וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוג של גיבור גם בחיים: 10 עובדות שלא הכרתם על טום קרוז

6.6.2017 / 7:49

בקיץ הקרוב הכוכב ההוליוודי הגדול יככב בסרט "המומיה" שעולה לאקרנים ב-15 ביוני – הזדמנות טובה לעורר לחיים כמה סודות ופרטים לא ידועים על חייו

הוא הפך לשחקן הלוהט בהוליווד בשנת 1986 כשהפנט את העולם כסגן פיט "מאבריק" מיצ'ל בסרט "אהבה בשחקים" ומאז טום קרוז רק לוהט יותר ויותר. בגיל 54 טום קרוז הוא עדיין ילד הפלא של תעשיית הסרטים האמריקאית, כשמאחוריו כבר ארבעה עשורים של עשייה קולנועית אינטנסיבית ואין ספור תפקידים בלתי נשכחים.

המומיה.
טום קרוז בסרט "המומיה"

כשמדובר בקרוז הזמן נראה כאילו קפא מלכת - הוא נאה, שרירי ועסוק כאילו אנחנו עדיין באייטיז. אולי אלה גנים טובים, ייתכן שאלה זריקות הבוטוקס ובטוח שאימוני הכושר תורמים את שלהם, אבל דבר אחד ברור - קרוז היה ונותר אחד מכוכבי האקשן הגדולים של הקולנוע האמריקאי. אחרי סדרת סרטי "משימה בלתי אפשרית" ו"ג'ק ריצ'ר" קרוז הולך לשבור קופות בקיץ הזה עם סרטו החדש "המומיה" שעולה לאקרנים בישראל ב-15 ביוני, ובו הוא מגלם את ניק מורטון, חוקר המתחקה אחרי נסיכה עתיקה ואפלה שקמה לתחייה ומגיעה ללונדון כדי לנקום את מה שנעשה לה בעברה. אגב, "המומיה", לפי הדיווחים חברת יוניברסל שילמה לקרוז שכר של 35 מיליון דולר על השתתפותו בסרט, וההערכות הן שנוכח הפופולריות העצומה של קרוז במזרח הרחוק וההייפ שמעורר הסרט, הוא צפוי להניב רווחים של יותר ממיליארד דולר בקופות.

למרות שקרוז חי באור הזרקורים מאז אמצע שנות השמונים ונדמה שאין דבר שכבר לא נכתב ונאמר עליו – לטוב ולרע – כמו במקרה "המומיה" גם בעברו יש כמה סודות ופרטים פחות ידועים שהגיע הזמן להעיר לחיים. קבלו עשר עובדות שלא ידעתם על טום קרוז:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

1. ה-10 באוקטובר נחשב ביפן ל"יום טום קרוז", יום חג שמוקדש לכוכב כהוקרה על כך אהבתו לתרבות היפנית ולביקוריו הרבים בארץ השמש העולה.

2. לפעמים קרוז הוא גיבור גם מחוץ למסך הקולנוע. בשנת 1996, אחרי שהיה עד לתאונת פגע וברח, קרוז לקח את הנפגעת לבית החולים. אחרי שגילה שאין לה ביטוח רפואי שמכסה את הטיפול, הוא שילם עבור ההוצאות הרפואיות שלה שעמדו על סכום של 7,000 דולר. באותה שנה קרוז גם הציל שני ילדים ממוות לאחר שכמעט נמחצו על ידי אוהדיו וצלמי הפפראצי שהגיעו לפרימיירה של אחד מסרטיו.

3. כאשר אולפני דיסני יצרו את הסרט "אלאדין", הם לקחו את פניו של קרוז הצעיר כהשראה לדמותו של גיבור הסרט המצויר ששלט בקופות בשנת 1992 ברחבי העולם.

4. קרוז הוא השחקן ההוליוודי הראשון שחמשת סרטיו גרפו מעל 100 מיליון דולר בקופות בארצות הברית - בזה אחר זה. "בחורים טובים" (1992), "הפירמה" (1993), "ריאיון עם ערפד" (1994), "ג'רי מקגווייר" (1996), "משימה בלתי אפשרית" (1996).

5. הוא לא רק גילם טייס ב"אהבה בשחקים", אלא הפך לטייס באופן רשמי בשנת 1994, אחרי שקיבל השראה מצילומי הסרט. לקרוז צי של חמישה מטוסים פרטיים, כולל מטוס מדגם "גולפסטרים 5" שמסוגל לטוס לטווח של 7,820 קילומטרים.

טום קרוז, אהבה בשחקים. GettyImages
קיבל השראה ולמד טיס. קרוז בסרט אהבה בשחקים/GettyImages

6. קרוז לא אוהב מרצ'נדייז ומסרב בתוקף שיונפקו בובות, פסלונים או משחקי וידיאו הנושאים את הדמויות מסרטי האקשן שלו.

7. קרוז הוא אחד השחקנים האמיצים בהוליווד, ומבצע את מרבית הפעלולים המסוכנים בעצמו. מי שרוצה להתרשם איך בגיל 54 קרוז רץ, קופץ ונלחם, יוכל לראות זאת גם בסרטו החדש ועתיר האקשן "המומיה".

8. קרוז גדל והתחנך כקתולי ואפילו חלם להיות כומר כאשר היה ילד. בתיכון השתנה חלומו והוא תכנן להיות מתאבק מקצועי, אולי בגלל שאביו התעלל בו ובמשפחתו נפשית ופיזית, אבל פציעה בברך גרמה לו לפרוש מנבחרת ההאבקות של התיכון בו למד.

9. לקרוז יש חיוך מושלם, נכון? ובכן, זה עלה לו בהרבה כסף, משום שבצעירותו שיניו הקדמיות העליונות היו עקומות. רק כשכוכבו החל לדרוך הוא טיפל בנושא בעזרת שורת ניתוחים שכללו יישור והלבנה.

10. חיידק המשחק דבק בו ב-1980, כששוכנע על ידי מוריו להשתתף במחזמר "ברנשים וחתיכות" שהוצג בתיכון בו למד. קרוז גילם את דמותו של נתן דטרויט, שבסרט משנת 1955 גולם על ידי פרנק סינטרה.

ענו על חידון "המומיה" ואולי תזכו בזוג כרטיסים מתנה ללהיט של הקיץ

וואלה! NEWS בשיתוף גלובוס מקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully