וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גיבור רק בדיבורים": אביב גפן נגד אביגדור ליברמן

24.1.2018 / 20:04

יממה לאחר הסערה בעקבות הנחיית שר הביטחון לא לנגן את שיריו של אביו בגלי צה"ל, תוקף אותו אביב גפן בחריפות בחשבון הפייסבוק שלו: "כל זמן שאתה שר הבטחון אז הנייה והשירים של אבא יכולים לישון בשקט"

צילום: מאצ'י הוף, עריכת וידאו: ניר חן

יממה לאחר הסערה שפרצה בעקבות ההשוואה של יהונתן גפן בין עהד תמימי לאנה פרנק וההנחייה של אביגדור ליברמן לא לנגן בעקבות כך את שיריו בגלי צה"ל או לראיין אותו, גם בנו של היוצר, אביב גפן, מצטרף לקלחת ומפרסם דברים חריפים נגד שר הביטחון. זאת, בגילוי דעת בו הוא מבקר את ההחלטה השנויה במחלוקת, מאזכר את הייחוס המשפחתי שלו ושל אביב ואת הקשר שלהם למשה דיין, שולח עקיצה גם לעבר מירי רגב ולעבר חברי כנסת לשעבר של ישראל ביתנו, ומשתמש גם בשיעור מן ההיסטוריה של התרבות הרוסית.

בפוסט שפרסם בפייסבוק שלו, כותב גפן ג'וניור את הדברים הבאים: "אני בטוח שלא קל לך וליבי איתך, התחלת לרדוף אחרי כבשים אבל גם להם הפסדת. כל זמן שאתה שר הבטחון אז הנייה והשירים של אבא יכולים לישון בשקט.

אביב גפן. רונן פדידה,
לא שותק. אביב גפן/רונן פדידה

"כשהסקרים שלך צונחים והפאניקה עולה וכשהאג'נדה החילונית שלך נופלת בין כסאות חוק המרכולים וכשמעל הכל התדמית המאיימת שלך שעזרה לך לפרוץ בהתחלה לא מחזיקה בעידן הטראמפיזם והפכה את כושר ההרתעה שלך למיושנת רכה ורופסת. משפחתי כוללת שר בטחון אחד, שראה את בטחון ישראל למרחקים ארוכים רק עם עין אחת וניצח את ארצות ערב. הוא נחשב לגיבור בזמן שאתה גיבור רק בדיבורים וכשזה מגיע למעשים אז הדבר היחיד שהצלחת לעשות זה להיות מורשע בהכאת ילד ,שזה אגב הדבר הכי קרוב לצל"ש שהגעת.(אין צורך בכפיים מירי).

"במקום להלחם בהדתה אתה נלחם בשירים, כשבניגוד למפלגות חרדיות שירים לא מרביצים חזרה.

"ישראל היא גם ביתנו וזה לא רק הבית שלך,של סטס ופאינה אז תפסיקו לפרק את הפאנלים בחדר מדרגות ולקחת הביתה.

"אפשר להתווכח על ניסוחים מוצלחים יותר או פחות אבל עדיין גם אם זו המנה הכי פחות טעימה היא נמצאת בתפריט של הדמוקרטיה בשני הצדדים.

"מלבד זה שאבא היה קצין בצנחנים הוא גם משורר וסאטיריקן, כן אביגדור יש אשכרה כזאת עבודה לבקר ולעקוץ את המקום שאתה חי בו, בישראל זה (עדיין) נקרא "חופש הביטוי" או כמו שאתה קורא לזה או יותר נכון 'מספין' את זה ל'עוכר ישראל'.

"חובתנו לשמור ולשמר את זכות המחאה גם אם היא לא עולה בקנה אחד עם הדעה האישית שלנו.

"השירים של ויקטור צוי וויסוצקי ניצחו משטרים אפלים למרות שהוחרמו. אמנים כפי שאתה יודע זה קצת כמו שרי הבטחון של המילים ואנחנו שומרים שלא יחפרו לנו מנהרות חשוכות של חרמות ושתיקה".

עוד באותו נושא

היועמ"ש נגד ליברמן בסערת גלי צה"ל: הנחייתי בעניין גפן - מחייבת

לכתבה המלאה

הפוסט המלא של גפן

כזכור, שלשום פרסם גפן בחשבון האינסטגרם שלו פוסט בו כתב על הנערה עהד תמימי. הוא התייחס בדבריו למניעים שהיו עלולים להביא אותה לסטור לקצין, והשווה אותה לגיבורות היסטוריות יהודיות, כמו חנה סנש ואנה פרנק. בעקבות זאת, שר הביטחון הורה שלא להשמיע את שיריו או לראיין אותו, והצהיר: "מדינת ישראל לא תיתן במה לאדם שמשווה בין ילדה שנספתה בשואה ולוחמת גיבורה שנלחמה במשטר הנאצי, לעהד תמימי הפרחחית שתקפה חייל...רדיפת הכותרות של גפן מחליאה ומקוממת. הבמה הראויה לדברי ההבל של גפן היא שידורי אל-מנאר של החיזבאללה". עם זאת, היועץ המשפטי לממשלה הבהיר כי אין לשר סמכות חוקית להתערב בתכנים המשודרים בתחנה, ואכן שיריו של גפן ממשיכים להתנגן בה בינתיים.

עוד לפני אביב גפן, גם אחותו שירה הגיבה על הנחיית ליברמן ופרסמה אתמול שיר בו כתבה בין השאר: "שר הביטחון שומר על ארץ ישראל מפני טקסטים שהוא לא מבין, כי מה שלא מובן מסוכן...שר הביטחון שומר על החיילים בשירים שלא ייפגעו ושכבודם לא יירמס. הוא לא יהסס לשלוח אותם לשטחים הכבושים לשמור על מתנחלים, למות במלחמות אבל לעולם לעולם לעולם לא יפקיר חייל בשיר, זה קו אדום שאסור לעבור".

התפתחות נוספת בפרשה אירעה היום לאחר שגם גידי גוב ביקר את הצעד של ליברמן בתוכנית שלו ברדיו תל אביב, תוך שהוא לועג למוצאו של השר. הוא כבר הספיק להתנצל על כך, אך חברי כנסת בישראל ביתנו בכל זאת דרשו מן התחנה להשעות אותו ואף קראו לפתוח נגדו בחקירה פלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully