וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התנהלות חובבנית": הרכב הבנות פוסי ריוט ביטל את הופעתו בישראל

8.4.2018 / 9:40

בוטלה הופעת הרכב הפאנק-רוק הרוסי פוסי ריוט בישראל. מקורב להפקה לוואלה! תרבות: "הסיבה - התנהלות חובבנית של מפיק רוסי, שלא עמד בהסכמים שחתם. לאחר שנחתם מול הלהקה הסכם, הם ניסו לדרוש יותר כסף פתאום". שתי חברות ההרכב בכל זאת יגיעו לאירוע ספרות בי-ם כמתוכנן

פוסי ריוט. Alexander Sofeev,
פוסי ריוט/Alexander Sofeev

בוטלה הופעת הרכב הפאנק-רוק הרוסי פוסי ריוט בישראל, שתוכננה להתקיים ב-16 במאי במועדון בארבי בתל אביב, כך הודיעה הלהקה בדף הטוויטר שלה.

הרכב הבנות לא פירט בטוויטר מה הסיבה לביטול. עם זאת, מקורב להפקה מתאר את הרקע לביטול: "מדובר בהתנהלות חובבנית של מפיק רוסי, שלא עמד בהסכמים שחתם. לאחר שנחתם מול הלהקה הסכם, הם ניסו לדרוש יותר כסף פתאום. זה לא עובד ככה בישראל. מטעם הלהקה נאמר להפקה בארץ 'תקשיב, יש לנו לחץ מה-BDS, אבל אם תביא לנו יותר כסף אז לא יהיה לנו יותר לחץ'. אז המפיק הישראלי לא רצה לעבוד איתם. אחרי שחתמו חוזה עם מפיק אחד, והמפיק כבר התחיל למכור, שולחים הודעות למפיקים אחרים וביקשו הצעה. הלהקה התנהלה כמו במדינת עולם שלישית".

מורן פז, מנהלת יחסי הציבור של ההפקה בישראל, מסרה בתגובה: "המניע אכן אינו פוליטי, צר לנו שהלהקה בחרה לבטל בדרך שאינה מכבדת את מעריציה שרכשו כרטיסים".

חרף הביטול יגיעו חברות ההרכב לפתוח את פסטיבל הסופרים הבינלאומי, שייערך במשכנות שאננים בירושלים בין ה-8 ל-11 במאי. מאשה אליוקינה ואולגה בוריסובה יקיימו הופעה מיוחדת באירוע בשם "מרד הסופרים", ואליוקינה, שספרה "Riot Days" מתאר את ימיה בכלא, תקיים כמתוכנן שיחה בפסטיבל עם חברת הכנסת מרב מיכאלי.

פוסי ריוט, שהוקמה במוסקבה ב-2011, היא להקת פאנק מחאתית פמיניסטית. חברות הלהקה משלבות בין הופעות גרילה למיצגים אמנותיים פרובוקטיביים, שהפכו ויראליים ברחבי הרשת וזכו לכותרות ברחבי העולם. עם מילים שמכוונות הישר לנושאי הליבה המוסריים והפוליטיים שמטלטלים את העולם, בנות פוסי ריוט נוגעות בנקודות כמו קידום זכויות להט"ב, מעמד האישה והתנגדות למשטר הרוסי ולפוטין, אותו הן מחשיבות כדיקטטור. הבנות סומנו כעושות צרות ע"י המשטר ונכנסו לכלא הרוסי באשמת "חוליגניות" אחרי שקיימו מופע גרילה מחאתי בכנסייה אורתודוכסית, כמחאה על קשרים בין מנהיגי הכנסייה לפוטין במהלך מערכת בחירות.

משפטיהן של חברות הלהקה גררו תגובות, תשומת לב וביקורות מכל רחבי העולם, והתערבות של קבוצות זכויות אדם שהתנגדה נחרצות לשפיטתן על זכותן להביע את דעתן. הן צפו את זכייתו של טראמפ במרוץ לנשיאות ושבועיים לפני הבחירות הוציאו את הלהיט הביקורתי "Make America Great Again", שמנבא הנחלה של ערכים דרך שיימינג ואלימות.

  • עוד באותו נושא:
  • פוסי ריוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully