וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסני מוציאה את כל תכניה מנטפליקס; תקים שירות סטרימינג ייעודי

9.8.2017 / 9:14

ענקית הבידור הכריזה על סיום השותפות עם שירות הסטרימינג המוביל, ועל הקמת שירות ייעודי משלה. התכנים שיוצאו מנטפליקס כוללים גם את סרטי מארוול, פיקסאר ו"מלחמת הכוכבים". בנוסף, תקים החברה שירות סטרימינג לשידורי הספורט של רשת ESPN

לשבור את הקרח. פורום פילם,
להתראות נטפליקס, ניפרד כידידים. מתוך "לשבור את הקרח"/פורום פילם

בהכרזה דרמטית שצפויה להכות גלים בעולם התוכן כפי שאנחנו מכירים אותו, הכריזה אתמול (שלישי) דיסני על כוונתה לסיים את הסכם שיתוף הפעולה עם נטפליקס, ולהוציא את כל תכניה משירות הסטרימינג המוביל. באותה הכרזה חשפה ענקית הבידור העולמית תוכניות להקמת שירות סטרימינג ייעודי משלה, החל מ-2019. כל הסרטים והסדרות שיופקו על ידי האולפנים החל משנה זו ואילך, יהיו זמינים לצפייה בשירות זה בלבד.

המשמעות של המהלך הזה נרחבת הרבה יותר ממה שנראה בתחילה. סרטי האנימציה האהובים והמצליחים של החברה (כמו "לשבור את הקרח") היו נכס חשוב עבור נטפליקס, אלא שדיסני היא גם הבעלים של אולפני פיקסאר, לוקאס פילם ומארוול. המשמעות היא שגם סרטי "מלחמת הכוכבים" ו"אינדיאנה ג'ונס", כמו גם מרבית סרטי הגיבורים המצליחים של העשור האחרון, ייגרעו מחשבונותיהם של מנויי נטפליקס. הדברים נכונים כמובן גם לשירותי סטרימינג אחרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוברים לבית חדש. מתוך "הנוקמים: עידן אולטרון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיסני הודיעה בנוסף על רכישה של 42 אחוזים ממניות בחברת BANTech (שיהפכו אותה לבעלת השליטה), המתמחה בהקמת שירותי סטרימינג ומנהלת כיום את אלו של רשת HBO ושל ליגת הפוטבול, הבייסבול, ההוקי וההיאבקות האמריקאיות. עלות העסקה מוערכת ב-1.58 מיליארד דולר. "הרכישה וההקמה של שירות ה'ישירות ללקוח' שלנו מסמלת אסטרטגיית צמיחה חדשה עבור החברה, כזו שתנצל את ההזדמנות העצומה הטמונה בטכנולוגיה שיכולה לחזק את המותגים הנפלאים שלנו", נכתב בהודעה מטעם מנכ"ל החברה, בוב איגר.

כאן לא נגמרות הבשורות, שכן דיסני מחזיקה גם בבעלות על ענקית שידורי הספורט ESPN. החברה הודיעה כי בכוונתה להשיק שירות ספורט-סטרימינג ייעודי כבר בתחילת 2018. במסגרת השירות יוצעו למנויים כעשרת אלפים שידורים ישירים מליגות הבייסבול, ההוקי וליגת הכדורגל האמריקאית, כמו גם מטורנירי הגראנד סלאם של סבב הטניס העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully