וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב במקום מחשב: יהלי סובול לא מוותר על הרוק

27.2.2017 / 5:24

תשע שנים אחרי אלבום הסולו הקודם שלו, מוציא יהלי סובול אלבום חדש. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS הוא מגלה: "הלכתי במודע נגד איך שהמיינסטרים נשמע היום". צפו בריאיון ובשיר מתוך האלבום

יהלי סובול באולפן וואלה! NEWS/וואלה! NEWS

תשע שנים אחרי אלבום הסולו הקודם שלו, מוציא המוזיקאי יהלי סובול אלבום חדש: "ריצות ארוכות". בריאיון באולפן וואלה! NEWS מספר סובול כי בשנים האחרונות דווקא היה עסוק עם כתיבה לאחרים, עם הוצאת אלבום ללהקתו "מוניקה סקס" ועם פרסום ספרו השלישי "אצבעות של פסנתרן". "שמרתי על קצב עבודה רגיל", הוא אומר.

אז מה מייחד את האלבום החדש? "רציתי לעשות הכול בדרך קצת אחרת", מספר סובול. "יצא לי סוף סוף לעבוד עם אסף אמדורסקי, שהפיק מוזיקלית את האלבום. זו הייתה שאיפה של הרבה שנים. כל הנגנים באלבום הם נגנים שעובדים פעם ראשונה איתי. רציתי לחזור לאלבום מנוגן מאוד ופחות מעובד. יותר עם נגינה חיה ופחות עם תכנות מחשבים. ניגנו יחד במשך שבוע "סשנים" מאוד ארוכים ב"לייב" וזה מה ששומעים באלבום. ניגנו שעות כל שיר עד שהגענו ל"טייק" שאהבנו".

איך הייתה העבודה עם אסף?

"למדתי ממנו המון תוך כדי עבודה. הוא מאוד ענייני, מאוד מסור למוזיקה. הוא לא מעגל פינות בעבודה. אם משהו ייקח הרבה זמן, הוא ייקח את הזמן בשביל זה, עד שהוא יגיע לתוצאה שהוא רוצה. זה בדיוק סוג המפיק שרציתי לאלבום הזה".

בשיר "ריצות ארוכות" אתה אומר "כשהולכים נגד, מרגישים יותר". נגד מה אתה הולך?

"באלבום הזה הלכתי במודע נגד איך שהמיינסטרים נשמע היום. יש מעט מאוד מניפולציות של מחשב. זה הוקלט ביחד בלייב. מה שהכי עצוב לי זה שבמוזיקת הרוק מה שהלך לאיבוד זה הספונטניות. הרי זה הדבר שגרם לרוק להיות משהו ולכבוש את העולם. רוק היא לא מוזיקה מאוד אינטלקטואלית, זו מוזיקה שהפיתוי הספונטני הוא מה שיפה בה ובעידן של המחשבים זה קצת הלך לאיבוד".

seperator

צפו בריאיון המלא ובביצוע השיר "ריצות ארוכות" מתוך האלבום החדש. הופעת השקה של האלבום החדש תתקיים ב"בארבי" בתל אביב ביום חמישי הקרוב, 2.3

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully