וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכנסת, בצבא, בתיאטרון ובעבודה: הסרטונים שמזכירים שההטרדות המיניות בכל מקום

26.12.2016 / 18:53

על רקע פרשת חיים יבין, עלה פרויקט "זה מטריד" ובו סרטונים המבוססים על מקרים אמיתיים של תקיפות מיניות בכנסת, בעבודה, בצבא, במרפאה ובתיאטרון, בהשתתפות ליאור אשכנזי, יעל שרוני, הדס ירון, מולי שולמן ועוד. "רצינו לזקק את הרגע שבו מישהו פתאום הופך למטריד"

יח"צ - חד פעמי

(הסרטון "חבר כנסת", מתוך פרויקט "זה מטריד", שיצרה סיגל אבין, בהשתתפות ליאור אשכנזי ונעה קולר)

seperator

על רקע פרשת ההטרדות של חיים יבין, שנחשפה בוואלה! תרבות, עלה היום (שני) לרשת פרוייקט "זה מטריד". במסגרתו, נוצרו חמישה סרטים המבוססים על מקרים אמיתיים, המתארים סיטואציות של הטרדות ותקיפות מיניות. הסרטונים הועלו לאתר אינטרנט ולעמוד פייסבוק. על הפרויקט חתומה כיוצרת, תסריטאית ובמאית סיגל אבין, שהשתתפה בין השאר ביצירת הסדרות "משחק החיים" "טלנובלה בע"מ", "בלתי הפיך" ו"האקס המיתולוגי". משחקים בו ליאור אשכנזי, יעל שרוני, שמעון מימרן, ירון ברובינסקי, מולי שולמן, שני קליין, הדס ירון, רותם קינן, נעה קולר ואלה ארמוני. בסרטונים מתוארים סיטואציות של הטרדה והתקפה בין השאר על ידי שחקן בחדר הלבשה, שחושף את איבר מינו בפני המלבישה ומבקש ממנה לגעת בו; בוס שכופה נשיקה על עובדת שלו; ומקרי תקיפה מינית מצד חבר כנסת כלפי עיתונאית, רופא כלפי חולה שלו, ומפקד כלפי פקידה שלו.

אבין כתבה היום בעמוד הפייסבוק שלה: "גם הבוקר אנחנו נחשפים להטרדה מינית. חיים יבין חפן. חיים יבין צבת. יופי, עוד אחד לרשימה. מרוב שאנחנו שומעים וקוראים על המקרים האלו בקצב הולך וגובר, זה הולך ומאבד משמעות. כמו כשחוזרים על מילה הרבה פעמים ופתאום אנחנו לא מבינים מה זה אומר. כמה אפשר לשמוע על משהו מבלי לראות אותו? לשפוט את הדבר בלי באמת להבין אותו רגע? אלה המחשבות שבערו לי בבטן כשיצאנו לעשות את הפרוייקט הזה. רציתי לנסות לזקק את הרגע שבו זה קורה, ולתפוס את המבט, את התחושה, את ההבנה - בשנייה הזו שמשהו פתאום הופך ל... מטריד. כל מי שלקח חלק בפרוייקט הזה עשה זאת בהתנדבות ובאהבה גדולה. כי הנושא בער גם להם". צפו.

אתר פרויקט "זה מטריד"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully