וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהיה חם, מכל הבחינות: פסטיבל ונציה יוצא היום לדרך

אבנר שביט, ונציה

30.8.2017 / 0:44

השמש קופחת, האבטחה ההדוקה והנציגות הישראלית חסרת תקדים. פסטיבל ונציה, מהיוקרתיים בעולם הקולנוע, יוצא היום לדרך. מה אומרים ההימורים על סיכוייו של "פוקסטרוט"?

יח"צ - חד פעמי

(בסרטון: הטריילר של "פוקסטרוט", באדיבות קולנוע לב)

תחת אבטחה כבדה מן הרגיל ובחום אימים, ייצא היום (רביעי) לדרך פסטיבל הסרטים בוונציה, מאירועי הקולנוע הוותיקים, היוקרתיים והחשובים בעולם.

את הפסטיבל תפתח הפרמיירה העולמית של "Downsizing", סרטו של אלכסנדר פיין, מי שהיה אחראי בעבר ל"דרכים צדדיות" ו"היורשים", בין השאר. בסאטירה החברתית הזו מככב מאט דיימון, ובהמשך השבוע יצעדו כאן על השטיחים האדומים גם ג'ורג' קלוני, ג'ניפר לורנס, הלן מירן, קירסטן דאנסט ורבים אחרים.

מנקודת מבט מקומית, לא פחות מארבעה סרטים תוצרת הארץ יוקרנו בפסטיבל. הראשון שבהם, "געגוע" של שבי גביזון, יוצג כבר היום. בשבת תגיע הבכורה העולמית של "פוקסטרוט", סרטו של שמוליק מעוז שנהיה שנוי במחלוקת עוד לפני הפרמיירה שלו. עוד יוצגו גם "העדות" של עמיחי גרינברג בכיכובו של אורי פפר ו"הבן דוד" של צחי גראד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגל ישראל בלב הפסטיבל, לא רחוק מהדגל האיראני/מערכת וואלה!, צילום מסך

לקראת פתיחת החגיגה בוונציה, ומיקם אותו שלישי בטבלת הפייבוריטים לזכייה. מקדימים אותו שני דוקואים: "Human Flow" של האמן אי וייוויי, על סוגיית ההגירה העולמית, ו"אקס ליבריס" של פרדריק וייסמן הוותיק.

כוכב "פוקסטרוט" ליאור אשכנזי, ניצב אף הוא במקום השלישי ברשימת הפייבוריטים בקטגוריית השחקן הראשי הטוב ביותר.

יש להזכיר כי בשנים האחרונות, ונציה לא פעם חייכה לקולנוע הישראלי: "לבנון", סרטו הראשון של מעוז, זכה באריה הזהב, הפרס החשוב בפסטיבל, והדס ירון, כוכבת "למלא את החלל", בפרס השחקנית הראשית. כעת נותר לחכות לסיום הפסטיבל, בשבת, 9 בספטמבר, כדי לראות אם גם הפעם לנציגות הכחולה-לבנה תהיה סיבה לעמוד על הגונדולות ולזמר שירי ניצחון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דו קיום - כרזת "פוקסטרוט" ליד זו של הסרט על אום כולתום/מערכת וואלה!, צילום מסך
פסטיבל ונציה 2017. AP
הכנות אחרונות בוונציה/AP
פוקסטרוט. גיורא ביח,
אחד השחקנים המדוברים בפסטיבל. ליאור אשכנזי מתוך "פוקסטרוט"/גיורא ביח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully