וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה ברשת: "אם עיריית חיפה לא תבטל הופעתו של תאמר נפאר, נפוצץ אותה"

15.10.2016 / 22:06

מופע של הראפר הערבי-ישראלי הנערך בחסות עיריית חיפה עורר מחאה ברשת על רקע מסריו הפוליטיים. עוזרה של ח"כ נאוה בוקר: "העירייה הזמינה את נפאר לשמח אותנו לפני החג בקצת שירים על אכילת בשר של יהודים". נפאר לוואלה! תרבות: "זו התלהמות"

תאמר נפאר ויוסי צברי באופיר 2016. יותם רונן
יוסי צברי ותאמר נפאר בטקס פרסי אופיר האחרון/יותם רונן

מחאה ברשתות החברתיות במהלך סוף השבוע קוראת לעיריית חיפה לבטל את המופע של הראפר תאמר נפאר בעיר בחול המועד סוכות הנערך בחסותה, על רקע אמירותיו הפוליטיות וביצוע קטעים משירי המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. המופע יתקיים במסגרת אירוע הפתיחה של "פסטיבל נווה יוסף לתיאטרון קהילתי", בו יופיע נפאר לצד דיקלה ואחרים. בסטטוס שפרסם בפייסבוק אושר טקאטש, עוזרה של חברת הכנסת נאוה בוקר (הליכוד), ממארגני המחאה, נכתב: "עיריית חיפה הזמינה את תאמר נפאר (אותו אחד ששר את שיריו של דרוויש) להופיע לרגל חג סוכות ב-18.10 בגן האם. לשמח אותנו לפני החג בקצת שירים על אכילת בשר של יהודים".

"אנו צעירי הליכוד חיפה ותא לביא באוניברסיטת חיפה מתכוונים לפוצץ את האירוע, זאת במידה והעירייה לא תבטל את האירוע. אם לא יבטלו - אנחנו נפוצץ את ההופעה!", הוסיף טקאטש, ממייסדי צעירי הליכוד חיפה. בנוסף, בעמוד פייסבוק שהעלה תא הליכוד באוניברסיטת חיפה תחת הכותרת "מבטלים את הופעתו המתוכננת של תאמר נפאר בחיפה", נכתב: "לא ניתן במה לזמר אשר שר את מילותיו של שונא ישראל. אין מקום להופעה של זמר אשר שר מילים של זה שכתב שירים נגד העם היהודי. ומעודד בגלוי רצח יהודים. ואשר ברפרטואר שלו ישנו שיר שנקרא 'אני טרוריסט' וחלק מהמילים הם: 'דמוקרטיה? ואללה, אתם כמו הנאצים מרוב הפעמים שאנסתם את הנפש הערבית'". גם בעמוד המחאה הזמינו את הציבור להפגין באירוע, באם לא יבוטל.

טקאטש התייחס למחאה בשיחה עם וואלה! תרבות, והדגיש כי הדברים נעשו מצדו במסגרת פעילות בצעירי הליכוד חיפה וללא קשר לתפקידו בלשכת חברת הכנסת. "אנחנו לא מתכננים שום דבר אלים למרות שיש אנשים ברשת שמתעסקים בטרמינולוגיה של המילה 'לפוצץ'. פעילי מפלגת העבודה בעיר ממש 'פוצצו' כנס בחירות שהיה פה של הבית היהודי ואף אחד לא פצה פה. אנחנו בעד דו-קיום, פשוט בדו-קיום צריך לכבד אחד את השני ולא לכפות עליי אמן שמגיע ומטיף להרג או מעודד הרג בשירים שלו", הוסיף.

חברת הכנסת נאוה בוקר מסרה בתגובה: "צריך לקצץ בתקציבי התרבות של עיריית חיפה שהזמינה את המופע. חג מתן תורה וחג שמחת תורה הוא אחד החגים הקדושים לעם היהודי, ואין לאפשר לתאמר נפאר, זמר פרובוקטיבי שמעודד פילוג ומגדיר את עצמו כפלסטיני ולא כישראלי, להופיע. יש אמנים אחרים שראוי לתת להם במה בחג סוכות כך שהדו-קיום שבו ידועה חיפה לא ייפגע".

מנגד, בשיחה עם וואלה! תרבות תקף נפאר את מחאתם של הגולשים: "אני מתערב עם הקוראים ועם המפגינים שהם לא מכירים 99% מהמסרים שלי בכלל. זו התלהמות וזה מה שמירי רגב זרקה נדבק. מה שנזרק נדבק". הראפר התייחס גם לביקורת על כך ששר משירי מחמוד דרוויש, שלטענת המוחים הסית נגד יהודים. "הם כל כך תקועים בפטריוטיות היהודית שלהם שהם לא מסתכלים קצת הצידה. רק שידעו, כשהתחילו בשנות ה-70' אם אינני טועה להתאסף כל מיני קבוצות מכחישי שואה בעולם הערבי, מחמוד דרוויש היה החלוץ שיצא נגד כל מכחישי השואה - וזה בן אדם שגורש מהבית שלו על ידי יהודים. רק שתבין כמה הכאב שלו אוניברסלי וכמה שהוא אדם אוניברסלי. אבל הם מתלוננים על שורה שהיא מטאפורית וקרתה כשהוא היה בסגר", אמר כשהוא מתייחס למילותיו מעוררות המחלוקת של דרוויש: "אבל אם אהיה לרעב, בשרו של הכובש יהיה לי למאכל". "אני כל כך שמח שאני שואב את ההשראה שלי מאדם שהוא אוניברסלי", סיכם.

נפאר עלה לכותרות בשבועות האחרונים לאחר שביצע ביחד עם יוסי צברי בטקס פרסי אופיר שיר שמבוסס על יצירה של המשורר הפלסטיני מחמוד דרוויש. הביצוע של השניים גרם לשרת התרבות מירי רגב לעזוב את המקום והוביל לתגובת שרשרת אשר בשיאה הופסק הטקס.

תגובת עיריית חיפה לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.

(עדכון אחרון: 23:10)

  • עוד באותו נושא:
  • תאמר נפאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully