנהלות המשיבה פגעה באופן ישיר במבקשים ובחברי הקבוצה וגרמה להם לנזק ממוני ונזק שאינו ממוני".

עורכי הדין חגי קלעי ואוהד רוזן ממשרד קלעי, רוזן ושות', אשר מייצגים את התובעים הייצוגיים מסרו: "נראה שבמירוצם להתעשרות מהירה, שכחו מפיקי ההופעה בישראל שצריך גם לתת תמורה בעבור מחיר הכרטיס. בין יתר הליקויים, ההופעה של סיה בישראל היתה קצרצרה, נמשכה בין חצי לשליש ממשך ההופעה המקובל בתחום (אף שהוצגה ופורסמה לציבור כהופעה באורך מלא), ומסכי הווידאו שידרו בכלל קטעי ארכיון במקום את המתרחש על הבמה. בתביעה ייצוגית שהוגשה בזמנו נגד מפיקי ההופעה של ריהאנה בישראל בית המשפט אישר הסדר פשרה שמפצה את רוכשי הכרטיסים, ואנו מקווים ומצפים שגם הפעם בית המשפט יגן על זכויות רוכשי הכרטיסים".

"ההופעה של סיה היתה זלזול וניסיון לעשות כסף על חשבון הציבור. החל מהעברת ההופעה מראשון לציון לפארק הירקון והפיכתה מהופעה 'אינטימית' להמונית ועד הסתרת העובדה מהציבור שמדובר בהופעה קצרה במיוחד (65 דקות, מה שלא הפריע להפקה לקחת מחיר של הופעה מקבילה של אמנים בינלאומיים אחרים שנמשכת שעתיים). היח"צ של האירוע מכרו לתקשורת שכך סיבוב ההופעות שלה באירופה - רק מבדיקה שלנו, סיה הופיעה באירופה בעיקר בפסטיבלים. היום למשל תוכלו להשתתף ב-Sziget Festival בבודפשט, ולראות את אותה הופעה 'מלאה', לצד עוד אמנים בינלאומיים ב-65 אירו, כ-150 ש"ח פחות ממה ששילמתם בישראל על הופעה בודדת. לעומת זאת בארה"ב, סיה מופיעה עם עוד אמנים - שהופכים את ההופעה ליותר ארוכה. על הזלזול וההטעייה בהקרנת קטעי וידיאו כבר הרשת חרשה. יש תחושה כאילו חברות ההפקה חושבות שבכל פעם צריך להודות להם על כך שהם הביאו אמנים לישראל, כאילו מדובר בתרומה שלהם לחברה בישראל. אבל התודה שלהם צריכה ללכת לציבור שעליו הם מנסים לחסוך כמה שיותר תוך עשיקת המחיר הגבוה ביותר שהם יכולים", נכתב בסטטוס של איציק אדרי שיזם את הגשת התביעה.

מחברת טנדי הפקות נמסר: "טרם קיבלנו את התביעה מהתובעים. אנו נלמד את הטענות ונגיב בבית המשפט".

  • עוד באותו נושא:
  • סיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully