וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקה התשעים: נמנעה שביתת התסריטאים שאיימה להקפיא את הטלוויזיה האמריקאית

2.5.2017 / 11:00

המשא ומתן בין נציגי התסריטאים לנציגי האולפנים הגדולים נמשך עד לדקה האחרונה של תוקף ההסכם הקודם. בסיומו הכריזו הצדדים על חתימת הסכם חדש לשלוש שנים שימנע את שיבוש תעשיית הטלוויזיה בארה"ב

שביתת התסריטאים. GettyImages
יוצאים מהאולפנים אל הרחובות. הפגנות התסריטאים במהלך השביתה של 2007/GettyImages

דרמה הוליוודית במיטבה. כשאיום השבתת תעשיית הטלוויזיה האמריקאית מרחף מעל הדיונים, מדווחים אתרי המדיה בארה"ב כי נציגי איגוד התסריטאים של הוליווד (WGA) ונציגי האולפנים הגדולים (AMPTP) הגיעו להסכם העסקה חדש. הדיונים, שהחלו בחודש מרץ, נמשכו עד חצות, שעון לוס אנג'לס, מועד פקיעת ההסכם הקודם בין הצדדים שנחתם ב-2007.

במהלך הימים האחרונים דווח בתקשורת האמריקאית על התקרבות משמעותית בין הצדדים, לאחר תקופה ארוכה של פערים גדולים בין דרישת התסריטאים להצעת האולפנים. על פי דיווח ב-Deadline, הסכימו האולפנים לנוסחה חדשה של חישוב שכר עבור כל פרק, וכן להשקעה של 85 מיליון דולר בהסכם ביטוח בריאות קיבוצי. תוקף ההסכם החדש הינו לשלוש השנים הבאות. פרטי ההסכם המלאים אינם ידועים בשלב זה.

טריילר ג'סיקה ג'ונס.
אחת המרוויחות הגדולות של מניעת השביתה. קריסטן ריטר מתוך "ג'סיקה ג'ונס"

השלכות השביתה היו עשויות להיות דרמטיות בכל הנוגע לטווח הבינוני והארוך של תעשיית הטלוויזיה האמריקאית. העונות החדשות של "משחקי הכס", "בית הקלפים", "טווין פיקס" ולהיטים מוכרים נוספים, אמנם סיימו את הפקתן, אך סדרות הסתיו והחורף (ובהן, על קצה המזלג, העונות החדשות של "ג'סיקה ג'ונס", המתים המהלכים", "המפץ הגדול" ועוד רבות וטובות) היו עלולות להיפגע או להתבטל לחלוטין, בהתאם למשך השביתה. פגיעה משמעותית אחרת צפויה להיות בפרויקטים חדשים, שתוכננו לעלות בשנה הקרובה.

חשוב כמובן להדגיש שבמוקד הדיונים עומדות סוגיות חשובות הרבה יותר מהבינג' הבא שלנו. 13,000 חברי איגוד התסריטאים דורשים לקבל ביטוח בריאות וכן תמלוגים גדולים יותר לכל פרק, מאחר והמגמה בתעשייה כעת היא עונות מצומצמות יותר (8-13 פרקים לעומת 22-24 בעבר). בנוסף דורשים התסריטאים לבטל את ההגבלה לפיה תסריטאי יכול לעבוד רק על סדרה אחת בכל זמן נתון.

כל חברי האיגוד נתבקשו להצביע לפני כשבועיים על הענקת סמכויות לנציגיהם לפצוח בשביתה, במידה והדיונים לא יניבו הסכם. 96.3 אחוז מהמצביעים הצביעו בעד. במהלך היום זכו התסריטאים לרוח גבית מוושינגטון, כשמספר סנאטורים הביעו תמיכה פומבית במאבקם. אליזבת וורן, נציגת מסצ'וסטס ומהדמויות הבולטות במפלגה הדמוקרטית, העלתה פוסט המחזק את ידי האיגוד. "כתיבה אינה מקצוע נוצץ כפי שנהוג לחשוב", כתבה וורן, "מרבית הכותבים מגרדים את פרנסתם מפרויקט לפרויקט, בתקופה שבה האולפנים גורפים רווחי שיא. אני עומדת לצד האיגוד בדרישה לשכר הוגן וביטוח רפואי, משום שזה הדבר הנכון לעשות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ההסכם הקודם, שתוקפו פג כאמור אמש, נולד אף הוא בעקבות שביתה ממושכת שפגעה קשות בשוק הטלוויזיה האמריקאי. השביתה, שנמשכה בין נובמבר 2007 לפברואר 2008, הובילה להפסדים בגובה 2 מיליארד דולר, שיבשה את לוח הזמנים הטלוויזיוני והובילה לשינויים וביטולים של סדרות רבות. בשיאה מילאו הרשתות את המסכים באופרות סבון, שעשועונים ותוכניות אירוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully