וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחל שנה ופרוזותיה: אילו ספרים מתורגמים מצפים לנו ב-2017?

27.12.2016 / 0:00

רומן מצליח נוסף של ג'וג'ו מויס, ממואר של העיתונאי שבחר לצאת נגד היאקוזה, אגדה מודרנית של סלמן רושדי עם דמויות מהאיסלאם, מסע אל סיפורו של העם היהודי, וגם הספר השלישי בסדרת הרומאנים הנפוליטניים של אלנה פרנטה. ספרי הפרוזה המתורגמת הבולטים שיגיעו בשנה הבאה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בשורה למעריצי סדרת הרומנים הנפוליטיניים. עטיפות הספרים הקודמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפעמים מדובר ביצירות היסטוריות שטרם מצאו את מקומן בעברית ולפעמים אלו רומני ביכורים שחרכו את טבלאות רבי המכר בארצות הברית או באירופה ומגיעים ארצה בזמן אמת. רגע לפני 2017, בהוצאות השונות מתכוננים לפרויקטים החדשים שיצוצו בשנה הממשמשת ובאה. יצאנו לבדוק: אילו ספרי פרוזה מתורגמים בולטים נוכל למצוא במדפים שלנו בשנה הבאה? להלן הרשימה המלאה.

"מסעות בחדר הכתיבה" / פול אוסטר

רומן מ-2007 של הסופר היהודי-אמריקאי המוערך. איש זקן מתעורר בחדר לא מוכר ללא שום זיכרון מעברו וכשיכולותיו הגופניות מוגבלות. כשהוא מחפש רמזים להבנת מצבו באותו חדר, מבקרים ובני משפחה שהוא אינו זוכר מגיעים לחדרו וחושפים בפניו עוד על זהותו, ולקורא מובא סיפור רווי אירוניה ותובנות.

(הוצאת עם עובד)

"טוהר" / ג'ונתן פראנזן

לפיפ טיילר אין הרבה בחייה. יש לה חוב עצום בגין הלוואות שלקחה למימון לימודיה, עבודה משמימה ואימא תלותית שמסרבת לגלות לה מי אביה. מפגש אקראי לכאורה שולח אותה למסע המחבר בין יערות הגשם של בוליביה לגרמניה המזרחית, ובין שלטון השטזי לרשתות החברתיות. ספרו מ-2015 של הסופר האמריקני ג'ונתן פראנזן.

(הוצאת עם עובד)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'ונתן פראנזן. GettyImages
"טוהר". ג'ונתן פראנזן/GettyImages

"פאסינג" (שם זמני) / נלה לרסן

רומן מודרניסטי פרי עטה של אחת מחשובי היוצרים של תנועת ה"הארלם רנסנס". עלילתו מתרחשת בשנות ה-20, של המאה שעברה, במרכזה המפגש בין איירין רדפילד וחברת ילדותה קלייר קנדרי בגג מלון ללבנים בלבד. הפגישה החוזרת פורעת את שלוות חייה של איירין, ומספקת לקורא צלילה לסוגיות של זהות, גזע ומשפחה על רקע אותן שנים.

(הוצאת עם עובד)

"ז'קוב ז'קוב", ולרי זאנטי

רומן על חיי משפחה יהודית באלג'יריה בזמן מלחמת העולם השנייה. ז'קו?ב, האח הצעיר במשפחה, מגויס ב-1944 לצבא צרפת ומפליג לפרובנס עם עוד חיילים אלג'יראיים – יהודים ומוסלמים. בני משפחתו, שמאבדים עמו כל קשר, מחכים בקוצר רוח לשובו. הרומן מבוסס על סיפורו של אחי סבה של הסופרת היהודיה ולרי זאנטי המתגוררת בצרפת.

(הוצאת ספריית פועלים)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רומן יהודי-אלג'יראי. "ז'קוב, ז'קוב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדליונים", זופיה נלקובסקה

ספרה של הסופרת הפולנית שהלכה לעולמה ב-1954 ראה אור בשנת 1946 בפולין. הספר מכיל תשעה סיפורים תיעודיים קצרים, ומשרטט בעזרתם את שהתרחש מעל אדמת פולין במלחמת העולם השנייה. (הוצאת "ספריית פועלים").

"על הסיפור של הבורחים ושל הנשארים", אלנה פרנטה

הספר השלישי בסדרת הרומנים הנפוליטניים תחת שם העט "אלנה פרנטה", שתחקיר "מדיהפרט" זיהה אותה בחודש אוקטובר השנה כמתרגמת היהודייה-איטלקית אניטה ראג'ה. בספר השלישי אלנה ולילה פונות כל אחת לדרכה - אלנה לקריירה של סופרת מצליחה ואם לשתי בנותיה ואילו לילה מגלה את כוחו של המאבק הפוליטי ואת הקשיים הכרוכים בו. גם נינו סארטורה מופיע בספר וכדרכו טורף את הקלפים.

(הוצאת הספריה החדשה)

"שמונה חודשים ועשרים ושמונה לילות" / סלמן רושדי

אגדה מודרנית המבוססת על סיפורי אלף לילה ולילה. נסיכות, שדים, כוחות על ודמויות מהאסלאם בלבוש בן זמננו, פרי עטו של הסופר המוסלמי ממוצא הודי סלמן רושדי, הזכור כמי שיצירתו "פסוקי השטן" הביאה לגזירת פסק דין מוות נגדו על ידי חומייני ב-1989.

(הוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר)

הסופר סלמן רושדי – ניו יורק, ספטמבר 2014. AP
מעבד האגדות. סלמן רושדי/AP

"ניקס", נתן היל

רומן הביכורים של הסופר האמריקני נתן היל שיצא השנה זכה לפידבקים חיוביים ולמעמד רב מכר של הניו יורק טיימס. העלילה שבמרכזה סמואל, סופר המתוסכל שעובד למחייתו כמורה, והנתק שלו מאמו, עוסקת ביחסי הורים וילדים ובפוליטיקה של אמריקה השסועה.

(הוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר)

"מועדון המכוניות של מצרים", עלאא אל אסוואני

רומן מ-2013 של הסופר המצרי המפורסם שאחראי לרב המכר העולמי "בית יעקוביאן". על רקע סיפורה של משפחה שנקלעה לחובות כלכליים בתקופה שאחרי מלחמת העולם השנייה ואביה מצא עבודה ב'מועדון המכוניות' – מקום מפלט של יוקרה ופאר לתושביה האירופיים של קהיר - אל אסוואני מבקש לצייר פורטרט חד של החברה המצרית.

(הוצאת כנרת זמורה-ביתן דביר)

שם: מכתב אחרון ופרידה - עטיפה. באדיבות "ידיעות ספרים",
יצליח בישראל כמו הקודמים? עטיפת "מכתב אחרון ופרידה"/באדיבות "ידיעות ספרים"

"מכתב אחרון ופרידה", ג'וג'ו מויס

ספר מצליח נוסף של הסופרת האנגלית שכתבה את "ללכת בדרכך", "הנערה שהשארת מאחור" ורבי מכר נוספים. אלי האוורת היא כתבת בעיתון המאוהבת בסופר כריזמטי, אך הקריירה שלה מקרטעת והגבר שכבש את לבה נאמן למישהי אחרת. כשהווארת מתוודעת לסיפורה הישן נושן של ג'ניפר סטרלינג, שחיה חיי מותרות עם בעלה העשיר אך מאוהבת בגבר אחר - היא מתחקה אחרי אותו רומן שמשנה את חייה.

(הוצאת ידיעות ספרים)

"אל תאמרי לי שאת פוחדת" / ג'וזפה קטוצלה

מבוסס על סיפורה האמיתי של סמיה יוסוף עמאר. סמיה היא אצנית מחוננת שגרה בכפר קטן בסומליה. היא מתאמנת ללא ציוד וביגוד הולמים, ולא מפסיקה לרוץ גם כשהאלימות וההקצנה האסלאמית סביבה הולכות ומתגברות. כשהיא מבינה שאין שום סיכוי שתצליח להגשים את חלומה ולהפוך לאצנית מקצוענית בארצה, היא יוצאת למסע אל אירופה.

(הוצאת ידיעות ספרים)

"שמי לוסי ברטון" / אליזבת' סטראוט

לוסי ברטון מתאוששת לאט ובייסורים מניתוח. אמא שלה, שאיתה לא דיברה שנים, מגיעה לבקרה. שיחות החולין שהן מנהלות מעלות אל פני השטח את המתח והגעגועים של לוסי, שהשפיעו על חייה: נטישת משפחתה המסוכסכת, תשוקתה להיות סופרת, נישואיה ואהבתה העזה לבנותיה. רומן מ-2016 של הסופרת זוכת פרס הפוליצר אליזבט סטראוט.

(הוצאת ידיעות ספרים)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סיפורה של האצנית הסומלית סמיה יוסוף עמאר. "אל תאמרי לי שאת פוחדת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"השורק" (שם זמני) / ג'ון גרישם

רומן מ-2016 של מחבר רבי המכר האמריקני, שחוזר אל ספסלי בית המשפט האמריקני. הפעם על כסא הנאשם נמצא שופט שסרח ומעל בכספים רבים. לייסי סטולץ היא החוקרת מטעם מדינת פלורידה שממונית לבדוק את התיק, שלאט לאט מתברר כמסוכן הרבה יותר ממה שחשבה.

(הוצאת מודן)

"הכימאי" / סטפני מאיירס

ספר מתח פרי עטה של מחברת סדרת הספרים המצליחה "דמדומים". סוכנת לשעבר של ממשלת ארצות הברית נמלטת ממעסיקיה לשעבר, אך על מנת לטהר את שמה ולהישאר בחיים עליה לבצע משימה אחת נוספת עבורם. אלא במקום לבצע את המשימה ולהמשיך בדרכה, היא מוצאת עצמה מתאהבת באדם שקשריה עמו מסכנים את חייה עוד יותר.

(הוצאת מודן)

"Cooked" / מייקל פולאן

בספר שאף עובד לסדרה על ידי נטפליקס, חוקר הסופר והעיתונאי פרופסור מייקל פולן כיצד ארבעת האלמנטים – מים, אש, אוויר ואדמה – מסוגלים להפוך את חומרי הגלם של הטבע למזון ולשתייה טעימים במיוחד. פולן נעזר במומחים בניסיון ללמוד לשלוט באלמנטים כדי להגיע לתוצר המושלם, ולומד שבישול הוא עניין מורכב יותר מחומרים ועיבוד כימי: בישול מחבר בין אנשים.

(הוצאת מודן)

"ראגדול" (שם זמני) / מאת דניאל קול

מותחן בריטי מצליח שזכויות התרגום שלו נמכרו ליותר מ-30 מדינות. עלילתו מתחילה בזירת רצח מזעזעת, בה תפורים יחדיו חלקי גופות משישה קורבנות שונים כדי ליצור מעין בובת סמרטוטים מקאברית. המשטרה אמנם מנסה לשמור את פרטי החקירה בסוד, אך הרוצח שולח לתקשורת תמונות מהזירה, ואף מוסיף רשימה עם שמותיהם של קורבנותיו הבאים בתור והתאריכים בהם הוא מתכוון לרצוח אותם.

(הוצאת כתר)

"אבל הוא דבר עם נוצות" / מקס פורטר

רומן המגולל את סיפורו של גבר שמאבד לפתע את אהובתו וילדים שמאבדים את אמם. בעוד האב שוקד על ספר העוסק בשירתו של טד יוז, עורב, חיה מפורסמת בשירתו של יוז, מופיע על סף ביתו ונעשה לבן משפחה, שבאמצעות מונולוגים מופרעים והמון תמיכה מצליח להקל על אבלה של המשפחה, ומנסח עבורה אפשרות מצחיקה וקורעת-לב של אבל ופרידה. הספר אף זכה בפרס דילן תומאס היוקרתי לשנה הנוכחית.

(הוצאת כתר)

ג'יי קיי רולינג. GettyImages
ספין אוף של "הארי פוטר" ועלילות הבלש קורמורן סטרייק. "קריירה של רשע" של ג'יי.קיי רולינג/GettyImages

"חיות הפלא והיכן למצוא אותן" / ג'יי. קיי. רולינג

בניו יורק של 1926, ניוט סלמנדרה, שהגיע זה עתה לארצות הברית, תכנן רק עצירה קצרה בתפוח הגדול. אבל כאשר מזוודת הקסמים שלו נלקחת ממנו וכמה מחיות הפלא שלו נמלטות אל העיר, העלילה מתחילה להסתבך בצרות קסומות. ספר הפנטזיה שמהווה ספין-אוף לסדרת ספרי "הארי פוטר" של רולינג, אף עובד לסרט שמוקרן בימים אלה בישראל.

(הוצאת ספרי עליית הגג)

"קריירה של רשע" / רוברט גלבריית

רומן המתח השלישי בסדרת הבלש קורמורן סטרייק, שכתבה ג'יי.קיי. רולינג בשם הבדוי רוברט גלבריית. כשרובין אלקוט מקבלת חבילה, היא מופתעת לגלות בה רגל כרותה. אבל הבוס שלה, הבלש קורמורן סטרייק, פחות מופתע. הוא יכול לחשוב על כמה דמויות מהעבר שלו שהיו מסוגלות לתעלול כזה.

(הוצאת ספרי עליית הגג)

"הסיפור של היהודים: למצוא את המילים, 1000 לפנה"ס-1492 לספירה" / סיימון שאמה

בחיבור היסטורי-תרבותי, הראשון מתוך שלושה חלקים, ההיסטוריון היהודי-בריטי סיימון שאמה מבקש לעמוד על ההיסטוריה היהודית לדורותיה. לשם כך הוא מביא מסע חובק יבשות לאורך שלושה אלפים - מהודו לאנדלוסיה ומהבאזרים של קהיר לרחובות אוקספורד, מממלכה יהודית בהררי דרום ערב ועד למטעי הדקלים של היהודים ברומא - שחוקר את קורותיו וסוד הישרדותו של העם הנבחר. הספרים אף עובדו לסדרה בהגשת ההיסטוריון של ה-BBC

(הוצאת ספרי עליית הגג)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זווית חדשה ליצירה המכוננת של קאמי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מרסו, חקירה נגדית" / כאמל דאוד

רומן מדובר פרי עטו של הסופר האלג'יראי כאמל דאוד, שמתכתב עם יצירתו המכוננת של אלבר קאמי "הזר". בספרו מספר דאוד את סיפור הרצח המפורסם המתואר ב"הזר" מנקודת מבטו של אחי הקורבן הערבי, אשר אצל קאמי נותר ללא שם.

(הוצאת אחוזת בית)

"שיבה" (שם זמני) / יא ג'יאסי

רומן הביכורים של ג'יאסי, סופרת אמריקאית ילידת גאנה, שמתחקה אחר שבעה דורות של משפחה אחת מגאנה במאה ה-18 ועד אלבמה במאה ה-21. הרומן שמביא את סיפורה של הקהילה האפריקנית והאפרו-אמריקאית כיכב ברשימות רבי המכר בארצות הברית, וזכה לשבחים גם מהסופרות מרגרט אטווד וזיידי סמית.

(הוצאת תמיר//סנדיק)

"שטום" / ג'ם לסטר

ספר ביכורים מלא עוצמה, משעשע ושובר לב שזכה לביקורות חמות ממבקרי הגרדיאן והניו יורק טיימס. בן ואמה כורעים תחת נטל הטיפול בבנם האוטיסט ומקווים להעבירו לפנימייה שתואמת את מצבו ואת צרכיו, אך נמצאת מחוץ לגבולות הרובע שבו הם מתגוררים. כדי להגדיל את סיכוייהם לנצח במאבק ביורוקרטי בלתי נמנע, מציעה אמה לזייף פרידה ולהציג תמונה של אב יחידני הנאבק לגדל את בנו הנכה לבד. ההחלטה האסטרטגית הזו מחזירה את בן להתגורר בבית אביו המזדקן, וכך מוצאים את עצמם יחד שלושה דורות של גברים לא מתקשרים – אחד שאינו מסוגל ושניים שאינם רוצים. זהו סיפור על אבות ובנים, על אוטיזם בתפקוד נמוך ועל מערכות יחסים בתפקוד נמוך עוד יותר.

(הוצאת תמיר//סנדיק)

"לילות טוקיו" / ג'ייק אדלסטיין

ממואר המגולל את סיפורו המרתק של ג'ייק אדלסטיין, עיתונאי חוקר יהודי-אמריקאי, שהתחקה אחר הפשע המאורגן ביפן במשך 12 שנים. כעיתונאי אמריקאי בעיתון גדול ביפן אדלסטיין סיקר מקרוב את הצד האפל של טוקיו: סחיטה, רצח, סחר בבני אדם, שחיתות וכמובן היקוזה. פרסומיו של אדלסטיין עוררו שערורויות שהובילו לאיומים על חייו ועל חיי בני משפחתו.

(הוצאת פן)

"שעות הקטיפה" / אליסון ריצ'מן

ספר חדש לסופרת שספריה הקודמים "גן המכתבים" ו"אהבה אבודה" זכו להצלחה רבה ונכנסו לרשימות רבי המכר בארץ ובעולם. מרת דה פלוריאן היתה קורטיזנה שטיפחה אורח חיים עשיר באמנות וביופי, ודחקה הצדה כל זכר לילדותה הענייה בסמטאות האפלות של רובע מונמארטר. כשכוחות הכיבוש הגרמנים עושים דרכם לעבר פריז, היא מחליטה לחשוף בפני נכדתה את סיפורן של שכיות החמדה שמאכלסות את דירתה, ובאמצעותן את סיפור חייה ואת סודותיה הכמוסים ביותר.

(הוצאת פן)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully