וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד ושם לאמזון: "מנעו מכירת ספרים שמכחישים את השואה"

26.2.2017 / 13:43

מנהל הספריות ביד ושם פנה למנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, בבקשה שלא לאפשר מכירת ספרים "שמכחישים, מעוותים ומגמדים את השואה". בין הספרים הנמכרים באתר, אחד העונה לשם: "האם שישה מיליון באמת מתו? האמת סוף סוף"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התצלום שצירף למכתבו ד"ר רוזט/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהל הספריות ביד ושם, דוקטור רוברט רוזט, פנה למנכ"ל אמזון ג'ף בזוס בבקשה למנוע מכירת ספרים המכחישים את השואה באתר. דברי רוזט באים על רקע מכירתם באתר של ספרים שונים בחזות היסטורית המכחישים או מקטינים את מימדי השואה. למכתבו צירף צילומי מסך שונים מהאתר. כך למשל מוצע למכירה ספר בשם "המתיחה של המאה העשרים: התיק נגד ההשמדה המשוערת של יהדות אירופה". כותר נוסף שנמכר באתר עונה לשם "האם שישה מיליון באמת מתו? האמת סוף סוף".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב ששיגר רוזט למנכ"ל בזוס נכתב כי "במשך שנים רבות ספרות המכחישה את השואה נמכרת באופן חופשי באמזון. ספרים רבים מופיעים יחד עם ביקורות מהללות מקוראים וכן המלצות לקריאה נוספת של חומר דומה". לדברי רוזט, "לפני שנים רבות, עם פריצתה של אמזון לשוק, פנינו אליך בנושא זה. עתה שוב, בעיקר לנוכח התחזקות האנטישמיות ברחבי העולם בשנים האחרונות, אנו קוראים לך להסיר מהחנות שלך ספרים שמכחישים, מעוותים ומגמדים את השואה".

"דיון פתוח במגוון רעיונות הוא חיוני למערכות דמוקרטיות ופלורליסטיות, אך עידוד והפצת דעות של שנאה והכחשת שואה הוא דבר חסר אחריות", כתב עוד רוזט, "אמזון, כאתר אינטרנט מרכזי להפצת רעיונות, חייב לפעול כמו כל גוף אינטרנט כדי להמעיט את הפצת השנאה ברשת". לבסוף הציע רוזט לבזוס: "אנו עומדים לרשותך כדי לסייע בזיהוי פרסומים של הכחשת, עיוות וגימוד השואה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully