וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל בעשר: יום הקולנוע הישראלי ייערך ביום רביעי הקרוב ויציע סרטים בעשרה שקלים

18.9.2016 / 7:04

אין יותר ספרים במבצע? לפחות תוכלו להתנחם ב-31 סרטים תוצרת ישראל, רובם בהקרנות טרום-בכורה, שיוצגו תמורת עשרה שקלים בלבד ברחבי הארץ ברביעי הקרוב במסגרת יום הקולנוע הישראלי

מתוך הסרט "אבינו"/יונייטד קינג

(בסרטון: הטריילר של "אבינו", שיוקרן במסגרת יום הקולנוע הישראלי)

seperator

כמיטב המסורת, גם השנה יתקיים "יום הקולנוע הישראלי", רגע לפני פרסי אופיר והחגים. הפעם, זה יקרה ביום רביעי הקרוב, ה-21 בספטמבר.

כזכור, במסגרת היום החגיגי, כל רשתות בתי הקולנוע ברחבי הארץ מקרינות את התוצרת הקולנועית שהופקה ב-2016, והשנה מדובר בלא פחות מ-31 סרטים עלילתיים. בין אלה, אפשר יהיה למצוא כמה שכבר עלו לאקרנים, ובהם "סופת חול" ו"שבוע ויום", שניים מן המועמדים לפרס אופיר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, וכן טרום-בכורות של כאלה שיזכו להפצה רשמית רק בשלב מאוחר יותר, למשל שלושת המועמדים האחרים, "אבינו", "לעבור את הקיר" ו"מעבר להרים ולגבעות". והבונוס הנוסף: מחיר כרטיס לכל אחד מאלה יעמוד על עשרה שקלים בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
לעבור את הקיר. צילום: ורד אדיר,
לראות לפני כולם ובעשרה שקלים בלבד. מתוך "לעבור את הקיר"/צילום: ורד אדיר

השנה, היום יוקדש ל"השוטר אזולאי" של אפרים קישון בכיכובו של שייקה אופיר, וזאת לרגל 45 שנה לצאתו לאקרנים – לא תאריך עגול במיוחד, אבל התעשייה המקומית לא נוהגת לחפש סיבות מיוחדות כדי להצדיע לאותם סרטים שוב ושוב.

במסגרת החגיגות, יוענקו מטעם משרד התרבות והספורט פרסים בסך כולל של 250 אלף שקל לחמישה יוצרי ויוצרות קולנוע מקומיים: הבמאיות דינה צבי ריקליס ונורית קידר, הבמאים אלכסנדר גנטלב ויוסי אבירם והתסריטאי משה זונדר.

בשנה שעברה, לפי הנתונים שנמסרו, למעלה מ-100 אלף איש הגיעו לאולמות ביום הקולנוע הישראלי. לאור התוצרת המרשימה של השנה, אפשר לקוות שהכמות ב-2016 תהיה זהה ואף גדולה יותר, וכך כולנו נגיע במצב רוח מרומם לטקס פרסי אופיר ביום חמישי הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully