וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בנקסי היה אוהב את התערוכה שלו בקניון בהרצליה?

3.4.2017 / 11:43

בקניון ארנה בהרצליה תיפתח מחר תערוכה שתציג כמה מציוריו המפורסמים ביותר של האמן המסתורי בנקסי. התערוכה אמנם נושאת את כינויו של האמן, אך היא אינה על דעתו וסותרת את תפיסותיו. וכמה תעלה כניסה לתערוכה?

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

עשרות יצירות של האמן הגרפיטי המסתורי והחשוב "בנקסי" יוצגו בתערוכה "האמנות של בנקסי" שתיפתח מחר בקניון ארנה שבהרצליה. התערוכה הוצגה בכל רחבי העולם וכעת היא מגיעה לישראל. היא תימשך עד 18 באפריל והיא כוללת עבודות של האמן הנודע – שזהותו מעולם לא נחשפה – אשר הובאו מ-40 אספני אמנות ברחבי העולם. התערוכה מציגה למעשה את האוסף הגדול ביותר של בנקסי, ביניהן כמה מציוריו המפורסמים ביותר. אלו יתווספו ל-80 יצירות נוספות שיספקו הצצה מקרוב ליצירותיו של אחד האמנים המסקרנים של השנים האחרונות.

הגם שהאמנות של בנקסי נגישה מאוד ואין חובה לשלוט בתולדות האמנות כדי להבין אותה ולהתחבר אליה, ספק אם האמן עצמו יאהב את התערוכה. התערוכה אמנם נושאת את כינויו האמנותי, אך האוצר שלה הוא דווקא מנהלו לשעבר סטיב לזריידס. רבות מיצירותיו של בנקסי, המסרב לחשוף את זהותו, מביעות ביקורת כנגד תרבות הצריכה. על כן, ברור שבנקסי עצמו היה ודאי מרים גבה לנוכח ההחלטה למקם את התערוכה בתוך המייצג האולטימטיבי של תרבות הצריכה: קניון.

תערוכת האמנות של בנקסי בקניון ארנה בהרצליה. דרור עינב
בנקסי היה אוהב? התערוכה בהרצליה/דרור עינב

בנקסי גם מוכר בזכות מסריו החתרניים, האנטי-ממסדיים והפוליטיים שלו. נדמה כי המלון שמציג את יצירותיו בבית לחם, המביע מחאה נגד הכיבוש הישראלי, מבטא באופן הולם הרבה יותר את מהותו ואת תפיסותיו הפוליטיות של האמן החשוב. בניגוד לתערוכה המוצגת בהרצליה, המלון בבית לחם הוא יוזמה אותנטית של בנקסי.

התערוכה הזאת היא חלק ממגמת תערוכות הענק בארץ שעושות מחווה לאמנים גדולים – החל מהתערוכה של סלבאדור דאלי, עבור בתערוכה של ואן גוך וליאונרדו דה וינצ'י, וכלה בתערוכה של בנקסי. בעולם האמנות מתייחסים לתערוכות הללו כגימיק שנועד למשוך קהל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בנקסי. מתוך תערוכת "האמנות של בנקסי",
אחת מיצירותיו של בנקסי/מתוך תערוכת "האמנות של בנקסי"

בתערוכה עבודות שאינן מקוריות, העשויות בטכניקת סטנסיל, שיש המכנים שבלונה, טכניקה שבה כל אחד יכול לשחזר יצירות בביתו. שאלנו את סטיב סוויפט, ממפיקי התערוכה, כמה מהיצירות נוצרו במו ידיו של בנקסי, וכמה מהן העתקים של היצירות. "אני לא יודע", ענה לנו. "זו טבעה של העבודה, במידה רבה כמו וורהול. הוא לא צייר במובן המסורתי".

seperator

התערוכה "האמנות של בנקסי" מתאימה לכל המשפחה והיא תוצג ב"ארנה הרצליה" החל מ-4 לאפריל ועד 18 באפריל ותהיה פתוחה לקהל הרחב גם במהלך חופשת הפסח. הבאת התערוכה לישראל היא פרי שיתוף פעולה של "ארנה הרצליה", קרן Reality וקבוצת הזאפה. מחיר: 89 שקלים (ילד מגיל 5 ועד 16 – 59 שקלים).

סייעה בהכנת הכתבה: טלי קיים, מדריכה בסיירת סיורי אמנות

תערוכת האמנות של בנקסי בקניון ארנה בהרצליה. דרור עינב
אחת מיצירותיו של בנקסי בתערוכה/דרור עינב
תערוכת האמנות של בנקסי בקניון ארנה בהרצליה. דרור עינב
צ'רצ'יל בגרסת בנקסי/דרור עינב
  • עוד באותו נושא:
  • בנקסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully