וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פצצות סירחון, עגבניות ואיומים": הימים בהם התיאטרון הישראלי היה זירת קרב בין שמאל לימין

4.4.2017 / 0:00

הסדרה הדוקומנטרית "חנוך לוין - חיים שכדוגמתם עוד לא ראינו מעולם", ביוגרפיה של המחזאי הגדול, תעלה לשידור במוצאי שבת הקרוב בערוץ הראשון. הפרק הראשון, שחוזר לסערת המחזה "מלכת אמבטיה", יוקרן מחר באירוע הפתיחה של פסטיבל אופוס. צפו בקטע ממנו

יח"צ - חד פעמי

הסדרה התיעודית "חנוך לוין - חיים שכדוגמתם עוד לא ראינו מעולם", על אחד מגדולי מחזאי ישראל, תעלה לשידור במוצאי שבת הקרוב בערוץ הראשון.

הסדרה, הכוללת ארבעה פרקים, מוגדרת כביוגרפיה אישית ואמנותית של לוין. משתתפים בה שחקנים, מחזאים, תפאורנים, במאים ויוצרים בולטים רבים בתיאטרון הישראלי. היא מבקשת לצייר את הדיוקן של דמותו האניגמטית, וגם את דמותה של הארץ המשתקפת מן המחזות שלו: ישראל בשנותיה המעצבות, מסוף שנות השישים עד סוף שנות התשעים. את הסדרה יצרו שרון קרני, רן לנדאו ורוני קובן, והיא הופקה על ידי "ארצה הפקות".

הפרק הראשון, "אנחנו אנשי בסדר" שמו, מתייחס למחזה הסאטירי החשוב של לוין, "מלכת אמבטיה", שעלה לראשונה בקאמרי בשנת 1970, בעיצומה של מלחמת ההתשה. ההצגה עוררה סערה גדולה ויוצאת דופן ונפסלה להופעה. שם הסדר נגזר מאחד משירי המחזה. הוא יוקרן לראשונה באירוע הפתיחה של פסטיבל אפוס 2017, שיתקיים מחר (רביעי) במוזיאון תל אביב לאמנות. צפו בקטע מהפרק, בו תיקי דיין, ישראל גוריון ואחרים מספרים על הימים בהם התיאטרון הישראלי היה זירת קרב פוליטית של ממש, ומדי ערב הם היו נתקלים באנשים שבאו לפוצץ את ההצגה ולא בחלו באף אמצעי כדי לעשות זאת, כולל פצצות סירחון, עגבניות ואיומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully