וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהורם גאון: "עד מדינה הוא מלשן, איש קריות, וקודם כל עבריין"

23.2.2018 / 20:05

הזמר וחתן פרס ישראל התייחס בתכניתו בגלי צה"ל למושג עד המדינה, בעקבות הפיכת שלמה פילבר לעד מדינה בחקירות נתניהו. הוא הגדיר את עד המדינה כ"מלשן", "איש קריות" ו"קודם כל עבריין" וציטט גם מתפילת שמונה עשרה שבה נאמר "למלשינים אל תהיי תקווה"

יהורם גאון מתראיין באולפן וואלה! NEWS. ניב אהרונסון
יהורם גאון/ניב אהרונסון

הזמר, השחקן וחתן פרס ישראל יהורם גאון התייחס היום (שישי) בתכניתו "גאון ברדיו" בגלי צה"ל למושג עד המדינה, בעקבות הפיכתו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, לעד מדינה בחקירות נתניהו. גאון הגדיר את עד המדינה כ"מלשן" ו"איש קריות", הדגיש את היות עד המדינה "קודם כל עבריין" וציטט גם מתפילת שמונה עשרה שבה נאמר "למלשינים אל תהיי תקווה". עוד אמר גאון: "מלשן מוכר את הקרובים לו ביותר כדי למלט את עצמו, וזה די מבחיל". דבריו נאמרו לאחר שבשבוע שעבר, בעקבות המלצות המשטרה להעמיד את ראש הממשלה נתניהו, אמר יו"ר הקואליציה דוד אמסלם על ח"כ יאיר לפיד "אתה מלשן עלוב", אמירה עליה קיבל ביקורות שליליות רבות.

אלו הדברים שאמר גאון בתכניתו:

"עד מדינה, שזה בסך הכל וקודם כל עבריין, אבל שהיה עד אמש בן בית, איש אמון, חבר טוב, איש שניתן עליו לסמוך, רע, קרוב מאוד לאיש שמינה אותו ושהיה כל העת ובכל הסיטואציה בחברתו הצמודה. והנה פתאום ריח של ליזול, של תא כלא, הופך אותו למלשן, לאיש קריות, בלי להיכנס לפרטי הברית החדשה, כי די לנו בברית שלנו, הישנה, ששם נאמר עליו בתפילת שמונה עשרה ש'למלשינים אל תהיי תקווה'. וזו ברכה שנתווספה לתפילת שמונה עשרה (...) מלשן הוא מן הכינויים הנוראיים ביותר שיש לנו בסולם הערכים האנושי שלנו, הוא פשוט מוכר את הקרובים לו ביותר כדי למלט את עצמו, וזה די... די מבחיל למען האמת".

רגב בסיור ביריד שבוע הספר בכיכר רבין בתל אביב. ראובן קסטרו
יהורם גאון ושרת התרבות מירי רגב בשבוע הספר/ראובן קסטרו

עם זאת, גאון השמיע גם הסתייגות מסויימת מדבריו. "כאן יכולתי לסיים את דעתי על עד המדינה המלשן המביא תופינים לא בהכרח נכונים לחוקריו, כדי להקל ולמלט את עצמו מגורל של אסורים. רק שלעתים הסיטואציה היא שונה. בבית ספר, למשל, מתעללים בתלמיד, חבריו התלמידים, ואף תלמיד אינו פוצה פה כדי לא להיקרא מלשן. זה נורא. אדם עד לפשע אמיתי, והוא נמנע מלספר עליו למשטרה כדי לא להיות מלשן. מה על המקרים האלה? מה על המקרים שעדותו של המלשין במקרה הזה היתה כל כך מסייעת? ובמקרים רבים כידוע לנו מהעיתון עוולה במשרד ממשלתי שמישהו הלשין עליה כביכול ומסר את פרטיה הפך למנודה ובעל אות מלשן? כך שהביטוי שנוי במחלוקת ותלויי מי הלשין כדי לטהר את החברה ולמלטה ממעשי עוולה, ומי שהלשין והבאיש את החברה מריח מצחין כדי למלט רק את עצמו".

דבריו עוררו כעסים ברשתות החברתיות. בין המוחים כנגד דבריו בגלי צה"ל גם שניים ממגישי התחנה בעבר. המגיש לשעבר יואב גלזנר, כתב בעמוד הפייסבוק של גלגלצ: "האם התחנה נותנת את ידה לעבירה פלילית של הטרדת עד? אשמח לשמוע ממישהו עם סמכות עריכתית ניהולית". והמגיש והעורך המוזיקלי שעבד בתחנה, לירון תאני, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "איזה יופי! יהורם גאון קרא עכשיו לשלמה פילבר איש קריות, שקרן ומלשן. מגניב בגלצ", ובהמשך הוסיף "במו אוזני שמעתי. הן הזדקרו למשמע ההשוואות שהוא ערך. שלא לדבר על אייטם לפני כן, שבו הוא הציע שלא להאזין לחדשות כדי לא לשמוע על חקירות ראש הממשלה".

גלי צה"ל בחרה שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully