וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל צעדי טראמפ: הבמאי האיראני לא יוכל להגיע לטקס האוסקר

28.1.2017 / 20:00

תעשיית הקולנוע האמריקאי זועמת על כך שבשל הצעדים של דונלד טראמפ נגד ויזות לאיראנים, הבמאי אסגר פרהדי לא יוכל להשתתף בטקס האוסקר, לו מועמד סרטו "הסוכן"

זעם בתעשיית הקולנוע האמריקאית בעקבות הדיווחים הערב (שבת) על כך שבשל המהלכים האחרונים של הנשיא דונלד טראמפ, לא תותר כניסתו למדינה של הבמאי האיראני אסגר פרהדי, המועמד לאוסקר על "הסוכן", ולכן הוא לא יוכל להשתתף בטקס.

כזכור, הבמאי כבר זכה בפסלון לפני כחמש שנים, על "פרידה", ואז כמובן לא היתה לו כל בעיה להיכנס לשטחי ארצות הברית. אך השבוע השעה טראמפ את מתן הוויזות לכמה מדינות עם רוב מוסלמי, ובהן איראן, מה שאומר כי הפעם, לפחות עד הודעה חדשה, לא יוכל הקולנוען לקחת חלק בטקס, ואם הדרמה פרי עטו, "הסוכן", תזכה באוסקר לסרט בשפה זרה, זה יקרה בלעדיו.

כוכבת הסרט, טהראני אלידוסטי, כבר הודיעה שלשום שתחרים את הטקס בעקבות הצעדים של טראמפ, ולצעד המחאה המוקדם שלה מצטרפים היום קולות מחאה של אנשי קולנוע אמריקאים רבים. אווה דוורני, שסרטה "13th" מועמד בקטגוריית הדוקו, צייצה באירוניה "יותר מדי אנשים אינם מורשים לארץ של בני החורין". החשבון הרשמי של פסטיבל טרייבקה כתב "זה בלתי מתקבל על הדעת ושובר את הלב". עיתונאי הקולנוע המוביל ג'ורדן רוף הוסיף "בפריים אחד של פרהדי יש יותר חמלה ואנושיות מאשר שטראמפ הפגין כל חייו", והתגובות הזועמות צפויות כמובן להתגבר במהלך הזמן הקרוב ואולי גם להתגבש לכדי צעדי מחאה.

כך או כך, טקס האוסקר יתקיים ב-26 בפברואר ו"הסוכן" אמור לעלות בארץ במהלך מרץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לכל הפחות, זה מחזק את סיכויי הזכייה שלו. מתוך "הסוכן"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אסגר פרהדי. GettyImages
שניים שטראמפ לא אוהב במיוחד. פרהדי עם מריל סטריפ לאחר שזכה באוסקר על "פרידה"/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully