מהדורה מס' 109 של רשמקול אמנם נפתחת עם גרסה מיוחדת של "I Want You", אחד השירים הסקסיים והאהובים עליי של מרווין גיי, אבל שלא תטעה אתכם לגבי מה שמגיע אחר כך. בניגוד לפודקאסט הקודם שלנו, שהתהלך בטריטוריות רגועות וקלאסיות שמזוהות יותר בקלות עם מוזיקת נשמה, הפעם אנחנו צוללים עמוק ותרים אחריה דווקא במעמקי אלקטרוניקה בת הרגע. אבל אל דאגה, מרווין עוד ישוב ויופיע גם בהמשך, ויותר מפעם אחת.
החל ממרווין גיי ועד בערך אמצע הקאסט, אנחנו פוגשים את ההרפתקאות האחרונות של כמה מהמפיקים הבולטים והמעניינים בסצנה שמכונה בימינו, באופן קצת מטעה אך עדיין ללא אלטרנטיבה ראויה, פוסט-דאבסטפ: החל בקטע מתוך התקליט האחרון של יקיר המדור Falty DL (עבור הלייבל Swamp 81); דרך סינגל חדש של פלואטינג פוינטס (שיצא לרגל יום חנויות התקליטים שהתקיים לפני כחודשיים); "Natalias Song" היפהפה מתוך אלבום הבכורה של זומבי שייצא בחברת 4AD; וכלה בסינגל הבכורה של ג'יימי XX כאמן סולו כן, על אף כל הרמיקסים המצליחים והבאזז העצום, "Far Nearer" (והבי-סייד היפה לא פחות, "Beat For"), הם הקטעים הראשונים לצאת שהם שלו נטו לא פשוט לתאר באופן עקבי את המרכיבים המוזיקליים שהופכים את כל החבורה הזו לגוש אחד.
ובינתיים, במקומות אחרים בעולם:
ג'יילס פיטרסון במיקס מחווה לגיל סקוט-הרון
המיקסטייפ של ג'יימס דרייק (ג'יימס בלייק + דרייק) להאזנה
ננסה פעם אחת: המקצבים אינם עקביים ומתמשכים כמו בהאוס ובטכנו בעלי התבניות המרובעות, אבל גם לא הצעד אחד-שתיים של דאבסטפ; ברובם, הקטעים עטורי סימפולי קולות חתוכים שלקוחים משירי אר אנ' בי ודומיהם, ואווירה כללית שנעה בין הענוג לסמי-מלנכולי. אם שואלים אותי, הייתי מציין כנקודת מוצא משמעותית של הגל הזה את Burial - שנוכח כאן גם הוא עם הקטע הראשי מהאי.פי שהוציא לא מזמן שכישף דור שלם עם שני אלבומיו הנוגים, שכאילו נועדו לשמיעה על אוטובוסי הלילה של לונדון, ושהקטעים הבולטים מתוכם גם יכולים להביא רחבת ריקודים לשיאי הרגש. והדור הזה, שהתרגש כל-כך, הם בדיוק אותם החברה שהוזכרו מעלה ואנחנו שומעים לצידו עכשיו.
גם בקבוצה זו וראויים לציון: "Like We Used To" של Kahn, אחד משלישיית סינגלים מושלמים שיצאו מאז תחילת השנה בלייבל המעולה Punch Drunk מבריסטול, שבבעלותו של המפיק המעניין כשלעצמו Peverlist; הרמיקס ההורס של Gang Colours לברלינאי Lucky Paul, מתוך סינגל שיכלול גם את הופעת הבכורה של ההרכב המשותף של אלי גולד מסול קלאפ וגדי מזרחי מוולף & לאמב, G$ vs Gold, בעוד גנג קולורס הוציא ממש עתה אי.פי בכורה בלייבל בראונסווד של ג'יילס פיטרסון (אחלה חבר); ושנייה לפני שמחליפים ביט, הרמיקס העמוק אך קופצני של הזמר בן ווסטביץ' (תחת הפסבדונים Breach) לקלאסיקת הדראם אנ' בייס של פוטק, "Rings Around Saturn".
שיעורי בית:
קלאסיקה של בוריאל "Raver"
מיקס האוס/טכנו של Peverlist (ויש שם גם לינק לאחד של דאבסטפ)
האם הדאנסהול הוא אבי הרייב בבריטניה?
חלק 2 צוללים הלאה עם האוס וטכנו מהעת האחרונה: תחילה עם Vakula האוקראיני ששב ושובה אותנו עם "Picture of You" המלודי והעמוק; אותו ממשיך דיג'י Qu האמריקאי (מהסביבה המוזיקלית של ג'אס אד שביקר כאן באחרונה), עם קטע מטריף מתוך האלבום החדש שלו, "Gymnastics"; שמכין את הקרקע למדיטציית התופים אליה נפליג בחסות Kassem Mosse הגרמני, ונמשכת עם המגה קלאסיקה "Free Yourself" של ווירגו מ-1986, שהם מרשל ג'פרסון ואדוניס. אגב, יש להבדיל בינם לבין ווירגו 4, להם ראתה אור לאחרונה רטרוספקטיבה מעולה ב-Rush Hour. שני ההרכבים גרמו ללא מעט בלבול כאשר שני ההרכבים הוציאו תקליטים בלייבל ההאוס הקלאסי Trax משיקגו בסוף שנות השמונים.
אודיסיאת התופים שנפתחה עם קאסם מוסה מגיעה לפורקנה אצל רומן פלוגל, שעם "Bahia Blues Bootcamp", אחד ממספר תקליטים חדשים שהוציא לאחרונה (ואלבום שבדרך), מוכיח שוב את הרב-גוניות של כישרונו, שלוקח אותו בימינו למחוזות יפים ומוזרים, מרחק רב מהמנון האלקטרו-טכנו "?Gehts Noht" איתו פרץ לתודעה לפני כעשור.
שימו לב למשחק השמות בין הלייבלים שבהם יוצאים קטעיהם של מוסה ופלוגל, Dial ו-Laid. הלייבל Laid הוא בעצם תת הלייבל הצעיר של הראשון, וגם חוגג כעת את צאתו של אוסף ראשון ומומלץ מאוד עבור אלו שאוהבים את ההאוס וטכנו שלהם יפים עד מאוד.
שיעורי בית:
ראיון לכבוד 20 שנה למוסד הטכנו הבריטי Lost
כיצד התעשייה הורגת את המוזיקה ומאשימה את המעריצים
סיימון ריינולדס על ספרו החדש, "Retromania"
מתקרבים לסוף עם צמד קטעים שמסמפל את נחשו מי, ובעצם מערבבים מבחינה סגנונית בין הקבוצה הראשונה לשנייה. הראשון מביניהם, "Cant Do Without" של מפיק ההאוס-טכנו הבריטי בעל הסאונד השרירי פול וולפורד, שנמצא כעת בכושר שיא: בנוסף לקטע בעל האווירה ההיברידית שכאן, באמתחתו גם ריליסים חדשים עבור הלייבל פלאנט E של קרל קרייג, ופצצת טכנו ביחד עם פסייכוטרון עבור אימפריית קוקון של סוון ואת'.
אבל אל דאגה, לא נשאיר אתכם ככה תלויים על הרחבה: "For Love I Come" של Thundercat מנחית אותנו ברכות אל מעמקים קוסמיים, והוא לקוח מאלבום הבכורה המסקרן והמתקרב שלו, שמופק על-ידי חברו פליינג לוטוס, ויקרא "עידן הזהב של האפוקליפסה". כך שיש למה לצפות, לפחות עד שזו תגיע.
רשמקול בכל מקום:
ב-iTunes
ב-RSS
ב-iCast