וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב: "מה שווה התאגיד אם לא מושמעת בו מוזיקה ישראלית?"

3.7.2017 / 12:26

"תאגיד הממומן במאות מיליונים מהקופה הציבורית לא נותן ביטוי משמעותי ליצירה הישראלית", אומרת שרת התרבות בתגובה לבדיקת וואלה! תרבות שחשפה ירידה דרמטית בהשמעות מוזיקה ישראלית ב-88fm בזמן התאגיד. "זה לא רדיו ישראלי, זה הכל חוץ מ'כאן'"

שרת התרבות מירי רגב מעבירה ביקורת על השחקנית גילה אלמגור בתוכניתו של יעקב איילון "וואלה! TALK" בוואלה! NEWS. מערכת וואלה!
שרת התרבות מירי רגב/מערכת וואלה!

"מה שווה התאגיד הישראלי אם לא מושמעת בו מוזיקה ישראלית?", תהתה שרת התרבות מירי רגב בתגובה לבדיקת וואלה! תרבות שחשפה כי חלה ירידה דרסטית בכמות ההשמעות של מוזיקה ישראלית ב-88fm מאז שהחלו שידורי כאן. "אשר יגורנו בא לנו", הוסיפה רגב. "תאגיד הממומן במאות מיליוני שקלים מהקופה הציבורית של החברה הישראלית, לא נותן ביטוי משמעותי ליצירה הישראלית. כשהוא עושה זאת לעיתים רחוקות, הפלייליסט מורכב מקול אחד מרכזי. זה לא רדיו ישראלי, זה הכל חוץ מ'כאן'".

על רקע המחאה הציבורית על השינויים בתחנת 88fm, בדקה וואלה! תרבות בשיתוף עם חברת מדיה פורסט את רשימות 100 השירים המושמעים ביותר, שכללו גם את דירוגם וגם את כמות ההשמעה של כל שיר, וגם את 100 האמנים המושמעים ביותר בתחנות "כאן גימל" ו"כאן 88", בתקופה שבין 15 במאי (תחילת שידורי התאגיד) ועד 25 ביוני, בין השעות 6:00 בבוקר ל-20:00. את הנתונים האלה השווינו לנתונים שקיבלנו על ההשמעות בתקופה מקבילה ב-2016, ב-88fm וברשת ג' תחת רשות השידור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנתון הבולט ביותר הוא ההידרדרות בכמות ההשמעות של המוזיקה הישראלית ב"כאן 88". מבדיקת כמויות ההשמעה של כל 100 השירים המושמעים ביותר בתחנה, נרשמו 101 השמעות לשירים של מוזיקאים ישראלים, המהוות 13% בלבד מכלל ההשמעות שנדגמו. שירים מחו"ל מהווים רוב מוחץ – 652 השמעות שהן 87%; ולשם השוואה, מבדיקת כמויות ההשמעה של 100 השירים המושמעים ביותר שנה קודם לכן, התגלתה תמונה שונה באופן קיצוני: 311 השמעות למוזיקה ישראלית המהוות רוב של 56% לעומת 44% למוזיקה הלועזית. כיום קיימת עדיפות מובהקת למוזיקה לועזית - זאת למרות שמדובר בשידור ציבורי שאמור לתמוך ביצירה הישראלית.

בנוסף, העלתה הבדיקה כי חלה צניחה דרמטית בכמות השירים החדשים (ישראלים ולועזיים) המושמעים ב-88fm בהשוואה בין התחנה החדשה לישנה. עוד עולה מהנתונים כי ניתן דגש רב על להיטים ופחות על מוזיקה אלטרנטיבית. ומה קורה בפלייליסטים של רשת ג'? שם דווקא זיהינו עלייה בכמות ההשמעות של שירי פופ ים תיכוני, על רקע הדרה ארוכת שנים של הז'אנר ברדיו הארצי, עם זאת רובם אמנים וותיקים של הז'אנר המסתלסל.

מתאגיד כאן נמסר בתגובה: "הרדיו של כאן בהרצה משלב מוזיקה ישראלית, בינלאומית, קלאסיקות ומוזיקה חדשה ומעניק במה לכל הז'אנרים והזרמים. תקופת ההרצה, כשמה כן היא, והמינונים של מוזיקה ישראלית ומוזיקה חדשה יעלו, גם בכאן 88 וגם בכאן גימל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully