וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להקת הבלט איגור מויסייב תופיע במאי בישראל

6.12.2016 / 16:47

במלאות 80 שנה להקמתה, תשוב להקת הבלט מויסייב לישראל, ותקיים 5 הופעות, בתל אביב, חיפה וירושלים. המופע כולל 80 משתתפים ומאות תלבושות, ויציג את היצירה המגוונת של אמן מחול הפולקלור איגור מויסייב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
80 משתתפים ומאות תלבושות. להקת הבלט איגור מויסייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

להקת הבלט איגור מויסייב תופיע שוב בארץ, במלאת 80 שנה להקמתה. הלהקה, המנוהלת אמנותית על ידי אלנה שרבקובה, תקיים חמש הופעות בישראל: בהיכל התרבות בתל אביב ב-5 במאי ולמחרת פעמיים נוספות; במרכז הקונגרסים חיפה ב-8 במאי; ובבנייני האומה בירושלים ב-9 במאי.

המופע כולל 80 משתתפים ומאות תלבושות, ויציג את היצירה המגוונת של אמן מחול הפולקלור איגור מויסייב, הכוללת מחולות רוסיים, אוקראינים, מחול יווני, מחול ארגנטינאי ובסיום חלקו הראשון של המופע יצירה מיוחדת המוקדשת למוזיקה ולריקוד יהודי. בחלקו השני תעלה הלהקה את היצירה "לילה על הר קירח" על פי המוזיקה של איגור מוסורגסקי, בה משלב מויסייב ריקוד הקלאסי ופולקלורי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הופיעו במעל ל-60 ארצות. חברי להקת הבלט איגור מויסייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

איגור מויסייב, שהוגדר בתקשורת כאחד הכוריאוגרפים הגדולים של המאה העשרים, נולד באוקראינה בשנת 1906, ומת בגיל 101. הוא החל ללמוד בלט בגיל 12, ובהמשך הפך לסולן בלט הבולשוי ויצר עבורו כמה יצירות. הוא רכש לעצמו שם כמומחה בהיבטים רבים של הפולקלור הרוסי. מויסייב אירגן פסטיבל שנושאו היה מחול לאומי, ובעקבות הצלחתו הקים את האנסמבל למחול פולקלור שלימים קיבל את שמו. בפברואר 1937 אסף איגור מויסייב קבוצה של 40 רקדנים בסטודיו במוסקבה. הלהקה פועלת משנת 1940 באולם הקונצרטים צ'ייקובסקי, הרפרטואר שלה כולל למעלה מ-300 ריקודים שונים מכל רחבי העולם, בנוסף ליצירות שלמות במערכה אחת אותן יצר מויסייב. לאורך עשרות השנים מאז קיימה להקת הבלט הופעות במעל ל-60 ארצות, ויש המחשיבים אותה כלהקת הפולקלור הטובה ביותר בעולם. לצד הבלט פועל בית ספר שנוסד בשנת 1943. תלמידי בית הספר הם הגרעין ממנו צומחים אחר כך רקדני הלהקה.

המופע בהפקת שמואל ויואב צמח בשיתוף עם אורי עופר. מחירי כרטיסים 204-384 ש"ח

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איגור מויסייב הוגדר בתקשורת כ"אחד הכוריאוגרפים הגדולים של המאה העשרים"./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully