וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן, תעביר לי ת'צ'ילום

11.1.2001 / 10:12

משה קוטנר על דרכיה הנאלחות של ג'ודי ניר מוזס שלום

אין סמן טוב יותר לעולם אפוקליפטי מקיומה של תוכנית מיסטיקה של ג'ודי ניר מוזס. מוזס, שלידה אפילו עינת ארליך נראית מוארת, היא צארית הסמים המקומית, י"ור אל-סם שטוענת בנימה תאצ'ריסטית ש"גראס הורג".

אלא שג'ודי כבר הוכיחה פעם-פעמיים שטוק שואוז הורגות הרבה יותר. אחרי תוכנית האפטר-פארטי שלה, "ג'וד מורנינג", בה הרבתה לתקוף ולחתוך את דברי מרואייניה, עברה ג'ודי לכהן כגורו ספיריטואלי ב"ג'וד לאק". גורו ג'ודי היא גורו אקלקטי - יש בה קצת ריקי לייק, קצת גליה אלבין, קצת מדור רכילות במקומון וקצת ניו אייג' כיכר המדינה סטיילי.

כדי שנבין את הקונספט הרוחני, באולפן מתארחות שתיים, מרים בנימיני האסטרולוגית, ועוד אחת, קוראת בקלפי פוקר (!). מדי פעם ניר-מוזס מתייעצת עם השתיים בשאלות הרות גורל, כגון מי יזכה בפרס גלובוס הזהב (ג'ודי: "אני מתה על רוברט די נרו!"), ללא ספק חוויה רוחנית שהיא תחליף אולטימטיבי לנסיעה להודו - עולה הרבה פחות, ושורפת לא פחות תאים במוח.

התוכנית האחרונה של "ג'וד לאק" נפתחה עם הזמר יזהר כהן. ג'ודי פותחת בסמול טוק מלא רגישות וטקט: "יזהר, אתה היית כוכב עולה ומצליח, ואז נ-פ-ל-ת... למה נפלת?". כהן בולע רוק, רק כדי להמשיך לשאלה בענייני זוגיות ו"הזוגיות הלא קונוונציונלית" שלו. אולי נעלה גם את אדם לשיחת ועידה. לפחות כהן הצליח לדחוף לפריים את האוסף החדש שלו, אותו "העניק במתנה" לג'ודי בסוף האייטם ("כהן : "רק פעמיים בקריירה שלי הייתי מרוצה ככה ממשהו...", ג'ודי חותכת עניינים: "טוב, תודה רבה ולהתראות").

אחר כך "ג'וד לאק" מפליגה אל עבר האייטם שהכי גיחך את אומת המיסטיקה מאז "אופטימיות קוסמית": לכבוד השנה החדשה נשלחת מרים בנימני למחלקות יולדות בבתי חולים, בהן היא מבשרת לאמהות אפופות שינה, שילדו לפני שעות ספורות בלבד, מי הוא בנם/בתם על פי המפה האסטרולוגית שלהם. הסצינה שבה בנימיני, בעיניים נוצצות וחיוך שושנים, אוחזת בידו של פעוט בן יומו ומתארת להוריו המשתאים את אופיו, עתידו ושאר דברים שרק מיסטיקנים מבינים בהם ("הוא דומה לאבא"), היא לא רק מהמביכות שנראו על מסך, אלא גם שכנעה אותי סופית ש"ג'וד לאק" היא חזית נוספת של "אל-סם" שדואגת להרחיק את הציבור מהנושאים שהתוכנית אמורה לקדם.

הדבר האחרון שראיתי ב"ג'וד לאק" היה אורחת שתפקדה על תקן "הקורבן" - אשה שבעקבות ניתוח לייזר בעיניה התעוורה. ג'ודי מציגה אותה כמישהי שקרתה לה טרגדיה איומה ונהרסו לה החיים והמשפחה (באלה המילים). האשה, במשקפי שמש כהים, אוחזת במקל ומתנדנדת קדימה-אחורה, על תקן פריק שואו. ג'ודי לופתת בכוח את זרועה של האשה, ואחר כך שואלת אם זה בסדר לגעת בה, בעיניים ריקות וקול מתחנחן, כאילו משתתפת בצערה. האשה מספרת את סיפורה, כשמדי פעם ג'ודי חותכת את דבריה עם שאלות מתוך פתק, בניסיון להכניס קצת צהוב על הדרך (ג'ודי: "בעלך לא תמך בך, נכון?". האשה: "הוא תמך". ג'ודי: "אז למה הוא רצה להתגרש?"), מעין גירסה עצובה וחסרת שיק במיוחד של מחזות ריקי לייק, עוד אחת שיודעת משהו או שניים על מוסר כפול.

כל עוד זה תלוי בי, אחרי המהפכה ג'ודי תקבל תוכנית בשם "ג'וד -דראג" (כותרת משנה: "מבט לתרבות הסמים בגובה העיניים"), שתרוץ בימי שישי בערוץ הראשון במקום "בטברנה", ובה היא תתנסה כל שבוע בסם אחר (פרק ראשון -קטמין). אולי אחר כך אפשר יהיה לסלוח לה. אולי לא.


* התוכנית "ג'וד לאק" משודרת בערוץ 2, בימי רביעי בשעה 18:00


0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully