וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות פניית האגודה לזכויות האזרח, עיירית אום אל פאחם לא תאפשר הופעת תאמר נאפר

21.8.2019 / 15:21

האגודה לזכויות האזרח הגישה עתירה דחופה נגד עיריית אום אל פאחם כדי שתחזור בה מהחלטה לאסור על תאמר נאפר להופיע בעיר, אך גם זה לא עזר. "על מנת לשמור על שלום הציבור, לא נשנה את ההחלטה", הודיע ראש העיר

ג'נקשן 48.
תאמר נאפר ב"ג'נקשן 48"

סערת תאמר נפאר ממשיכה. כזכור, אתמול בשעות אחר הצהריים התפרסמה הודעה בעמוד הפייסבוק של עיריית אום אל פחם, לפיה ראש העירייה החליט, אחרי התייעצות עם חברי מועצת העירייה, לבטל את הופעתו של הראפר תאמר בסינמטק העירוני ביום חמישי הקרוב. זאת בנימוק שתכניו של המוזיקאי "לא מתיישבים עם המקובל מבחינה דתית, מוסרית, חינוכית ותרבותית בעיר".

בעקבות זאת, הגישה היום (רביעי) האגודה לזכויות האזרח עתירה מנהלית דחופה נגד ראש העירייה, ד"ר סמיר סובחי מחאמיד, ודורשת ממנו לחזור בו מהחלטתו. העתירה הוגשה בשם תושבים מאום אל פחם, המעוניינים בקיום ההופעה, שכל הכרטיסים אליה כבר נמכרו.

בעתירה הדגיש היועץ המשפטי של האגודה לזכויות האזרח, עו"ד דן יקיר, כי ההחלטה לבטל את ההופעה התקבלה בחוסר סמכות, תוך פגיעה קשה בחופש הביטוי האמנותי. לדבריו, לנבחר ציבור אסור להתערב בתוכן האמנותי של יצירות אמנות או של מופעים המועלים במוסדות ציבוריים, במוסדות תרבות הנתמכים בכספי ציבור או במוסדות תרבות פרטיים.

"בארבע השנים האחרונות נשמעו שוב ושוב איומים על חופש הביטוי האמנותי, שכוונו נגד מוסדות תרבות פלסטיניים ונגד הצגות, סרטים ושירים שעסקו בכיבוש ובסוגיות רגישות נוספות", מסר עו"ד יקיר. "שוב ושוב הבהירה המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, כי לשרת התרבות ולראשי רשויות מקומיות אין סמכות להתערב בתוכן האמנותי של היצירה. עגום במיוחד שעיריית אום אל פחם והעומד בראשה הצטרפו לקולות אלה, שמבקשים להטיל צנזורה על תרבות ואמנות".

ראש העיר הספיק כבר להגיב לבקשה, ודחה אותה על הסף - "על מנת לשמור על שלום הציבור ועל המרקם החברתי העדין והמיוחד בעיר, אינני רואה לנכון להיענות לבקשה לקיים את ההופעה", נימק את סירובו. הצעד הבא בפרשה יגיע מחר (חמישי) ב-8:30: דיון דחוף בפני שופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, בטינה טאובר.

  • עוד באותו נושא:
  • תאמר נאפר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully