וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאי להקת יס: "העתיד כל כך הרבה יותר חשוב מאשר העבר"

7.3.2017 / 12:13

להקת ARW, ובה 3 מיוצאי להקת יס, תופיע הערב בתל אביב. בריאיון בחדר החזרות הם סיפרו על המתחים עם חברי יס אחרים, על תחושתם שהמוזיקה שלהם תיזכר אבל אותם ישכחו, ועל כוחות העל שיש לקלידן האגדי ריק וויקמן. צפו בכתבה

צילום: דייב שחר | עריכה: ניר חן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי להקת ARW, יוצאי להקת יס. מימין לשמאל: הקלידן ריק וויקמן, הסולן ג'ון אנדרסון והגיטריסט טרבור רייבין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בשנים הבאות, את המוזיקה שלנו ייזכרו, ואת כולנו קצת ישכחו", אומרים לוואלה! תרבות שלושה מחברי להקת ARW, יוצאי להקת יס - הקלידן ריק וויקמן, הסולן ג'ון אנדרסון והגיטריסט טרבור רייבין. שלושת המופלאים יופיעו הערב (שני) לראשונה בהיכל יד אליהו בתל אביב, וזאת חודש בדיוק לפני כניסה ראשונה של להקת האם להיכל אחר - "היכל התהילה של הרוקנ'רול" בארצות הברית. "זה כבוד. אני לא מתכוון שזה כבוד ללהקה, זה כבוד למוזיקה", אומר וויקמן.

האם צפוי בהיכל התהילה צילום היסטורי מרגש של כל חברי הלהקה לדורותיה, גם הפורשים וגם הנוכחיים?

שלושתם פה אחד: "לא ולא".

אנדרסון: "אנחנו לא מחבבים אותם".

האם המפגש עם חברי להקה אחרים מרגיש לכם קצת כמו חתונה שבה שתי סבתות שלא מדברות אחת עם השניה נאלצות לחלוק את אותו שולחן?

צוחקים. רייבין: "זאת השוואה נהדרת!"

וויקמן: "הייתי נשויי ארבע פעמים ולא הזמנתי את שלוש נשותיי הקודמות לחתונה האחרונה. אין לנו שום עניין במה שהם עושים וכנראה שלהם אין עניין במה שאנחנו עושים. אנחנו רק מנגנים מוזיקה של יס כמו שאנחנו רוצים לנגן, עם הזמר היחיד שיכול לעשות את זה".

אנדרסון: "להיות עם החבר'ה האלה זה... הרכב יס הטוב ביותר אי פעם! הטוב ביותר מהטוב ביותר!". אנדרסון מאלתר לחן לשורה האחרונה שאמר, "הטוב ביותר מהטוב ביותר".

חברי להקת ARW, שהינם יוצאי להקת YES. מימין לשמאל: הקלידן ריק ווייקמן, הסולן ג'ון אנדרסון והגיטריסט טרבור רייבין. דייב שחר
חברי להקת ARW בחזרה בהיכל הספורט יד אליהו/דייב שחר

המוזיקאי טרבור רייבין ניגן 9 שנים בלהקת יס, וחתום בין השאר ככותב וגיטריסט על להיטה הגדול ביותר, "Owner of a Lonely Heart". זוהי הופעתו הראשונה בישראל, אף שביקר כאן בעבר. "זה באמת מרגש להיות כאן ולנגן עם החבר'ה האלה", אומר לנו רייבין, "לא יצאתי לסיבובי הופעות הרבה מאוד שנים, וזאת הסיבה היחידה שבגללה אצא להופעות. להיות עם ג'ון וריק, זה יוצא מן הכלל". ההשתפכות מובילה את אנדרסון להניח ראש על כתפו של רייבין.

האם יש לכם שיר מועדף של הלהקה המיתולוגית?

אנדרסון: "כל מה שננגן הערב - לא אתמול אלא הערב - זה כל המוזיקה שאנחנו אוהבים מיס. ואז, הדברים הבאים שנעשה, יהיו הדברים הטובים ביותר שנאהב".

ריק, בהופעות אתה נוהג ללבוש את הגלימה שלך. האם אתה מאמין שהיא מעניקה לך כוחות של גיבור על מוזיקלי?

וויקמן: "כן, לפעמים אנחנו מאחרים להופעה, כשאני צריך להציל אנשים מבניין שעלה באש או מספינה טובעת, דרך תעופה באוויר".

אז האקס יס-מן רוצה בעצם להיות אקס-מן?

"לחלוטין. לחלוטין. כל חבר של באטמן הוא חבר טוב שלי".

האם אתם מתגעגעים לסטיב האו, הגיטריסט המקורי של הלהקה?

וויקמן משיב לשאלה במשחק מילים, המשתמש בכך שגם התגעגע וגם פספס זה missed: "אני חושב שבפעם האחרונה שזרקנו כמה דברים לעבר הצד שלו על הבמה, פספסתי (missed) אותו ב-8 סנטימטרים. כל מה שאני מתעניין בו הוא מה שאנחנו עושים עכשיו ומה שנעשה. העתיד כל כך הרבה יותר חשוב מאשר העבר".

אם מדברים על העתיד, מה הסיכוי לאלבום מקורי חדש של שלושת המופלאים?

וויקמן: "אנחנו כבר עובדים על חומר חדש. אנחנו לא רוצים למהר, אין טעם למהר".

טוב, יש לכם את כל הזמן שבעולם.

"הדבר הכי חשוב הוא לא לבזבז את הזמן. אני יודע שאנשים מאוד מתרגשים לשמוע את החומרים. וחשוב שכשהם יישמעו הם ירגישו שהיה שווה לחכות לזה. כמו לאשתי הרביעית. אחרי הקודמות, תאמין לי, היה שווה לחכות!"

תודה לאורי ברייטמן על עזרתו בהכנת הכתבה.

  • עוד באותו נושא:
  • להקת יס
  • ARW

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully