וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בין הים והנהר": האזינו לשירו החדש של יוני בלוך

עודכן לאחרונה: 14.1.2024 / 15:06

השיר החדש של יוני בלוך וברק פלדמן נוצר על רקע מלחמת עזה, מתוך רצון לבטא מקום רגשי מתעתע בין ייאוש ועצב עמוק לבין התקווה והכמיהה לימים יפים יותר. עטיפת הסינגל היא ציור של אמיר לביא ז"ל, שנפל ב-7 באוקטובר, לאחר שבלוך ביקר בבית הוריו שהראו לו ציורים של אמיר

"בין הים והנהר" הוא שמו של שיר חדש של יוני בלוך, אותו יצר עם ברק פלדמן, בעקבות מלחמת עזה. שם השיר מתכתב עם הסיסמה והביטוי הפוליטי "מהנהר עד לים" ("From the River to the Sea") המתקשר ללאומיות פלסטינית. רבים רואים בסיסמה ביטוי להסתה אנטישמית, והיא משמשת ארגוני טרור כמו חמאס והג'יהאד האסלאמי הפלסטיני. כמובן שבשיר של בלוך ופלדמן האזכור הולך לכיוונים אחרים לגמרי. המוזיקאים מסרו כי רצו לבטא את המקום הרגשי המתעתע בין ייאוש ועצב עמוק לבין התקווה והכמיהה לימים יפים יותר. השיר כולל את השורות: "כמו רוחות תקווה קטנות/ בין הים והנהר/ לא נצליח לשנות הכל/ אז מה נשאר?/ לברך על השתיקה/ שמעבר לגדר/ להרים כוסית ריקה/ לכבוד שלום רחוק/ וימים יפים יותר".

לאורך המלחמה ביקר בלוך חיילים בבסיסים, מפונים ופצועים. בנוסף, גם הגיעו אליו בקשות ממשפחות של נופלים, שהמוזיקה של בלוך הייתה חלק משמעותי בחייהם. באחד הביקורים הגיע לבית של אמיר לביא ז"ל שנפל בשבעה באוקטובר בהגנה על מוצב סופה. מטעמו של בלוך נמסר כי "בשיחה מרגשת בחדרו הפרטי, ההורים הראו את חוברות הציורים שלו, הוא היה אמן בנשמה, צייר וניגן. כשחיפש יוני רעיון לעטיפת הסינגל עלתה המחשבה להשתמש באחד הציורים של אמיר. הוא פנה להורים והם כל כך התרגשו שציור של אמיר יהיה קאוור לשיר של האומן שהוא כל כך אהב. הם שלחו את כל הציורים שלו ומכולם תפס את העין הדיוקן העצמי של אמיר".

האזינו לשיר "בין הים והנהר" (מעל).

יוני בלוך. יונתן בלום,
"שהשמש עוד תידום מעל עזה והים/ שהיא לא תשקע עד שיחזרו כולם". יוני בלוך/יונתן בלום

"בין הים והנהר" / מילים ולחן: יוני בלוך וברק פלדמן

אני לא יודע איך
לסדר את המילים
איך לגעת במקומך
בפצעים שלא רואים
להבטיח לך שזו תהיה המלחמה
הכואבת מכולן והאחרונה

כמו רוחות תקוה קטנות
בין הים והנהר
לא נצליח לשנות הכל
אז מה נשאר?
לברך על השתיקה
שמעבר לגדר
להרים כוסית ריקה
לכבוד שלום רחוק
וימים יפים יותר

אני לא יודע איך
להבטיח שנצא
עצובים פחות מכאן
חזקים יותר מזה
שהשמש עוד תידום מעל עזה והים
שהיא לא תשקע עד שיחזרו כולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully