וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שתיקת הארכיון" - המנצח הגדול בתחרות הקולנוע הדוקומנטרי

4.12.2010 / 18:48

סרטה של יעל חרסונסקי ממשיך את רצף הזכיות שלו לאחר שגרף 7 מתוך 12 הפרסים שמעניק פורום היוצרים הדוקומנטרים. "גם שעיניי פקוחות" על גבריאל בלחסן זכה ב-2 פרסים

"שתיקת הארכיון" ממשיך לקצור פרסים: ביום חמישי גרף סרטה המדובר של יעל חרסונסקי לא פחות משבעה פרסים בתחרות הקולנוע הדוקומנטרי לשנת 2010 של פורום היוצרים הדוקומנטרים בישראל. הסרט נבחר לסרט התעודה באורך מלא הטוב ביותר של השנה. חרסונקי עצמה זכתה בפרס הבימוי וחלקה את פרס התחקיר עם יפה גנור ופליסיטס פיוורונס. פרס ההפקה הלך למפיקי הסרט, נעמי שחורי ואיתי קן-תור. פרס העריכה הוענק לז'ואל אלקסיס והוא מצטרף לפרס שהוענק לה בפסטיבל סנדאנס האחרון על עבודתה בסרט. בפרס עיצוב פס הקול זכה אביב אלדמע. ואילו צלם הסרט איתי נאמן חלק את פרס הצילום ביחד עם רוני כצנלסון, צלם הסרט "סוררת" של ענת צוריה.

סרטה של חרסונסקי משחזר את אופן הפקתו של "גטו", סרט תעמולה נאצי על החיים בגטו ורשה שמעולם לא הושלם ושנמצא באחד הארכיונים בגרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה. בנוסף לפרס העריכה, בו זכה כאמור בפסטיבל סנדאנס, הוא גם נבחר לסרט התעודה הבינלאומי הטוב ביותר בפסטיבל HotDocs האחרון שהתקיים בקנדה ומועמד לשני פרסים – פרס העריכה ופרס סרט הביכורים הטוב ביותר – בטקס Cinema Eye, הנחשב לטקס המרכזי בתחום הקולנוע הדוקומנטרי בארצות הברית. הסרט עלה לכותרות לפני מספר חודשים כאשר הוועדה האמריקאית לסיווג סרטים הגבילה את הצפייה בו לגיל 17 ומעלה. "שתיקת הארכיון" מוקרן בימים אלה בסינמטק תל אביב וישודר ב-26 בינואר בערוץ yes דוקו.

פרסים נוספים

"גם כשעיניי פקוחות", סרטו של אופיר טריינין על המוזיקאי גבריאל בלחסן, נבחר לסרט הביכורים הטוב ביותר של השנה, ואילו למושאו – בלחסן עצמו – הוענק פרס המוזיקה מקורית הטובה ביותר. הסרט כבר זכה בפרס הראשון בפסטיבל דוקאביב האחרון. בנוסף, האחים ברק ותומר הימן זכו בשני פרסים בטקס: "שומרוני בודד" של ברק זכה בקטיגוריית סרט התעודה שאורכו עד 70 דקות ו"בדרך הביתה" של אחיו תומר נבחר לפרויקט התעודה הטלוויזיוני הטוב ביותר של השנה.

במהלך הטקס הוענק פרס מפעל חיים לבמאי אורי גולדשטיין. גולדשטיין, אחד מכתביו הוותיקים של הערוץ הראשון, זכה כבר בפרסים רבים במהלך הקריירה שלו ובין השאר ייצג את ישראל בפרס האמי האמריקאי עם סרטו "פרטים קטנים" (1981) שעסק בילדים עם שיתוק מוחין. בין סרטיו וכתבותיו הבולטים – "מסע ליד הבית" (1987), שחזה את פרוץ האינתיפאדה הראשונה; "הקץ המגולה" (1982), שעסק בתנועת גוש אמונים; ו"וילה בלבנון" (1985) על מלחמת לבנון הראשונה.

הטקס עצמו נערך בהיכל לאמנויות הבמה במעלות תרשיחא ונוכח השריפות בכרמל התקיים במתכונת צנועה, ללא ההופעה המתוכננת של להקת הג'ירפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully