וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרת זכויות": ערוץ מצרי מאשים את רשות השידור בגניבת תוכנית

יפעת רוזנברג ושגיא בן נון

25.1.2017 / 13:38

רשת אם.בי.סי טוענת כי רשות השידור משדרת בערוץ 33 את סדרת הדרמה המצרית "אל-אסטורה" לכאורה מבלי ששילמה לה עבור זכויות שידור, וטוענת כי זוהי פיראטיות. רשות השידור: "הסדרה משודרת בהתאם להסכם חתום כנדרש"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סדרת הדרמה המצרית "אל-אסטורה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם רשות השידור מפרה זכויות בשידור סדרת דרמה מצרית? באתר האינטרנט של רשת אל-ערביה נטען כי סדרת הדרמה המצרית "אל-אסטורה" (המכונה "האגדה" בעברית) משודרת בערוץ 33 לכאורה מבלי ששולם על זכויות השידור לרשת אם.בי.סי המצרית שמחזיקה בבעלותה. הרשת טוענת כי מדובר בפיראטיות.

לאחר שנודע לאם.בי.סי כי הסדרה תשודר בארץ בליווי כתוביות לעברית, הרשת המצרית פרסמה הכחשה של כל שיתוף פעולה עם הטלוויזיה הישראלית. הדובר הרשמי של הרשת אמר כי מדובר בהקרנה פיראטית, כי הערוץ הישראלי לא קנה את זכויות השידור והדגיש כי אין להם שום קשר לישראל. אתר אל-ערביה ציטט מרצה למשפט אזרחי, ד"ר חסאם זריר שמו, שאמר כי יש צעדים משפטיים רבים בהם אפשר לנקוט, כמו הגשת תלונה רשמית למנגנון ליישוב סכסוכים של ארגון הסחר העולמי, על כך שהערוץ הישראלי אינו מכבד את הסכם טריפס הבינלאומי, הקובע קריטריונים משפטיים לגבי קניין רוחני.

הסדרת "אל-אסטורה" עוסקת בצעיר בשם נאצר (השחקן מוחמד רמדאן), שחי בקהיר וחולם לעבוד בפרקליטות המדינה המצרית אולם בגלל המוניטין השלילי של אחיו סוחר הנשק הוא נדחה על הסף. הוא מידרדר לעיסוקיו המפוקפקים של אחיו.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור היא גוף שפועל על פי חוק, והסדרה משודרת בהתאם להסכם חתום כנדרש, בין הרשות לבין חברה שהעניקה לה רישיון שידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully