וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועץ המשפטי לממשלה: עצור את בדיקתה של רגב בנוגע לפסטיבל עכו

9.10.2016 / 14:42

האגודה לזכויות האזרח פנתה ליועץ המשפטי לממשלה וביקשה ממנו להפסיק את הליך הבדיקה עליו הורתה רגב. "דומה כי השרה איננה מבחינה בין דעותיה הפוליטיות לבין תפקידה המיניסטריאלי"

שרת התרבות והספורט מירי רגב. מגד גוזני
מירי רגב/מגד גוזני

בעקבות הצהרתה של שרת התרבות והספורט מירי רגב כי תבחן האם בהצגה "פלסטין שנת אפס" שאמורה לעלות בפסטיבל עכו ישנם "תכנים מסיתים הפוגעים במדינה ובסמליה", פנתה היום (ראשון) האגודה לזכויות האזרח לדינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה וביקשה ממנה להפסיק את הליך הבדיקה.

"הבדיקה עליה הורתה שרת התרבות מגשימה בצורה חריפה במיוחד את החשש מפני אפקט מצנן - גם אם הבדיקה לא תעלה דבר הנזק כבר נעשה בכך ששודר מסר מאיים נגד כל מי שיעז לעסוק בסוגיות שנויות במחלוקת ושאינן עולות בקנה אחד עם עמדותיה הפוליטיות של השרה", צויין במכתב עליו חתום עו"ד דן יקיר. עוד נכתב כי "מאז שנכנסה שרת התרבות לתפקידה היא מהלכת אימים על שורה של מוסדות תרבות בשלילת תקציבים: תיאטרון אל מידאן בחיפה בשל העלאת ההצגה "הזמן המקביל", תיאטרון אלמינא ביפו בשל הכרזת אחד ממייסדיו, השחקן נורמן עיסא, על סירובו לשחק בגדה; פסטיבל הקולנוע בירושלים בשל הקרנת סרט תיעודי על יגאל עמיר, סינמטק תל אביב בשל פסטיבל סרטי נכבה ושיבה, קיצוץ בתמיכה של מוסדות תרבות שנמנעו מלהופיע בהתנחלויות ועוד היד נטויה... דומה כי השרה איננה מבחינה בין דעותיה הפוליטיות לבין תפקידה המיניסטריאלי. במקום לטפח יצירה, המאתגרת את דפוסי החשיבה המקובלים ודנה בנימים החשופים של החברה הישראלית ובשאלות הרגישות ביותר, פעולותיה של השרה עלולות להחניק כל ביקורתיות ולעודד קונפורמיות – ואין סכנה גדולה מזו לחופש הביטוי האמנותי". באגודה לזכויות האזרח אף מציינים כי בחודש אוגוסט 2015, היועץ המשפטי לממשלה הורה לרגב כי לא ניתן להתנות תמיכה במוסדות בתוכן היצירות.

כאמור, פסטיבל עכו הבינלאומי לתיאטרון אחר ניצב במוקד סערה לאחר ששרת התרבות והספורט קראה לבחון את העלאת ההצגה "פלסטין, שנת אפס" בפסטיבל שעות אחדות לאחר שפעיל הימין שמאי גליק, שנוהג להתייחס בעמוד הפייסבוק שלו לתכנים שאינם ציוניים לדעתו התלונן על תכני ההצגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully