וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני לא גימיק, לא חולפת, אני כאן כדי להישאר"

12.5.2019 / 16:33

שנה לאחר זכייתה באירוויזיון, מוציאה נטע ברזילי סינגל חדש ובראיון לוואלה! תרבות מספרת על "המחשבות המסרסות והמשתקות", על התחושה שהאמריקאים לא מבינים אותה, ומבהירה ש"האירוויזיון הוא לא העברת כתר כמו מלכת היופי. אני לא גימיק, לא חולפת, אני כאן כדי להשאר". צפו

שגיא בן נון מראיין את נטע ברזילי לרגל הוצאת הסינגל "Nana banana"/מראיין: שגיא בן נון, צלם: דייב שחר, עריכה: ניר חן

המחשבה הראשונה היתה שזה קצת משונה שאנשיה של נטע ברזילי בחרו לקיים מסיבת עיתונאים לרגל צאת הסינגל החדש שלה, "Nana banana" שמו, בדיוק באותו יום ובאותה שעה שבו קובי מרימי קיים מסיבת עיתונאים, לאחר סבב החזרות השני שלו לאירווויזיון, מה שגונב קצת פוקוס למרימי. אבל המחשבה השנייה קיבלה זאת בהבנה, שהרי בדיוק היום לפני שנה ניצחה ברזילי באירוויזיון, ובזכותה הוא יתקיים השבוע בתל אביב, כפרה עליה. באירוע בזאפה הופיעה ברזילי לראשונה עם השיר שיצרה עם שותפה הוותיק סתיו בגר ועם נתן גושן. תפסנו אותה לשיחה, שתוכלו לראות במלואה בסרטון מעל.

אמרת שהשיר החדש מסכם את השנה המטורפת שעברה עליך. על אילו רגעים טעונים מהשנה האחרונה אנחנו לא יודעים?

"יש כל כך הרבה רגעים של פחד. פחד להוציא, פחד לשחרר, פחד ממה יהיה. כששחררנו את 'באסה סבבה' כמעט התעלפתי, פעם ראשונה שאני מוציאה שיר שלי, איך הוא יתקבל? נורא נורא מוזר, קרנפים, קליפ במיליון שקל. מי בכלל נתן לך?! מי את שתעשי כזה קליפ?! כאילו מה נראה לך?! 'ננה בננה'. מה נראה לך שאת עושה, שאת מוציאה שיר שלא מתאים למעריצי האירוויזיון?! כל הזמן השאלות האלה מסרסות אותך ומשתקות אותך, וגורמות לך לרצות להישאר בבועה. התשובה לזה בעצם היא השיר. כי בעצם אם אני לא אגיד 'Nana Banana, I do what I wanna', אני לא אהיה אמן מעניין. אם אני לא אלך לפי התנאים שלי, לא שווה שיקשיבו לי בכלל. אני צריכה בסופו של דבר להסתכל על עצמי במראה ולתת לעצמי דין וחשבון".

בשיר החדש, בניגוד לקודמים, אין מילה אחת בעברית. זה מעיד על כך שאת שואפת להתמקד בקריירה בינלאומית, או שיש סיכוי שתוציאי שיר בעברית?

"'ננה בננה' זאת אמירה ישראלית. כמו ש'באסה סבבה' זה סלנג ערבי, אבל ביטוי שגור בישראל. בעיניי אי אפשר להוציא ממני את הישראלית. אתה יכול להגיד שאין מילה אחת בעברית, אבל עדיין יש אלמנט מזרחי ויש את ישראל בשיר הזה. אתה לא יכול להגיד שזה לא שיר של נטע, ושזה לא שיר ישראלי. לגביי השוק הבינלאומי - אני לא פוסלת כלום. אני אמן שהדרך שלו כל הזמן משתנה וכל הזמן דינמית, הגלגלים מסתובבים וקורים דברים. אני לא שולטת בשום דבר. אם יקרה, יקרה".

נטע ברזילי במסיבת עיתונאים עם צאת השיר "Nana banana". אור גפן,
נטע ברזילי במסיבת העיתונאים/אור גפן

נסעת לארצות הברית לעבוד עם הכותב הבינלאומי הידוע סאם הולנדר. מדוע הניסיון ליצור איתו שיר לא צלח? והאם העבודה שיצרת את השיר החדש עם ישראלים - סתיו בגר ונתן גושן - מעידה שהתדרים הכי חזקים הם בין ישראלים, כפי שהיה מי שאמר בסביבת היוצרים?

"יכול להיות שיהיה שיתוף פעולה בהמשך. אתה יודע, אתה נוסע, עושה שני סשנים. בארץ אני עושה עשרות סשנים עם אנשים, ורק מאחד יוצא משהו. הסיכוי שייצא משהו ממפגש אחד או שניים עם בנאדם הוא קלוש. ובוא, לא כל דבר שהאמנים הבינלאומיים האלה עושים הוא כביכול זהב. זה הכל מאוד מאוד תלוי בחיבור. אין ספק שהעבודה שלי מדהימה עם היוצרים הישראלים. עם סתיו הכי כיף לי לעבוד. עם נתן זה וואו. ועם אבשלום זה וואו. זאת זכות מטורפת לעבוד איתם, בתוך האולפן עפים ניצוצות כשאנחנו ביחד, כולם נורא מבינים למה מתכוונים. כשאני באמריקה צריך להביא להם את זה כבר מוכן, כי בסופו של דבר אין להם שום דבר שדומה לך. הם לא באמת יכולים להבין".

דיברת על פחדים. האם אחד מהם הוא חשש לא להיות מתויגת בתדמית של "אקס זוכת אירוויזיון"?

"צריך לא להפסיק לעשות. לא להפסיק ליצור. ולצאת מזה ב-mind. די, אני שמחה שזה נגמר. אני רוצה ליצור דברים שלא תלויים בשום דבר. וזהו. אתה יודע, אתה כותב שירים לאירועים, אתה נמצא מסביב לדבר הזה. בעיניי זה לא להעביר כתר כמו מלכת היופי. זה נמשך, זה מוזיקה, יש לזה חיים, זה לא גימיק, זה לא חולף. אני אמנית יוצרת, אני מתכוונת להישאר אמנית יוצרת, כי זה הדבר היחיד שעושה לי טוב".

קובי מרימי, שקיים מסיבת עיתונאים במקביל אלייך הבוקר, הגיע למקום מאוד נמוך בהימורים עם שירו "Home", שנקטל מאוד בציבור ובתקשורת. כך, למשל, דורון מדלי אמר שלשיר אין סיכוי לזכות.

"אין שום דרך לדעת על שום דבר. שירים הם שירים. אני חושבת שהשיר מאוד מתאים לקובי. אני חושבת שלפצח דנ"א של אמן לוקח המון המון זמן. קובי בסופו של דבר הוא אמן שאין לו שירים בחוץ, ואני חושבת שנורא הולם אותו השיר הזה, המלודיה שלו והקול שלו. זה זורם יפהפה. אני מתה על קובי. ובעיניי אין דרך לדעת מה יקרה על הבמה. אלני פוריירה, המתחרה שלי, הגיעה למקום השני, אחרי שהייתה מקום 27-28 בהימורים עד מאי. את הקליפ שלה אף אחד לא ראה. היו לו איזה 200 אלף צפיות, שבאופן יחסי לאירוויזיון זה כלום. עד היום הקליפ שלה לא נצפה. לעומת זאת, ההופעה שלה נצפית. האירוויזיון הוא חבילה שלמה".

עוד באותו נושא

התפקיד המפתיע של נטע ברזילי בפתיחת גמר האירוויזיון

לכתבה המלאה
נטע ברזילי במסיבת עיתונאים עם צאת השיר "Nana banana". אור גפן,
נטע ברזילי/אור גפן

מי לדעתך מנצח השנה באירוויזיון?

"הפייבוריטים שלי כל הזמן מתחלפים. אני לא אגיד לך מי ינצח, אני אגיד לך את מי אני אוהבת. אני אוהבת את הספרדי, יש לו שיר מגניב, ואני אוהבת את האיטלקי".

הופעת בעולם, זה היה מרשים, אבל מה עם הופעה מלאה שלך בישראל?

"זה חלום. אני עובדת על זה קשה, אני חייבת להגיד. אני רוצה מופע אור קולי, משוגע, שאני אוכל לעמוד על במה, ואנשים לא יבינו בכלל על איזה כוכב הם נמצאים. זה החלום, וזאת המטרה".

נטע ברזילי במסיבת עיתונאים עם צאת השיר "Nana banana". אור גפן,
נטע ברזילי/אור גפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully