וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היקף הפריצה הדרמטית ל-HBO נחשף: כמות מידע גדולה פי 7 מזו שנגנבה מסוני

3.8.2017 / 11:30

ענקית הכבלים ורשויות החוק בארה"ב ממשיכים בחקירת הפריצה למחשביה בשבוע שעבר. על פי עדויות מומחים, היקף המידע שנגנב נאמד ב-1.5 טרהבייט של מסמכים פנימיים, ועשוי להכיל גם קבצי וידאו ואודיו. מנכ"ל HBO עדכן את עובדי הרשת כי אין אינדיקציה לפריצה לשרת הדוא"ל

בניין טיים וורנר. AP
מטה Time Warner/AP

יותר משבוע חלף מאז מתקפת הסייבר על שרתי HBO, וככל שהימים חולפים מתבררת חומרת הנזק שגרמה לרשת. כזכור, בתחילת השבוע דיווחו האקרים ברשת כי הצליחו לפרוץ לרשת המחשבים של הרשת, ולחלץ מתוכה מידע רב. באימייל שנשלח אל מערכות האתרים המובילים בארה"ב נכתב: "שלום למין האנושי. ההדלפה הגדולה ביותר בתולדות המרחב הקיברנטי מתרחשת. מה שמה? שכחתי לספר. זאת HBO ו'משחקי הכס'!!! אתם בני מזל להיות החלוצים והעדים הראשונים ולהוריד את הפריצה. תיהנו והפיצו את הבשורה. מי שיפיץ אותה היטב יזכה לריאיון. HBO נופלת".

ביום שני אישרה HBO רשמית כי נפלה קורבן למתקפה, שהתבטאה באובדן של מידע קנייני. איום הפצת התכנים התממש כעבור יממה, כשהתסריט המלא של הפרק הרביעי בעונה 7 של "משחקי הכס" (שישודר רק ביום שני לפנות בוקר, שעון ישראל) דלף לרשת, ובמקביל אליו גם שני פרקים שטרם שודרו של "בולרז", פרק עתידי של "לא בטוחה", שני פרקים עתידיים של "חדר 104" ושני פרקים עתידיים של הסדרה "Barry" בכיכובו של ביל היידר, המיועדת לעלות לשידור רק ב-2018. הפרקים הומרו במהרה לקבצי טורנט, ועל פי ההערכות שותפו כבר מיליוני פעמים. בנוסף לאלה פרסמו ההאקרים שלושה קבצי ענק תחת הכותרת "HBO נופלת"', ובהם עשויים להתגלות פרטים נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם ההאקרים מחזיקים בפרקים עתידיים נוספים? מתוך העונה השביעית של "משחקי הכס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כעת, כאמור, מתברר שהיקף הפריצה והטיפול בה משמעותיים ומורכבים הרבה יותר משנדמה היה בתחילה. על פי דיווח בהוליווד ריפורטר, מומחי אבטחה מעריכים את היקף המידע שנגנב ב-1.5 טרהבייט. לשם השוואה, מדובר בכמות מידע גדולה פי 7 מזו שנגנבה ממחשבי אולפני סוני ב-2014. הפריצה ההיא, שבוצעה על ידי האקרים מצפון קוריאה, הובילה לחשיפת מוקדמת של סרטים חדשים ותוכניות עתידיות של האולפנים וגרמה לפגיעה כלכלית קשה, אבל הפגיעה המשמעותית באמת נבעה מפרסום של תכני דואר אלקטרוני פנימיים - בהם נחשף בין היתר לגלוג על חשבונם של טאלנטים מובילים בהוליווד - שבעקבותיהם אולצה נשיאת האולפנים, איימי פסקל, להתפטר מתפקידה.

ככל הנראה כתוצאה מהפקת לקחים בעקבות אותה פריצה, סוכני ה-FBI מעורבים כבר בשלב זה בחקירת המקרה. פרטים ראשונים מתוכה מעלים כי הפריצה הייתה מורכבת, ונעשתה במקביל ממספר רב של נקודות תורפה במערכת. בנוסף, ובניגוד לפריצות רבות מסוגים אלה, לא פורסמה כל דרישה לכופר עבור אי פרסום המידע. כך שבשלב זה אין לראשי הרשת ולרשויות הביטחון את האפשרות לנהל מו"מ עם הפורצים. מומחה אבטחה שהתראיין להוליווד ריפורטר טען כי קשה להאמין שפריצה בסדר גודל כזה אינה כוללת קבצי וידאו ואודיו. "זה יהיה מעניין ומצמרר עבור HBO וחברת האם שלה, טיים וורנר, לגלות מה ייחשף בסופו של דבר". אפשרות נוספת היא שעיקר המידע כולל מסמכים פיננסיים, פרטים של אנשי קשר ומידע עסקי רגיש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד אחת מנפגעות הפריצה. מתוך "לא בטוחה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל HBO, ריצ'רד פלפלר, כתב בהודעה שנשלח לעובדי החברה כי "איננו מאמינים שמערכת האימייל שלנו בכללותה נפגעה. יחד עם זאת, הבדיקה הפלילית עדיין נמשכת". בנוסף, וגם הפעם כלקח מפרשת סוני, שכרה החברה את שירותיה של חברת אבטחה שסורקת את הרשת בחיפוש אחר התכנים הגנובים ופועלת להסרתו המיידית. החברה שיגרה גם צו להגנת זכויות דיגיטליות, שדורש מחברת הענק להסיר ממנוע החיפוש שלה אזכורים להדלפות. במכתב ציינה החברה כי "אלפי מסמכים פנימיים של HBO נגנבו".

בנוסף לחששות מאובדן מידע ותוכן בו הושקעו מיליוני דולרים, הפריצה הגיעה בתזמון רע עבור HBO. בימים אלה עומדת הרשת במוקד עסקת ענק, במסגרתה צפויה טיים וורנר להימכר לענקית התקשורת AT&T. הפרסום על העסקה הגיע באוקטובר האחרון והיא נאמדת ב-85 מיליארד דולר. בשלב זה לא ברור אם לתוצאות הפריצה יהיו השלכות על המשך קיומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully